Hvilke hænder spilles i hvilke potiosioner på nl25-nl100
skal bare have kigget på mit spil og om jeg spiller for mange hænder. så er der en god strategi man går udfra når man skal vælge sine call raise hænder preflop.
f.eks på bb hvilke hænder kan spilles kom bare med ca % fra de bedste hænder f.eks kan man skrive spil 50% af bedste start hænder fra bb i raised pot.
ved godt det er svært at gennemskue hvilke hænder går inden for hvad men det er bare for at få en føling om jeg spiller for mange eller få hænder.
Så hvor stor en procentdel af alle mulige start hænder skal jeg spille fra flg positioner:
small blind
big blind
lige efter big blind
de 2 late positioner
dealer button
det er for at se hvilken styrke hænderne ca skal have før jeg kan calle og hvor meget skal der være raised før det er stærkt anderledes.
jeg er virkelig desperart til at finde måder til at gøre mit spil bedre og mere koncenteret så håber i kan hjælpe lidt med jeres erfaringer hvis det er muligt at angive procent.. ellers bare range det er fint nok tænker bare det er lettere at skrive de top 20% start hænder etc
strategi nl cash nl 100 max 6 hande
Start fra følgende simple strategi:
* du må kun (re)raise preflop
Det har følgende to fordele:
* du har altid initiativet postflop og kan ofte vinde med et c-bet
* det skaber disciplin: T8s ser spilbar ud og man er ofte fristet til at spille den, men hvis man skal vælge mellem "fold" eller "reraise" så ryger den normalt i mucken.
"First in" kunne et passende range være:
utg: 10%
utg+1: 20%
co: 30%
button:40% (evt. mere)
small blind: 30%
Hvis andre har åbnet, og du spiller fold-eller-reraise så spiller du selvfølgelig ikke så mange hænder. Hvis utg åbner, så reraiser du nok kun QQ+ med mindre utg er en LAG, men hvis co åbner, så reraiser du nok mindst 10% af dit range.
Jørn
hmmm, der er en lækker artikel på 2+2 omkring det adspurgte. Jeg har ikke linket her, men sender det når jeg kommer hjem.
Ellers tag søgeren her på pn, der er der refereret til linket i en nylig tråd.
Z
kommer jo også an på stats på modstanderne. Er skurken en 7/1/2 over 300 hænder, så skal der en rimelig god handske til for at smide et rr ind. Der skal du nok op i top 10% af hænder, selv om du sidder i co.
Stacksizes har også betydning. Dybe kan mere spekulative hænder spilles i håb om at ramme godt og tage en stor pot hjem.
Men ellers som Thyssen
@chce06v
med en 7/1/2 villain, er det da helt hen i vejret at smide et tt ind, da du er far behind mod hans range imo.. Ville nok ikke rr andet end AA og KK i det spot, og self calle med en lidt videre range med gode implied odds (SC's og PP's)
Men ellers så bare lyt til Thyssen, han er en klog mand :)
Mvh
Mugge