Styringsværktøj til Pokeråret 2009

#1| 0

Kære PN’ere

Jeg har i de sidste 2,5 år været skabspokernetter, så nu må det være på tide at springe ud af skabet og bidrage lidt til fællesskabet.

Jeg er en aktiv bruger af Pokeruniversitet, og i den forbindelse har jeg naturligvis også set Tune’s videoer om målsætning. Jeg er meget enige hans synspunkter omkring vigtigheden af at have målsætninger.

Jeg har besluttet mig for at jeg vil spille poker lidt mere seriøst end tidligere, så derfor gik jeg i gang med et projekt, som nærmest er en ”Business-plan” for poker. Jeg har inddraget målsætning, måneds- og årsbudget, daglig opfølgning på økonomi og analyse af mit spil, månedlig resultat og det samlede årsresultat. Det hele kogt sammen i et Excel regneark.

Den første version af arket er jeg gået i gang med at bruge, og da jeg viste det til en pokerkammerat, ville han straks gerne have udleveret det. Da det bare var en simpel version, besluttede jeg mig for at lave en gennemført udgave, som jeg så også vil dele med jer PN’ere.

Du skal ikke blive forskrækket over omfanget af arket. Når du først har lavet grunddelen er det meget nemt at gå til.

Regnearket er delt i tre forskellige typer af faner:

Målsætninger:
Her har jeg lavet faneblad, hvor du kan indtaste dine målsætninger og krav om bankrollmanagement. Jeg er kommet med nogle input til, hvad du kunne skrive noget om, men det er jo helt individuelt.

Budget/resultat:
Som teksten antyder, så kan du under denne fane lave dit budget for pokeråret 2009. Den måde jeg har tænkt budgetteringen er, at budgettet tager udgangspunkt i, hvor meget tid du vil spille poker i den enkelte måned. Ud fra PTBB, antal borde, antal hænder pr. bord og rake pr. hånd bliver månedens budgetresultat beregnet. PokerTracker, Hold’em Manager eller lign. skal bruges for at beregne dine eksakte tal bag budgettallene. Selve resultatopgørelsen bliver automatisk udfyldt fra de enkelte månedsfaner.

Månedsfaner:
Her bliver hver enkelt dags resultater indtastet. Ligeledes er der plads til at lave noter til hver dags spil. (Jeg har kørt med denne dagsregistrering i et stykke tid, og det er utrolig givende at analysere sine hænder dagen efter og indtaste dem i dette notesfelt, da jeg ofte opdager, at det er de samme fejl, jeg sidder og laver gang på gang. Det er nemt at overskue, da dagene står efter hinanden. Det fungerer som en del af mit Prepoker-ark inden jeg går i gang med grindingen.)

Regnearket skulle umiddelbart være lige til at bruge.

Jeg håber at nogle af jer vil få glæde dette regneark. Jeg vil naturligvis meget gerne have kommentarer til arket, hvis I finder nogle fejl eller har idéer til forbedringer.

Arket kan hentes her: filupload.dk/download.php?file=767Poker_cash_2009.xls

De største pokerhilsner

Peter

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar