Superligaen 18/19 Slutspil!

#1| 1

Nu vi har en BIF og en FCK tråd, som der er nogenlunde aktivitet i, så synes jeg, at vi mangler en til suppen generelt. - Specielt nu hvor de lidt sjovere kampe kommer.

Superligaens grundspil er i dag afgjort, og ser således ud; 

Esbjerg fik sig sneget med til aller aller sidst på nok et af de sygeste mål, jeg har set længe.

Målet resulterede i, at Aab røg ud af top 6 med kun en værre målscore end FCN. Det må være bittert.

Aab er førstevælger til én af de to nedrykningspuljer, derefter Randers, AGF og til sidst Horsens.

Puljerne ser således ud; 

Aab og Randers vælger med stor sandsynlughed pulje 2, som de også var inde på i Onside studiet.

Hvem vinder, hvem overlever? Og hvem vil I gerne se rykke op i Suppen fra 1. division? 

Redigeret af GodPreben d. 17-03-2019 19:36
17-03-2019 20:02 #2| 0

Jeg håber så meget, at Vejle overlever i stedet for fx Hobro eller Vendsyssel. Tusinde gange bedre for ligaen. Men det ser desværre sort ud.

17-03-2019 20:04 #3| 4

3 ønsker til slutspillet herfra:

1. FCM tager røven på FCK

2. Horsens rykker ned - så er man fri for at se på deres lange indkast og fribrydning med målmanden i et stykke tid.

3. BIF tager 3. pladsen og holder afstanden til FCK på under 23 p.

17-03-2019 20:07 #4| 0
Mikrape skrev:

Jeg håber så meget, at Vejle overlever i stedet for fx Hobro eller Vendsyssel. Tusinde gange bedre for ligaen. Men det ser desværre sort ud.

Enig. De startede også sæsonen lovende. Jeg er specielt fan af Sousa.

Løvetæmmeren skrev:

3 ønsker til slutspillet herfra:

1. FCM tager røven på FCK

2. Horsens rykker ned - så er man fri for at se på deres lange indkast og fribrydning med målmanden i et stykke tid.

3. BIF tager 3. pladsen og holder afstanden til FCK på under 23 p.

Af åbenlyse årsager er jeg dybt uenig i din nr 1, haha :D

Jeg er enig i din nummer 2, det er tiltende.

Redigeret af GodPreben d. 17-03-2019 20:07
17-03-2019 22:44 #5| 0

@GodPreben

Kan jeg få dig til at beskrive Esbjergs mål? Jeg har ikke TV3 Sport :(

Redigeret af CykelNille d. 17-03-2019 22:45
17-03-2019 22:46 #6| 0
CykelNille skrev:

@GodPreben

Kan jeg få dig til at beskrive Esbjergs mål? Jeg har ikke TV2 Sport :(

Vejles reservekeeper har bolden i hænderne og smider bolden på græsset for at sparke til den. Han har dog bare lige overset at der er en Esbjerg spiller bag ham som så tager bolden fra ham og scorer i tomt mål. 

17-03-2019 22:47 #7| 1
CykelNille skrev:

@GodPreben

https://twitter.com/LodbergS/status/1107340975142305792
17-03-2019 22:48 #8| 2
CykelNille skrev:

@GodPreben

Har du internet ?
Den kan ses masser af steder, feks dr.dk
17-03-2019 22:50 #9| 1
supersafe skrev:

Har du internet ?
Den kan ses masser af steder, feks dr.dk

Ja, det tog mig ikke lang tid at finde :D . Jeg har arbejdet hele dagen, så jeg har ikke lige ledt. 

Det er godt nok et ærgerligt mål!  

18-03-2019 06:52 #10| 1

Et rigtig træls mål til Esbjerg, men sidste gang EfB havde indvirkning på AaB reddede de AaB fra nedrykning i overtiden. Så som AaB tilhænger ser jeg frem til en stor omgang lokal derbys, med Randers, Hobro og Vendsyssel i puljen. 

18-03-2019 13:27 #11| 0

Hørte sågar en AaB fan igår udtale at det var en fordel for dem, da det så var nemmere at opnå en plads til EL. Aaaarg! 

18-03-2019 13:55 #12| 0

Superligaen er et no go med det nurværende mesterskabsspil og nedrykningsspil + nr.7 i ligaen bliver belønnet med en playoff kamp til EL. Lad os komme tilbage til den gamle model med 16 hold, evt med 3 direkte nedrykker og en playoff om nedrykning. så skulle der gerne være lidt at spille om hele sæson.

Redigeret af Epix d. 18-03-2019 13:56
18-03-2019 14:03 #13| 0
Epix skrev:

Superligaen er et no go med det nurværende mesterskabsspil og nedrykningsspil + nr.7 i ligaen bliver belønnet med en playoff kamp til EL. Lad os komme tilbage til den gamle model med 16 hold, evt med 3 direkte nedrykker og en playoff om nedrykning. så skulle der gerne være lidt at spille om hele sæson.

Det er jeg delvist uenig i.

Jeg giver dig ret i EL pladsen til 7. pladsen. Men om det er 3. eller 7. pladsen fucker EL op, kan vel gå ud på ét :D

- Omend jeg sagtens kan følge dig i det.

Vi har, desværre, ikke 16 gode nok hold til Superligaen, vi har dårligt nok 14, imo.

18-03-2019 14:10 #14| 0
Nitrrrrrram skrev:

Hørte sågar en AaB fan igår udtale at det var en fordel for dem, da det så var nemmere at opnå en plads til EL. Aaaarg! 

Der kan sagtens argumenteres for at det er en nemmere vej at skulle blive bedst af nr. 7-14 i ligaen og skulle slå nr. 3 i et enkelt opgør om Europa, fremfor at skulle være kontinuerligt bedst af nr. 3-6 over 10 kampe.

Økonomisk og interessemæssigt er top 6 dog til enhver tid at foretrække - og at ende i Europa på yderste mandat giver ikke garanti for andet end to kampe der sportsligt og økonomisk ikke er interessant for mange.

18-03-2019 14:19 #15| 0
Nitrrrrrram skrev:

Det kan diskuteres, men nedrykning for hverken Aab eller Randers kommer jo ikke på tale med hhv. 14 og 12 points ned til Vendsyssel som 3'er i puljen med kun 18 points at spille om i de 6 kampe hvert hold nu skal spille i hver nedryknings pulje. Mao. har både Aab og Randers 6 "træningskampe" inden de skal ud i PO kampe om retten til at spille om den ekstra EL plads med sandsynligvis 4'eren fra mesterskabsslut spillet. Om det er en lettere vej til en EL plads vs. at kæmpe om 3 og 4. pladsen blandt de bedste hvor det er tæt er lidt en smagssag, men om ikke andet så bør Aab i hvertfald kunne satse fuldt ud på Pokal semifinalen i højere grad end BIF kunne jeg forestille mig hvor man jo går efter nr. 3 og derfor ikke har råd til at spare spillere, som man kan i Aab nu.

Personligt kunne jeg sgu' godt tænke mig andre hold end jyske der de senere år har præget Suppen nu da det jo gerne skulle handle om hele landet og ikke kun et Jyllands mesterskab minus FCK/Brøndby og kunne godt tænke mig at se både gammel hæderkronede Næstved tilbage igen samt Nykøbing FC, som har gang i noget spændende på de kanter for første gang i mange år, men dybest set er det lidt ligegyldig.

Suppen i min optik er ikke meget bedre end divisionsbold hvilket sidste års slutspil var et glimrende eksempel på da begge PO kampe mellem 1. division og suppe hold faldt ud til 1. division' fordel. Suppen er slow motion, dårlig kvalitet, masser af fysik og dødbolde og rækken sutter max rov i forhold til rigtig bold ude i Europa, men well slut spils formatet har da om ikke andet fået noget hype tilbage til rækken uden at man i øvrigt er så rasende interesseret i reelt at se på indholdet og produktet af Suppe bolden der jo kun er blevet ringere.

Men man behøver jo heller ikke kvalitet for at sælge noget - masser af ting sælges med ringe kvalitet. God markedsføring og salgs egenskaber kan sgu' sælge sand i Sahara og omend vi ikke er helt derud med Suppen så er det i hvert fald ikke kvalitet der sælges i Suppen når man sammenligner med andre ligaer i Europa, hvilket de sidste mange års pinlige indsatser i Europa af danske hold minus FCK gang på gang har vist ;-)
18-03-2019 14:24 #16| 0
GodPreben skrev:

Det er jeg delvist uenig i.

Jeg giver dig ret i EL pladsen til 7. pladsen. Men om det er 3. eller 7. pladsen fucker EL op, kan vel gå ud på ét :D

- Omend jeg sagtens kan følge dig i det.

Vi har, desværre, ikke 16 gode nok hold til Superligaen, vi har dårligt nok 14, imo.

Der er da ingen af de hold der er i superligaen nu, som falder helt igennem og hiver du Viborg og Silkeborg op fra 1 division, så ville superligaen se forholdvis stærk ud. Og kigger du på 1 div. så er den ganske jævn, hvor der kun er 4 hold der ligger i bunden, hvor 2 af holdene er ret gode FC Helsingør og FC Roskilde.

18-03-2019 14:28 #17| 0
Epix skrev:

Der er da ingen af de hold der er i superligaen nu, som falder helt igennem og hiver du Viborg og Silkeborg op fra 1 division, så ville superligaen se forholdvis stærk ud. Og kigger du på 1 div. så er den ganske jævn, hvor der kun er 4 hold der ligger i bunden, hvor 2 af holdene er ret gode FC Helsingør og FC Roskilde.

Kan godt være du har ret. Men i min optik er 12 hold optimalt, som det ser ud pt. 

Jeg er dog maks liderlig efter Næstved rykker op, men jeg er også fra egnen, det kunne fandeme være fedt med superligabold tæt på :D

18-03-2019 14:35 #18| 0
Epix skrev:

Hobro Vendsyssel og vejle falder vel igennem. Resten er ret lige, enig. Men de 3 hold er jo decideret ikke egnet til superligaen. Hobro har vist bedre tendenser på det seneste, men jeg så hellere en mindre men stærk liga fremfor 3-6 dårlige hold. Men det er selvfølgelig også meget romantisk når de brænder igennem i en sæson. 

Redigeret af Kongs d. 18-03-2019 14:36
18-03-2019 14:54 #19| 2

https://www.bt.dk/fodbold/ny-struktur-i-superligaen-gaar-tilbage-til-12-hold

18-03-2019 15:12 #20| 0

Syntes den nuværende struktur er ok fordi det lige giver dem de ekstra kampe på en sæson 36 mod 33 eller 32 med den kommende struktur. Det giver både mere bold i benene til holdene, mere bold til tv seerene, mere omsætning til bookierne og flere kampe at stikke ud på, så er der noget mere til alle fodbold interesserede.

18-03-2019 15:50 #21| 0
Kongs skrev:

Hobro Vendsyssel og vejle falder vel igennem. Resten er ret lige, enig. Men de 3 hold er jo decideret ikke egnet til superligaen. Hobro har vist bedre tendenser på det seneste, men jeg så hellere en mindre men stærk liga fremfor 3-6 dårlige hold. Men det er selvfølgelig også meget romantisk når de brænder igennem i en sæson. 

Så meget falder de altså ikke igennem, som du prøver at gøre det til. Prøv at kigge på top 4 ligaer i europa, så er det kun La Liga hvor point snittet er det sammen som i bunden af den danske liga og i resten af ligaerne er den væsenligt dårligere. Så 

Nimacos skrev:

Syntes den nuværende struktur er ok fordi det lige giver dem de ekstra kampe på en sæson 36 mod 33 eller 32 med den kommende struktur. Det giver både mere bold i benene til holdene, mere bold til tv seerene, mere omsætning til bookierne og flere kampe at stikke ud på, så er der noget mere til alle fodbold interesserede.

Haha, den kommentar handler i bund og grund om at kunne stikke ud på et eller andet.

18-03-2019 16:13 #22| 0

Hvilket hold i top 6 har bedste point snit mod andre top 6 hold efter FCM og FCK?

18-03-2019 19:12 #23| 0

Vildt, jeg vidste slet ikke, at suppen gik tilbage til 12 hold, what the fuck. Men det er fedt, imho.

- Det vil alt andet lige betyder, at niveauet er højere.

@Bettet

Jeg har ikke kunne finde noget via. google, enten er jeg dårlig til at google, ellers findes det svar bare ikke. Og jeg er for doven til at finde ud af det :D

18-03-2019 19:39 #24| 0
Epix skrev:

Så meget falder de altså ikke igennem, som du prøver at gøre det til. Prøv at kigge på top 4 ligaer i europa, så er det kun La Liga hvor point snittet er det sammen som i bunden af den danske liga og i resten af ligaerne er den væsenligt dårligere. Så 

Haha, den kommentar handler i bund og grund om at kunne stikke ud på et eller andet.

Til din info spiller jeg ikke særlig meget på superliga fodbold, de køre samtidig med så meget andet bold der er bedre at stikke ud på, så der tager du altså helt fejl hvis du henviser til mig.

Jeg mener bare at jo flere kampe et superliga mandskab spiller på en sæson jo mere kamp erfaring får de i benene, at flere kampe så er halvligegyldige er stort set det samme som de store europa ligaer hvor det er de samme top hold sæson efter sæson. 

18-03-2019 20:07 #25| 0
Bettet skrev:

Hvilket hold i top 6 har bedste point snit mod andre top 6 hold efter FCM og FCK?

Vil tro det er Esbjerg. De har 13/18 point. 6/6 vs BIF, 4/6 vs FCN, 3/6 vs OB

18-03-2019 20:07 #26| 0
GodPreben skrev:

Vildt, jeg vidste slet ikke, at suppen gik tilbage til 12 hold, what the fuck. Men det er fedt, imho.

- Det vil alt andet lige betyder, at niveauet er højere.

@Bettet

Jeg har ikke kunne finde noget via. google, enten er jeg dårlig til at google, ellers findes det svar bare ikke. Og jeg er for doven til at finde ud af det :D

Yes. 3 direkte nedrykkere i næste sæson.. Det bliver et blodbad.

18-03-2019 23:05 #27| 0
Nimacos skrev:

Til din info spiller jeg ikke særlig meget på superliga fodbold, de køre samtidig med så meget andet bold der er bedre at stikke ud på, så der tager du altså helt fejl hvis du henviser til mig.

Jeg mener bare at jo flere kampe et superliga mandskab spiller på en sæson jo mere kamp erfaring får de i benene, at flere kampe så er halvligegyldige er stort set det samme som de store europa ligaer hvor det er de samme top hold sæson efter sæson. 

Troede bare du også spillede på superligaen. Men udover det så er 38 kampe i PL for meget selv for topholdene, du kan nærmest se hvor slidte topholdene er, da de deltager i Liga Cup, FA cup, CL og PL, de kommer op i nærheden af 60 kampe på 10 måneder. I sidste sæson nåede Brøndby op på cirka 50 kampe fordelt over Pokal, Superliga og EL og det er cirka 5-6 kampe for meget derfor  ser jeg gerne en udvidelse af ligaen til 16 hold, så der kommer lidt flere bløde kampe ind og dermed mindre kampe.

18-03-2019 23:31 #28| 0
Epix skrev:

Troede bare du også spillede på superligaen. Men udover det så er 38 kampe i PL for meget selv for topholdene, du kan nærmest se hvor slidte topholdene er, da de deltager i Liga Cup, FA cup, CL og PL, de kommer op i nærheden af 60 kampe på 10 måneder. I sidste sæson nåede Brøndby op på cirka 50 kampe fordelt over Pokal, Superliga og EL og det er cirka 5-6 kampe for meget derfor  ser jeg gerne en udvidelse af ligaen til 16 hold, så der kommer lidt flere bløde kampe ind og dermed mindre kampe.

Nu er det de færreste hold der spiller EL bold af dk hold og flere af holdene når heller ikke mange pokal kampe på sæsonen, så hvis du mener 50 kampe er 5-6 kampe for meget på sæsonen er 32 kampe plus et par pokal kampe vel for lidt nu vi skal tænke på alle superliga hold;)

18-03-2019 23:48 #29| 0
Nimacos skrev:

Nu er det de færreste hold der spiller EL bold af dk hold og flere af holdene når heller ikke mange pokal kampe på sæsonen, så hvis du mener 50 kampe er 5-6 kampe for meget på sæsonen er 32 kampe plus et par pokal kampe vel for lidt nu vi skal tænke på alle superliga hold;)

Der er slet ikke for mange kampe. Hvis nu Brøndby får 50 kampe begynder de vel også at bruge Danske Spillere :)

Hov min fejl, de havde en silkeborgenser med igår.

Jegg holder selv med AaB, og man kan også bruge for mange, ikke dygtige nok talenter. På bekostning af noget eksotisk.

19-03-2019 00:24 #30| 1
Epix skrev:

50% af kvartfinaleholdene er fra pl. Så helt slidte er de da ikke endnu..

19-03-2019 01:12 #31| 0
Epix skrev:

Det handler jo bare om at man tilrettelægger sin trup og sit program efter de kampe man forventes at spille og det gør top 6 holdene i Pr.L. jo også da de typisk roterer til stort set alle turneringer hvor det giver mening. Hvis du har en stor nok trup så er det i princippet ligegyldigt at du skal spille 50 eller 80 kampe når kampene jo fordeles ud på flere spillere - mao. handler det om planlægning, prioritering og budgettering. At winde i pressen over for mange kampe er dybest set enten dårlig planlægning/forventnings afstemning eller også almindelig spin bla. overfor fans som buffer hvis man begynder at tabe kampe. Jeg er ganske sikker på at det sidste er tilfældet for de fleste managers der jo godt ved hvordan tingene er skruet sammen. Så har du også managers der ikke længere kører den slags spin som eks. Pep Guardiola i City der om nogen bør vide hvad det vil sige at køre fuldt program.

At sammenligne et dansk klub holds kampe med Pr.L hold er helt i skoven på flere planer, men omkring turnerings planlægningen da ligger torsdag/søndag programmet for danske hold typisk i op start af sæsonen indtil de er slået ud af EL - herefter er det jo kun liga'en og 4-5 kampe i pokalen for resten af sæsonen inkl. et vinter afbræk de ikke har i de fleste ligaer i Europa og da slet ikke i England. Derfor er trupperne i Suppen også mindre end i Pr.L. - fordi de fleste trupper kun er tilrettelagt ud fra Suppen og ikke så rasende meget mere. Suppe hold er planlagt og tilrettelagt ud fra kun en turnering - nemlig suppen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar