Svær turnbeslutning NL100£

#1| 0

6-mands NL100£

Før denne hånd har jeg spillet mod en anden villain hvor jeg havde 88 i lommen og reraised hans 5£ bet fra button til 12£. Blinds folder, villain caller. Potten er cirka 27£. Flop: T62rainbow. Jeg better 14£ og bliver callet. Pot: 55£. Turn: A. Wow perfect scarecard tænker jeg og better 30£. Han går allin for sine sidste 50£ og jeg vælger at drysse.

Nu til den alvorlige hånd:
Hero is MP. SB har faktisk spillet nogenlunde solidt og har taget to større potter ved at bette igennem og outkicke andre spillere.
dealt to Hero A 8.

UTG(villain fra før): calls 1£
Hero: raises 4£
CO: folds
BU:
sb: calls 3.50£
BB: folds
UTG: calls 3£

Flop: 5 8 5 pot: 13£
SB: checks
UTG: checks
HERO: bets 7£
SB: calls 7£
utg: folds

Turn: T 27£
SB: checks
Hero: bets 10£
sb: raises to 30£

Jeg har 81£ i stacken og villain har mig dækket. Hvad nu?
Jeg tænker meget på min tidligere hånd, hvor jeg foldede på turnen og mit største problem er er faktisk at jeg ikke rigtig har gjort mig nogle tanker om hvorfor jeg underbetter turnen -er det for at inducere et reraise fra en 8'er med lavere kicker eller bluff? Ja det lykkedes ihvertfald at få ham til at sætte et mistænktsomt bet ind. Hvad gør vi så her? Et reraise vil få ham til at folde ethvert bluff. Er det calldown? eller reraise allin(allin det er vel det det er)? eller skal vi smide handsken igen?

03-10-2007 09:15 #2| 0

Jeg better mere på flop, ca 10 stykker.

Jeg tror jeg checker turn her og går efter potkontrol.

Som du selv nævner giver det ikke rigtig nogen mening at fyre et så lavt turnbet afsted uden at vide hvordan du vil reagere til et check raise fra villain. Det gør hånden meget svær at spille. Og gør at du bliver nødt til at tænke i andre baner, der bare besværliggør det hele. Jeg folder på turn, som spillet.

--
Iøvrigt så synes jeg du burde raise den op til 5 efter UTG har limpet, for at tynde ud i hvor mange kalder dit raise - specielt med en så marginal hånd som A8o i MP, som jeg oftest bare folder her.

Dit 3bet i hånd 1 synes jeg også er i den lavere ende.

03-10-2007 10:12 #3| 0

Jeg folder preflop, better noget kraftigere på floppet, checker turn bag (og hvis jeg better turn, better jeg mere) og som spillet folder jeg til hans checkraise.

03-10-2007 10:23 #4| 0

folder pf, siger 5 hvis jeg raiser, 9 på floppet hvis jeg har raiset til 4 og 10 hvis jeg har raiset til 5, checker nok også turn, folder som spillet.

03-10-2007 10:53 #5| 0
OP

tak for kommentarer. Kan godt se problematikken preflop, men min egen forklaring er at jeg normalt er shorthandedFL spiller og her er det normalt +ev at isoraise en limper. Så hvorfor snakke om at folde i NL? Jo hånden har store reverse implied odds så rammer vi et Axx flop får vi formentlig kun action fra bedre hænder, da vi så at sige overrepræsenterer A8o, men vi har jo noget folding equity til et cont.bet.

Jeg raiser for at få blinds ud, men det er vel ikke her man tjener pengene i NL i modsætningen til hardcore FLSHgames. Man tjener vel pengene på at finde modstandere(som mig) der er lidt for aggro og trapper dem samt at valuebette fiskene og folde når disse raiser. Så det blinds er vel ikke essentilt vigtigt at forsvare på NL-100. Selvfølgelig drejer det sig om implied odds når man caller, men essensen er vel 1)stramt spil, 2)implieds odd, 3)mindre folding equity og så 4)lade være at pushe de helt små edges som jeg tydeligvis bærer præg af(og laver fejltagelser ved).

Så lige et sidste spørgsmål. I mener alle at jeg skal bette noget mere når jeg better(f.eks. flopbettet). Er det fordi folk generelt på dette limit betaler dig af ligegyldig om du better 1/2 eller 1/1 pot?

Særligt det sidste direkte spørgsmål forventer jeg et svar på, men I må også gerne svare på mine betragtninger mellem SHNL og SHFL.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar