Det bliver nok kompliceret at forklare dynamic i denne hånd, men jeg vil prøve alligevel. jeg sidder i et 7-handed homegame og kigger ned i AJ.
UTG som er virkeligt god(pro) åbner for 100 efter den er blevet stradled til 20 (standard raise i dette game) jeg flatter da den er over hans åbningsrange. den bliver folded til BB 2 villain caller (han er klart grunden til vi sidder i dette game, kæmpe donk og mega lose). Donken er ultra aggressiv og løs. Jeg forventer at han kan shove med any J, KQ, og obv to par og set da hans image er som det er. Jeg forventer at UTG ved det, hvorfor spottet bliver rigtig svært. Jeg ved at reg'en ved det, men samtidig ALDRIG ville c-bette ind i to mand uden at have noget, især på det board. FLOP:
J104 Rainbow
BB,check, UTG better 200, hero calls, BB shover UTG call, hero??????
effective stacks er ca 100bb
svært spot live 5/10 homegame
Rejs dig op og råb højt til UTG: "Jeg ved du har KQ - CALL!". Sæt dig derefter ned og brok dig over donken shovede J4o.
Fold flop. Du slår nada og kan kun drømme om et flip.
Lyder som om du er pænt foran BBs range og lyder heller ikke til at UTG folder KJ,QJ,KQ mod ham og der er flotte potodds, såå call :-)
Lad os sige du har en mere marginal hånd a la J9s,QJ så havde det nok været en god ide, efter du caller flop første gang, at være klar til at holde øje med UTGs reaktion hvis BB shover flop. Ansigtsudtryk, kropsholdning, hvor lang tid han bruger på at calle, etc. som kan hjælpe dig lidt på rette vej hvis den er close.
Tak for svarende, jeg syntes det de lidt ærgerligt der ikke er mere diskussion omkring spottet, da jeg finder det ret interessant selv. Jeg føler selv et Call er svært at finde frem da jeg selvom spillets generelle åbningrange er mega lose forventer jeg ikke reg'en åbner utg med noget jeg rigtigt slår i dette spor.
Kan godt være jeg ikke kan læse din post. Men har du ikke TPTK for 100bb i et homegame?
@OP
Har du en stack på 1k eller 2k, det fremgår ikke helt af din post. Hvis det er 1k stack, så er det imo pænt katastrofalt hvsi vi ikke går døde med 50bb i et homegame på TPTK på et semi vådt bord.
Derudover at det lidt misvisende imo at betegne BB som aggro fordi han er i stand til at shove top par for 50bb med en SPR på 3 som jeg lige regner.
@peter_plys
det er jo ikke på grund af hånden jeg sætter ham som aggro, han er en af de typer der er grunden til vi sidder og spiller, dette fremgår også klart fra mit post. hvis man skulle sætte stats på ham ville det nok være noget 80/20/10.
@panter
kan forestille mig du ikke er glad for mit fold, men reg'en ved at jeg ved at han ikke ville sætte skillingerne til midten med noget værre end AJ
Måske ikke lige så smart at fortælle offentligt om et ulovligt cash-game i en (lovlig?) klub.
@iskov, pls slet dit sidste indlæg.
Du er obv. laaaangt foran Guess Hansons range. Men mod de fleste regs er det et klamt spot, hvor jeg hælder mest til et fold. Havde floppet været med et FD synes jeg det et snap call med 100bb.
Hvis effektive stacks er 1k, så er du pretty much comitted til et call obv.
Havde ikke tænkt så langt, det er jeg da ked af!
Ender med at jeg smider og reg'en viser a10 og den anden kq fml :)
readless havde jeg også sagtens kunne folde den, men i dit tilfælde havde jeg fistpump-snapcalled og forventet at være inde med mindst 70-80%
JesperA skrev:
readless havde jeg også sagtens kunne folde den, men i dit tilfælde havde jeg fistpump-snapcalled og forventet at være inde med mindst 70-80%
lidt vildt at du alligevel vilde forvente at være inde med MINDST 70-80% mod to mand, selvom BB obv. ik er sane.
har lige prøvet at sætte en equity simulation op for de to villains ranges HER
dvs. kun i meget sjældne tilfælde (hvor man bare ved at utg har AJ crushed) kan denne foldes.
jeg satte den selv op efterfølgende, og mod den range som vi er meget sikre på at kunne sætte reg'en på (vi kender ham begge godt fra tidligere spil) og villain2 har en større range, kan vi stadig ikke folde de sidste 50 bb, desværre et forkert read af mig, men var utroligt sikker på at se et overpar i reg'en spot og dermed være crushed.