Stiktosset over Internet!!

#1| 0

Hej venner!

Mit nuværende internet hos Telenor er nede 3-5 gange om dagen og skal anskaffe mig en anden udbyder. Jeg mister simpelthen for mange penge på det. Hvilken har I god/dårlig erfaring med?

Overvejer fullrate.

Venlig hilsen
Magnus

28-12-2013 14:55 #2| 0

Har du snakket med Telenor?

Havde selv samme problem for 1-2år siden, så gik jeg tilsendt en ny trådløs router, og tror ikke det har været nede mere end et par gange siden.

Dengang var det bare væk i 1-2min af gangen, men mange gange dagligt :-(

28-12-2013 15:06 #3| 0

FULLRATE eller DANSKNET

TDC TELENOR de er simpelhen en joke

28-12-2013 15:07 #4| 0

De sidste par måneder har vores, også hos Telenor, kørt helt skidt i længere perioder. Har talt med dem og de siger der ikke er noget at gøre. Fik en ny router fra dem sidste år.

28-12-2013 16:40 #5| 0

Det bliver nok et skud i tågen og håbe på det bedste. Forsøger mig med Fullrate så!

Jeg mister typisk kun 1-2 minutter, men der kan hurtigt komme Pocket Rocket og så er det altså øv.

Tak for jeres svar
- Magnus

28-12-2013 16:44 #6| 0

Samme som roj81, ring til dem, de sender en ny router.

dog har jeg også skiftet den, da det trådløse ikke var videre godt..

28-12-2013 17:07 #7| 0

jeg hade 10/1 fra fullrate(virker skide godt) skifted så til 20/2 og det er til dags dato det bedste internet jeg har kørt med.!

er dog os lige flyttet så min nye kords har vel os bidraget lidt til stabiliteten.

28-12-2013 17:52 #8| 0

Kan på ingen måde anbefale fullrate. Havde samme problem, med at de faldt ud i tide og utide. Fik langt om længe skiftet, og fået 60 mb fra yousee. Ikke haft nogen problemer indtil videre

28-12-2013 19:31 #9| 2

Du kan reelt kun bruge anbefalinger fra beboere i samme opgang til at vurdere om noget er godt eller skidt...

Afstanden til centralen, belastning og kobberkvaliteten har indflydelse på din oplevelse - og er derfor lokalt afhængigt.

Gå på opdagelse i din opgang og hør hvad folk bruger, og vælg ud fra det!!

28-12-2013 19:37 #10| 0

At skifte udbyder hjælper nok ikke. Måske udskiftning af router kunne hjælpe.
Du kommer til at få samme 'forbindelse' bare med en ny udbyder

28-12-2013 19:43 #11| 0

Prøv at lav en hastighedstest på et tidspunkt hvor du føler internet funker 100% og gør det gerne nogle gange. Der opleves en del problemer for tiden hvor alle selskaber konkurrere med at skrue hastigheden op op op og op hele tiden. Det er self godt for os kunder. Men det er noget pis hvis centralen ligger så langt fra dit hus at den ikke kan levere den hastighed. Jeg har en 20/2 linie, og havde samme problem som nævnt her at der var mange udfald. Når jeg kørte test på linien kørte den ikke mere end 14/1,5 når det gik godt. Efter meget snak med telenor og de fik kigget deres test igennem kunne de også se at 20/2 var lidt for optimistisk. Så de satte den ned til 14/1,5 og så har det kørt godt siden..

Problemet er de sætter alle kunders hastigheder op på en gang og derfor ikke får set at der er nogle imellem hvis linie ikke kan klare det.

28-12-2013 19:45 #12| 0

Dejligt man har fibernet så man ikke behøver døje med den type problemer, så hvis du har adgang til fibernet så er det eneste rigtige valg. Men har du nok ikke siden du vælger de dyre og utilregnelige løsninger :(

28-12-2013 19:46 #13| 0

Alt efter hvor man bor, bør man undersøge, om man kan få fibernet.

Jeg har fået min forening til at skifte til fibernet gennem Fiberby.

50/50-forbindelse for 100 kroner pr. måned.

Det fungerer bare!

28-12-2013 20:56 #14| 0

Først og fremmest er det jo vigtig at konstatere om der er selve forbindelsen der ryger, eller om det er det trådløse der driller (såfremt du bruger wifi).

Derudover kan det evt også hjælpe at tilslutte modem/router på "første stik" i huset/lejligheden (første punkt i installationen), da signalet vil være stærkest der.

Har arbejdet hos en af DK's største internetudbydere gennem 4 år, og i 80-90 % af tiden er det fejl i kundens egen installation.

Siger ikke at det er tilfældet her, men det vil faktisk være det nemmeste at rette (undgå tekniker besøg, og evt regning i tilfælde af at fejlen er ens egen).

28-12-2013 21:00 #15| 0

Jeg havde kæmpestore problemer med stofa og skiftede til 3, som ikke kører via kabler og det har virket 100% upåklageligt. :)

29-12-2013 00:01 #16| 0
Moderator

Hvilken router har du?

Telenor har erkendt, at de har leveret ustabile routere. Vi har netop fået ombyttet vores ca. 120 routere, kvit og frit. Godt nok erhvervsaffald, men det bør ikke gøre en forskel.

29-12-2013 00:05 #17| 0

Hvilke routere er der tale om NanoQ?

29-12-2013 00:13 #18| 0
Moderator

Jeg kan ikke huske den eksakte model. Men det var Zyxel.

De blev ombyttet til en Technicolor (som jeg aldrig havde hørt om tidligere)

Se denne: mobil.nu/blog/nyheder/telenor-foraerer-wi-fi-routere-vaek-43548

29-12-2013 00:14 #19| 0
Moderator

Og den har forøvrigt vist sig at være klippe stabil.

29-12-2013 00:16 #20| 0
Moderator

Heh.. Gotta love stavekontrol... Det var naturligvis "erhvervsaftale" :-D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar