Hej PN
Har en simpel forsikringssag med en tømrer, der er gået i hårdknude. Har ikke prøvet situationen før, så kunne godt bruge nogle råd.
Kort fortalt, så fik vi konstateret råd i noget træværk og forsikring dækker 50%. Har valgt en lokal anbefalet håndværker, endda til et par tusinde over forsikringens pris, for at få noget godt. Det holdte så desværre ikke.
Sagen er, at der skulle skiftes vinduer og dør i karnap i køkken/alrrummet. 3 vinduer og en dør. Simpel opgave. Efter montering passer de 2 sidevinduer slet ikke i design til midtervinduet eller døren. Gør tømrermester opmærksom på det på dagen og han agerer meget overrasket. De har gået 3 mand her, så jeg nægter at tro på, at de ikke har lagt mærke til det, hvilket jeg dog i første omgang holder for mig selv. Hvad værre er, så matcher de nye vinduer/dør ikke til resten af huset og dette er selvsagt uacceptabelt. Gør opmærksom på det med det samme og tømrermesters respons er et gnavent; "Hvad vil du have, jeg skal gøre ved det? Skifte det hele?". Jeg forsøger at holde den diplomatiske tone hele vejen igen og vi kommer frem til, at en mulig løsning model kan være, at han giver et super godt tilbud på at få skiftet flere vinduer og døre, så det i det mindste matcher i design på den side af huset. Ikke lige det vi i første omgang havde i tankerne, men vinduerne er 20 år gamle og medtagne. Dog ikke så medtagne, at det er bydende nødvendigt at skifte på nogen måde.
Efter gentagne rykkere og generel ringe kommunikation, så modtager vi endelig tilbud på at få skiftet flere vinduer, men det gode tilbud er der slet ikke. Det er totalt standardpris. Gør opmærksom på, at det er virkeligt skuffende, da vi står i en kattepine.
Det er nu 8 uger siden, at vi fik skiftet de første vinduer og vi er ikke kommet længere. Håndværkeren forsøger på alle mulige måder at undvige at forholde sig til klagen. Senest sender han en sms i dag for at høre om de kan skifte sidevinduerne i morgen uden stillingstagen til noget som helst andet.
Jeg er nået ud over punktet, hvor jeg ønsker at fortsætte samarbejdet med ham mere end absolut højst nødvendigt og har lavet ham det vide i en formel klage via mail. Det er dårligt tømrerarbejde og han ved det. Det pisser mig bare helt af, at manden intet gør for at prøve at finde en løsning.
Spørgsmålet er, hvordan søren kommer vi i mål her? Jeg har foreslået håndværkeren, at han gør det nuværende arbejde færdigt og giver en markant reduktion i prisen og så må vi selv redde os ud af kattepinen med, at designet ikke matcher. I praksis er jeg tvunget til at finde en anden håndværker som kan skifte de næste vinduer (pris ca. 50k).
Prisen på forsikringsskaden er 44k.
Hvad ville I gøre i min situation og hvad er en rimelig kompensation?
På forhånd tak.