Doctor2d skrev:
Jeg er overrasket over, at BB ligefrem skulle have stor range fordel mod HJ her. Hvis du har muligheden, må du meget gerne smide et par ranges ind :) Men ellers enig.
Det forstår jeg faktisk godt, for det er er så skidt en formulering at det ikke passer - heller ikke selvom det er LJ (Hvad der sker når man keder sig på job og besvarer PN på telefonen ;) )
Vi åbner jo ret stramt til at begynde med, så han har obv en masse skrald som vi ikke har. Det jeg mente var, at i puljen af stærke hænder har han en ret markant fordel. Vi har 9 kombinationer af sets, 4 af straights og 2 af 2par som 'nuts' (Bedre hænder end TP). Han har (bør ikke have) sets, men har til gengæld 32 kombinationer af straight (måske lidt mindre hvis T7o ikke er full freq) og 18 kombinationer af 2par. Derudover har han markbart flere Jx end os, og det er medvirkende til at vi ikke bare blindt better range her fx. Beklager upræcisheden!
Kan godt se hvad jeg kan gøre i weekenden når jeg har lidt bedre tid, hvis du stadig ønsker det?
EDIT: Kan se du selv har postet mens jeg skrev. Jeg er ret sikker på du har BB's defend for stram i dit sim. Mener jeg har set noget, hvor han i hvert fald aldrig folder en suited hånd. Anyways, vil stadig gerne prøve at tjekke hvad fx GTOWiz siger i løbet af weekenden hvis det har interesse?
Schaffen85 skrev:
Interesant læsning.
vil du mene at du oftere er bagud eller foran hvis du bliver kaldt efter c/r og all in efterfølgende ?
du mener ikke at 88/99 kan flatte her og han gerne vil forsvare sit set på floppet , da mange turncards dræber hans hånd?
jeg er med på BB stack osv, men det ændre jo ikke på om du er bagud eller ej også finder et bedre spot efterfølgende.
Teoretisk er det nok ret tæt, men med de døde penge i potten betyder det stadig at beslutningen ikke er close. Villain bør fx jævnligt c/r hænder som QJ/KJ, og de bør ikke folde mod vores shove når de tager den linje. Det der med at kigge på hvor ofte vi er X og Y giver ikke rigtigt mening, når man i stedet kan kigge på hvor profitabelt det er.
Han bør slet ikke have sets her, da han teoretisk bør jamme 88/99 pre og måske det samme med JJ, omend jeg forestiller mig de inducer i stedet.
Jeg kan som nævnt til Doctor2d ovenfor godt prøve at slå spottet op i løbet af weekenden, men mit umiddelbare bud er at vi mod GTO ranges her mister noget der minder om 200-300bb/100 ved fold vs andre actions her, og så giver det helt simpelt ikke mening at tale om at finde "bedre spots". Det er nok ret sammenligneligt med at åbne TT/JJ fra EP 20bb eff i et cEV spot, og det tænker jeg de fleste godt kan se ville være helt grotesk at undlade.
Dét sagt, så ændrer billedet sig jo obv markant hvis han afviger helt ekstremt. Hvis han fx aldrig c/r'er tyndt for value og aldrig har et bluff, så forsvinder en ret stor del af værdien ved at få det ind her. Men det er altså en ret voldsom antagelse bare lige at lave.
Redigeret af FlaskeW d. 11-01-2024 22:13