Hej
hvis man skulle få lyst til at studere på CBS eller KU, kan dette så lade sig gøre inden sommeren 2011? Kan man blive optaget på nogen uddannelser på de 2 institutioner her til vinter?
Studiestart - KBH 2010?
lækkert! har ikke selv kunne se det på deres hjememsider. hvor og hvilke uddannelser?
På CBS virker det ikke til, at man kan starte på Bachelor til vinter:
www.cbs.dk/uddannelser/bachelor/optagelse/menu/ansoegning/menu/tidsfrister
Fra KU:
Økonomi
Som den eneste uddannelse på Københavns Universitet har Økonomi optagelse to gange om året.
Ellers er der vel ikke andet for end at ringe til deres studiekontor og spørge.
Øv - ville gerne ind og studere noget med optagelse her til vinter, men økonomi er ikke lige sagen:(
Nogen der kender til andre muligheder?
Ikke at jeg er skarp i hvad du kan læse hvornår, men hvis du skriver lidt mere om hvad du evt kunne tænke dig at læse er det nok lettere at få et svar :-)
haha....jamen, lad os sige, at jeg kan gå med til hvad som helst på KU eller CBS, så længe vi undgår emnet økonomi:-)
Tilbydes der så studiestart til vinter fra KU eller CBS?
ehm.. Ved du hvad CBS er? Du kommer næppe til at undgå økonomi der. :)
der står angivet under uddannelsen hvis man kan starte vinter
"haha....jamen, lad os sige, at jeg kan gå med til hvad som helst på KU eller CBS, så længe vi undgår emnet økonomi:-)"
epic.. held og lykke med det på CBS
For lige at komme med noget konstruktivt også, så tror jeg at det bliver meget meget svært at komme udenom økonomi på CBS. Jeg læste en af de "bløde" linjer der, og selv dér er der masser af økonomi - men det er altså ret spændende, når man lige kommer ind i det :)
Derudover kan jeg kun anbefale at du er helt sikker på hvad du vil læse og ikke bare læser for at gøre det. Det kræver væsentligt større motivation at gennemføre en videregående udd fremfor gymnasiet fx. Så i stedet for "bare" at hoppe ud i noget der lader til at være relativt random her til vinter, så ville jeg hellere bruge 6-8 mdr mere på nøje at udvælge drømmestudiet og så glæde sig til det i stedet.
Min kæreste læser HA.kom på CBS og der er ikke skyggen af økonomi.. Men overordnet er det svært at undgå økonomi på CBS.
Der er stor forskel paa virksomhedsoekonomi og nationaloekonomi. HA er ikke i naerheden af Oekonomi paa KU hvad angaar tal-gymnastik, heller ikke selvom der er mikro og makro paa foerste aar.
HA.fil har økonomi, men kun ganske lidt - men ja, point taken:)
Jeg tænkte mest i tal-gymnastik...:)
Jeg kan desværre ikke finde noget studiestart her til vinter : - (