Hej med jer,
Jeg skriver ikke så tit herinde, men kigger ofte forbi
Jeg tjekkede lige min Neteller konto i dag og kunne se at der var forsøgt 10 transaktioner idag lige fra de svenske jernbaner til et eller andet religiøst firma i Italien til teleselskabet 3 i Sverige. Det drejer sig om ca 600 USD. Det der er meget bekymrende er at alle transaktioner er foretaget via mit Neteller kort. Der er ingen andre som har haft adgang til det kort. Alle transaktioner er lavet i dag og ingen har haft adgang til hverken kort eller kode.
Jeg har naturligvis kontaktet Neteller men jeg vil anbefale jer alle at tjekke jeres Neteller konto. Der kan meget vel været sket det at Neteller databaser med kortoplysninger og koder er blevet hacket. Alle beløb er foretaget som internet transaktioner, dvs uden pinkode. Derfor kunne jeg forestille mig at det var en af databaserne den er gal med. Men lige meget hvad så må dette ikke kunne lade sig gøre.
Jeg skal nok holde jer opdateret.
Mads
Store problemer med Neteller
Transaktionerne står som approved, så de er lykkes
Intet svar fra Neteller endnu
Endelig fået svar fra Neteller. De har spærret mit kort og undersøger hvad der er sket. Der er meget få minutter imellem de forskellige transaktioner, så der er helt sikkert stjålet kortoplysninger. Det er jeg ikke i tvivl om, og medarbejderen hos Neteller sagde også at det så meget mistænkeligt ud
Der er et par transaktioner som er blevet godkendt nu, selvom Neteller sagde i går at det ville de ikke blive. Det blev de så alligevel. Det drejer sig om 3 transaktioner til 3 i Sverige på 500 SEK hver. Jeg ringede så til 3 i Sverige, for at høre hvad der var sket. De kunne dog ikke hjælpe med noget som helst og jeg skulle kontakte det svenske politi. Tja det kunne jeg da godt gøre, så kan jeg jo lige vente en halvt til et helt år på at de får undersøgt det, får dommerkendelse til at se transaktioner/ip adresse osv
Neteller har desværre ikke været til meget hjælp. Alle gangene har jeg skulle ringe til dem. De har hverken vendt tilbage via email eller ringet tilbage til mig. Jeg synes det er skuffende at de ikke tager det seriøst, ja måske for nogle af 600 USD ikke så meget, men for mig betyder det alligevel noget.
Nu må jeg prøve at ringe til de svenske jernbaner på mandag når de åbner, for jeg regner ikke med at Neteller har i sinde at gøre noget som helst ved det.
Det er rimelig mærkeligt at de ikke har interesse I at hjælpe. Prøv evt at lægge en fornuftig 'trussel' ind omkring forumoffentligørelse og avisartikler m.v. - Så skal de nok komme op af stolen!
Neteller er ikke kendt for at være de hurtigste. Du skal nok få dine penge retur hvis du har rent mel i posen. Det tager blot sin tid. De er yderst professionelle i din sagsgennemgang, men det kunne godt gå hurtigere.
Måske du skyder en anelse over målet, ved at mene det er Netellers database der er hacket. Det er langt mere sandsynligt din egen computer måske har en keylogger liggende? Eller du har brugt dit kort et tvivlsomt sted som lige har luret kortnummer mv.
GL
Jeg synes også det er mærkeligt at de er lidt ugidelige. De sagde f.eks. at de havde forsøgt at ringe til mig flere gange, hvilket de ikke har og jeg fik dem til at bekræfte mit nummer, det var ok. Det var jo så nok en fejl og det er da også ok.
Jeg har faktisk aldrig brugt mit Neteller kort på nettet på min computer eller andre computere. Det eneste sted jeg har brugt det er ved ATM´s samt i butikker og altid med pinkode. Jeg har dog en enkelt gang brugt det i Heathrow airport til internet. Det skete den 9. juni.
Noget andet jeg finder meget underligt er de mærkelige køb. Et køb på 5355 SEK hos SJ.se, som dog blev afvist, samt et køb på 1133 SEK også til SJ.se som stadig står som pending. Har prøvet at kontakte dem men de åbner først på mandag. Gavekortet.dk har stoppet betalingen kan jeg se. Den var dog kun på 135 SEK. Det er deres svenske udgave.
Der var desuden 4 transaktioner fra den her side www.noiperloro.org/, har ingen anelse om hvad det er for noget. Det ligner en eller anden italiensk kristen/katolsk side. Det undrer mig bare hvor en person laver 4 transaktioner på henholsvis 50 EUR, 100 EUR , 100 EUR og 500 EUR sådan lige efter hinanden. De tog sidste på 500 EUR og 100 EUR er blevet afvist men de to andre på 50 EUR og 100 EUR står stadig som pending og Neteller sagde de nok ikke kunne gøre noget mht at de nok også ville blive godkendt.
Jeg kunne forstå hvis alle transaktioner var blevet lavet i Sverige, ja så var det jo nok en svensker, men de her 4 transaktioner fra den her italienske side gør det bare meget mere underligt.
Nu må vi se hvad de finder ud af. Jeg synes jeg i hvert fald har gjort mit til for at rapportere det til de forskellige firmaer hvor mit kort er brugt og jeg har altid brugt mine kort med omtanke.
Hvis der er nogen som har nogle idéer til hvad jeg mere kan gøre så bare kom med dem.
på forhånd tak for hjælpen
Har selv fået hacket min Neteller.
Tog kontakt til dem.
De undersøgte sagen (tog ca. 2 måneder).
Fik alle pengene refunderet af Neteller.
Godt råd. Væbn dig med tålmodighed og vær MEGET MEGET glad for at det er din neteller og ikke din MB som du har mistet penge fra.
Hej svendsvin,
Godt at høre at du fik dine penge tilbage, selvom at det tog lang tid.
Jeg troede faktisk at MB var bedre end Neteller. De har da ikke så tit fået kritik, men det lyder da bekymrende. Har du prøvet at have problemer med MB?
Blev hacket i løbet af samme uge. Opdagede tyveriet fra MB hurtigt og anmeldte det. De var ligeglade og gjorde ikke noget ved sagen. Så aldrig nogle af pengene igen.
Det lyder da rigtig skidt det med MB.
Imo burde enhver bankvirksomhed tage det meget seriøst hvis en kundens kort eller kontooplysninger bliver stjålet, men desværre så kan jeg så høre at MB ikke gør det.
Jeg takker for info
Hey.
Jeg har for snart 1½ måned siden fået stjålet 3000$ fra min neteller konto. Det ser ud som om de har trukket pengene ved at bruge mit AccountID samt SecureID. Jeg kontaktede neteller med det samme jeg så det og fik konto og kort spærret med det samme. De 3000$ var trukket af to omgange til nogle gambling sider.
Jeg har derefter haft et par samtaler telefonisk med dem hvor jeg er blevet udspurgt om diverse ting. Jeg var 100% ærlig hele vejen igennem, og de spurgte mig bl.a. om jeg havde gemt mailen med netop AccountID og SecureID i min hotmail, hvilket jeg desværre havde. De mente så at det var min hotmail konto der var blevet hacket. Efter samtalen tjekkede jeg op på min indbakke om jeg nu havde den mail og hvad der stod i den. Der stod så at man skulle beholde denne mail, heldigvis.
Jeg har skrevet til dem et par gange ang. status på deres investigering, men får desværre bare svaret at de stadig undersøger sagen. Jeg har dog stadig min fulde tillid til dem.
Glæder mig til forhåbentligt at se pengene igen.
Lige en lille opdatering
Jeg fik endelig fat i account surveillance i dag efter at have prøvet at komme i kontakt med dem omkring 8 gange. Hver gang har de sagt vi ringer tilbage. De har nu sendt et dokument med transaktionerne som jeg har underskrevet at dem har jeg ikke lavet. Jeg skal nok opdatere når der kommer nyt
Det virker som om at man skal ringe til dem i stedet for at skrive. Telefonsamtaler går noget hurtigere
Lige en lille update
Jeg snakkede med account surveilance i dag for at få en opdatering, eftersom de hverken havde ringet eller skrevet ang hvordan det gik med sagen. De sagde i dag at de regnede med at have svar om 45 dage.
Så jeg håber på at få et svar inden jul.
Dem som har haft en dårlig oplevelse hos MB er jo selvfølgelig dem der råber højest.
Jeg har en gang fået hacket min MB konto. Jeg anmeldte det og efter 2-3 uger fik jeg alle pengene tilbage igen.
Jeg tjekkede lige min Neteller og kan se at pengene er tilbageført min konto
Så sagen er lukket fra min side af.
Har oplevet noget lignende med neteller. Jeg var igennem en sag på ca 2 måneder hvor jeg også skulle udfylde papire hvor jeg skrev under på jeg intet havde med det at gøre osv. Jeg havde et par samtaler med dem undervejs i telefonen og det hele forløb godt og jeg fik mine skillinger hurtigt.