Game #5149525714: Hold'em NL ($5/$10) - 2007/07/23 - 00:42:39 (GMT+1)
Table "SilvisIllinois" Seat 6 is the button.
Seat 1: x ($251.80 in chips)
Seat 2: HERO ($2799.75 in chips)
Seat 3: x ($838 in chips)
Seat 4: x ($1290.71 in chips)
Seat 5: Lee21 ($394 in chips)
Seat 6: mightym ($2319 in chips)
x: posts small blind $5
castof : posts big blind $10
Holecards:
dealt to HERO T♦T♠
FOLD x
FOLD x
RAISE Lee21, to $30
RAISE mightym, to $120
FOLD x
CALL HERO , $110
CALL Lee21, $90
Flop: (potsize: 365$)
3♥3♦7♥
CHECK HERO
CHECK Lee21
BET mightym, $280
RAISE HERO, to $580
FOLD Lee21
CALL mightym, $300
Turn: (potsize: 1525$)
2♣
CHECK HERO
CHECK mightym
River: (potsize: 1525$)
9♠
BET HERO , $350
RAISE mightym, to $1610
CALL HERO , $1260
OBS:
Det er ikke mig der spiller hånden, men en af mine kammerater. Her er mine tanker om hånden: (jeg er selv en lowlimit donk, så jeg tager nok også fejl). HERO ved at mightym er en god agressiv vindende spiller.
Preflop er efter min mening, helt fint spillet, det er vel ret standard.
Floppet: Der bliver reraiset alt for lidt, vi giver ham odds til at kalde med alt næsten. Siger vi ik 800$ her, og lægger os til reraise, eller hvis der bliver kaldt, er linjen så ik check/fold turn?
Turn:
Her er jeg i tvil, også fordi hånden er spillet sådan. HERO siger han gør klar til et check fold her, men bør vi ikke stikke ud, eller er det for dumt/-EV?
River:
350$ ud i en 1525$ pot. Value? Blokbet? Bluff induce? Jeg kan ikke rigtig se hvad dette bet skal gøre godt for. Min mate siger det er for at bluff induce,men er vi foran river? TP betaler nok bare af, sådan som hånden er spillet.
Er jeg helt væk?
Vil meget gerne høre meninger om hånden, fra spillere der selv spiller på det level. Andre skal selvfølgelig også være velkommen til at give deres mening.
Super interessant NL1000 hånd!
Din vens nick kan ses på floppet, du har glemt at ændre det til HERO alle steder.
PF:
Fint
Floppet:
At reraise for at lægge så til alt yderlige action er helt forfærdeligt! Bare call.
Turn:
Han har bragt sig selv i en lorte position ved at spille floppet ultraringe, og er nu nødt til at checke da han højest sandsynligvis ikke får action af hænder han slår.
River:
Han aner intet om hvor han er i hånden, derfor er en "bluff inducer" ikke særligt klogt at lave. Hvis man vælger at lave et lille bet, med det formål at få modstanderen til at raise, skal man gerne være sikker på at modstanderen intet har.
Som spillet tror jeg bare at jeg checker river igen.
Hvorfor bliver potten egentligt til 1890 på turn? 365 + 580 + 580 er så vidt jeg ved kun omkring de 1500.
Enig med HK, den er elendigt spillet.
hmmm, skal den ikke bare i kloakken preflop, alternativt raises så vi finder ud af hvor vi står ?
Og din ven er sikkert også grim :-)
Kan tonen blive for hård på pokernet.dk?
@The edge
Hehe, det er jo kedeligt med alt det fnidder og derudover skal det også virkelig understreges, at spillet slet ikke holder, et budskab der måske ikke går igennem ved en mildere udtryksform ;-)
Preflop:
Afhængig af dynamik:
4bet preflop: Hvis mightym er en god agressiv vindende spiller, så har han en bred 3bet range her, og Hero kunne tage potten ned med et 4bet.
MEN hvis mightym har en bred 4bet calling range, så syntes jeg at man sagtens kan forsvare en call for sætværdi, da stacks er dybe.
Postflop:
så den bedste linje er check-call hele vejen?
Så vidt jeg kan se (men er lidt i tvivl med hvem der er HERO) står du med et raise + re-raise pre.
jeg mucker skidtet her - TT bliver for juicy at skulle spille multiway og 4-bet er næsten værre (bemærk, der er også en shortie, der kan shove preflop)
Preflop: Synes den er svær - TT i en reraiset 3 mands pot er vel ikke super duper. Enter folder jeg eller caller hvis jeg ved at villian kunne renakke uden at det er AA/KK/QQ/JJ og afventer flop.
Flop: Synes det er helt væk den linie. Kan ik checke i en 3 mands reraiset pot med flushdraw, er en milliard kort du ikke vil se.
Jeg better hårdt ud i den for at se hvor jeg står - AA/KK/QQ renakker for sure. Bliver vi callet kan det være 88/99/JJ måske - to ruder måske selvom den også ville renakke.
Turn: Hvis jeg havde stukket ud på flop og var blevet flatkaldt tror jeg jeg skubber her - frygter vel kun JJ og måske QQ.
@andreasQ
Som Puma35 skriver, kan vi blive squeezet af shortie, hvorved vi skal ud og lægge 13-14% af stakken preflop.
fold den her.
Jeg er også lidt i tvivl om hvad der sker preflop, men er vi ikke enige om at det forløber sådan her:
fold til shortie i CO som raiser til 30, BTN reraise til 120, SB folds, Hero i BB calls, shortie calls.
?
Jeg reraiser preflop til 360.
Hmm - umiddelbare indskydelse var reraise til ca. hvad shortie har, men vil (og bør) villain 2 ikke overcalle med det meste i sin 3-bet range, i position, givet de pot odds?
Folk der vil calle - hvad gør vi hvis shortie skubber, og villain caller? Givet pot odds, skal vi vinde ca. 2200 for at spille for set value.
Givet vores linie preflop (call reraise, call skub - vores linie ligner meget hvad vi har), er der sandsynligt at få lidt mere end et pot bet fra villain hvis vi rammer?
Tror måske jeg folder her, selvom jeg ikke helt kan forlige mig med tanken om at folde TT til et 12xBB raise, givet effektive stacks på 230xBB.
hm, det er godt nok friskt spillet :D
Preflop: Fold, et raise og et reraise før dig gør mellempar meget farlige, man spiller vel for setvalue så? Som Harrington siger: "the first guy might just be fooling around, but the second guy certainly isnt". Glem ikke at det er UTG og UTG+1 der starter raisekrigen. Hvis du har tænkt dig at spille den hele vejen med underkort på boardet, bør du reraise preflop. Ellers kommer du til at bløde stakken til AA/KK/QQ/JJ alt for ofte.
Flop: Bet! Selvom floppet umiddelbart er godt for hero mener jeg et solidt bet er bedre (billigere) end et checkraise. Hvis du vil checkraise så skal den have mere gas.
Turn: Tjah, du skal vel være glad for at den går check/check her, det reducerer vel chancen for at villain spiller QQ/JJ.
River: 350 ind i 1525 er for lidt til et block eller value mener jeg. De eneste hænder jeg kan se skulle kalde her er QQ/JJ/TT og måske til nøds 88. AA/KK og 99 raiser her, og så står man uden ret meget information.
Som bluff inducer er 350 umiddelbart en god betsize, problemet er at det vel kun er AK/AQ ♥ der gir mening så? (med callet på flop). Online er det meget svært at sætte villain på et bluff her, da der er mange flere pocket pair der giver mening.
Overall har villain en ret bred handrange på river, hvilket generelt er noget skidt når man spiller mellempar ude af position. Det gælder om at få defineret sin hånd tidligt så man kan komme væk de gange man er oppe mod et af overparrene.
Mit gæt er A♥K♥ eller 99 :)
Dark
@Data.
1. Harrington skriver om turneringsspil, hvilket er en væsentlig forskel.
Turneringsspil er væsentligt strammere end cash game.
2. Harrington skriver hovedsagligt om FR, dette er SH
Svær...
Tror jeg som udgangspunkt folder preflop - man er rare super godt inde her.
Som spillet så flatcaller jeg bare floppet og ser turn an.
Men ville folde den ofte preflop
Hilsen
Sugeren
@C_hope: I know, og jeg siger jo heller ikke at alt andet end esser og konger skal foldes (+-QQ) ;D
Men sætningen med at "the first guy could be fooling around, but the second guy certainly isnt", passer vel stadig meget godt når man skal til at gætte på preflop holdings. Villain har noget han er glad for. :)
Jeg mener helt klart at et 4-bet er oplagt mod en aggressiv Villain som har 3-bettet.
Vi får initiativ i potten og får lettere ved at spille den fremadrettet med sybt stacks.
Vi spiller i ren tåge ud fra måden hånden er spillet på og ender med at ligge 230 BB uden at vide hvor vu står.
U DO NOT LIKE!
Det er 4-bet eller drys i min verden afhængig af 3-betteren. Stacks er fint dybe til at kunne 4-bette og folde til resten.
/Mikael
@Carl
"2. Harrington skriver hovedsagligt om FR, dette er SH"
Manden har udgivet en 2'er og en 3'af af sin Harrington on hold em serie... Du burde læse dem
;)