Hej.
Jeg har kigget lidt på mine steal% på NL200 (over 45K hænder) og jeg blev mildest talt lidt forbavset over at se tallene.
BT: 46,4% - lidt til den lave side?
CO: 22,9% - lidt til den lave side?
SB: 44,9%! - alt for høj? regnede egentlig selv med at den var på ca. 25%, men jeg raiser selvfølgelig rigtig mange gange når jeg har en Shortstack i BB, hvilket er ret tit på Ipoker...
Men alligevel - 44,9% fra SB, er det ikke et leak i mit spil?
Jeg kan også se at min BB(Big Blinds)/100 er -18,60 når jeg forsøger at stjæle fra SB. Nogen der har erfaringer med hvad den bør være?
steal% på NL200
Det er 6-handed
min PF raise range er 10,3% fra UTG.
Jeg vil dog mene at man godt kan sætte steal% lidt op fra SB når man er oppe mod shortstacks og dårlige spillere.
Men det tyder da på, at der er noget jeg skal have fokus på. Spillede en session i dag hvor jeg prøvede at have fokus på det - dog kom min Steal% fra SB kun ned på 36,7%.....
Jeg kigger gerne på modstanderens fold to steal% fra BB når jeg overvejer at stjæle fra SB, men måske jeg ikke får reguleret den nok ned ud fra det faktum at den er på baggrund af steal fra både CO, BT og SB....mon BB folder mindre til steal fra SB end fra BT og CO?
Jeg har også 25k hænder på 1/2 hvor jeg virkelig spiller forholdsvis til - 27/21.
Mine stats er således:
34 fra Button
22,5 fra CO
Så jeg kan ikke rigtig få dine stats til at passe?
Er du sikker på at det ikke er steal success du har valgt?
"....mon BB folder mindre til steal fra SB end fra BT og CO?"
Ja, selvfølgelig, da BB i så fald har position.
Synes din SB-steal% er for høj, men hvis du regulerer efter deres fold to steal%, så er det fornuftigt at stjæle så meget som muligt. Har dog svært ved at forestille mig steal% fra sb på 44 kan være profitabelt. Hvis du har HEM, er det så ikke muligt at se deres "fold BB to SB-steal%"?
konfliktkurt: Hvad er din steal% fra SB?
BT og CO er ikke så langt fra mine stats..
msm89dk: Min steal succes fra SB er 60,0%.
Jeg synes at din steal procent er for høj i SB, min ligger på omkring 20%
Spiller som jeg sidder UTG i SB Som standard.
Jeg har før spillet med en høj steal procent fra SB, men jeg tabte mange penge der ifølge HEM siden jeg begyndte at spille tight fra SB Er der faktisk overskud i den pos.
Simon
@Kollemorten
Har du husket at sortere HU fra? I HU er det nemlig helt oplagt at stjæle meget fra SB :)
Ellers skal man som de andre skriver, spille relativt tight first-in fra SB med mindre vi har en årsag til at gøre andet.
Hvis du spiller ca 4 borde vil du have mulighed for at korrigere mod den specifikke modstander. Hvis villain er über-tight, så kan vi stjæle mere; hvis villain er weak postflop så kan vi stjæle mere; hvis villain er calling station, så kan vi stjæle mere end normalt, men vi skal stadig undlade at stjæle med små kort (folde 64s men åbne K8o), etc etc.
Er du massiv multi-tabler så benyt til UTG-range (plus lidt hænder).
Jeg har lavet en kort video om emnet til Pokeruni (http://www.pokeruni.dk/teori-small-blind-versus-big-blind)
Jørn
Når jeg frasortere HU bliver SB steal% 40,0%. Lidt mindre, men stadig meget høj......
Jeg vil se nærmere på din video Thyssen, når jeg får fat i mit kodeord til Pokeruni - Jeg har i øjeblikket lidt problemer med at få lov til at se video'er på Pokeruni....