Den er lige fra hukommelsen da jeg ikke fik handhistory med..
Startstack: 3.000 blinds: 20/40 20 min levels.
Kørt i godt 12 minutter.. Hånden:
Hero(2700 stack): 8♠ 7♠
UTG limper 40
Villain1 i MP(6.000 stack via set over set) siger 160
Villain2 i CO(3.200 stack) kalder
Hero i SB betaler
BB folder
Flop: K♠ 6♠ 5♦
Hero: Checks (planer om C/R (skidt?))
Villain1: Checks
Villain2: Bets 270(halv pot)
Hero: Raiser 800
Villain1: Goes allin(6000)
Villain2: Goes allin(3200)
Effektiv pot for hero: Ca. 7.200
Action on hero?
Vi har i princippet en monsterhånd, men vi kan meget vel være oppe imod et set og nutflushdraw, og hvis dette er tilfældet trækker vi til meget få outs.. Hvad gør satellit/tour-kongerne her?
Der er 1 sæde til vinderen og attraktive prizes til 2-4 :)
Sygt spot i 700$ sat til Party World Open.
Ved godt det ikke er så relevant i starten af touren, men hvor mange er med, og hvor mange får et sæde?
Du har ret, det skal da lige med :)
31 fra start, dvs. 1 sæde til nr 1 3500$ til nr 2 2200 til nr 3 og 1500 til nr 4 (cirka)
Til midten og det er ikke close! vi skal være gode 23,6% af gangene, og det er vi helt sikkert, mod KK og AQ♠ har vi 17%, mod AK og set har vi 38% og mod 2 x set har vi 44%. Desuden har vi ikke en specielt sund stack efter et fold, havde det været senere i touren med en større stack tæt på præmierne, jamen så kan det ikke udelukkes at et fold kunne komme på tale, men her på level 1 eller 2 med den stack, ALDRIG:)
1. fold preflop. 4-5% af stacken OOP preflop duer ikke
2. på floppet er check raiset vel fint,
3. På flop er du comittet hvorfor dit check raise bør være et push.
Jeg vil mene at preflop callet er fint. Jeg vil gerne ud at spille potter, med suitede connectere mod folk man kan sætte på TT-AA + AK-AJ. De har sværere ved at sætte dig på 8♠7♠, og du kan derfor regne med at få lidt mere action når du rammer noget godt. Specielt i starten af en tour, hvor blinds er så lave som 20/40, vil man gerne ud at se lidt flops, og smadre de større hænder.
At han better halv pot på floppet synes jeg er lidt alarmerende...
Utg limperen kaldte vel også med for Value preflop...? Altså, vi er 4 mand til et flop hvor der ligger en konge. Jeg ville helt sikkert gå ned i tempo her, da der er meget der indikerer at alle de andre ikke folder af på et check-raise. Ved at gå ned i tempo, og i stedet flatcalle, ville du ikke blive commited for hele stacken med en draw-hånd. Altså, du vil bibeholde en chance for at vinde tour'en hvis du misser.
Hvis du rammer din streg, skal du nok få betaling mod AK/KK/66 eller lignende, da det er en deceiving hånd du sidder med. Hvis du rammer flushen, er det sværere at få betaling... Og det er heller ikke sikkert at du har den største flush. Kunne sagtens være en der sad med f.eks A♠J♠.
Så hvad går du efter her?
Jeg ville gå efter billigt turnkort, og håbe på stregen :D
Villain 2 havde 66, eller A♠J♠ og Villain 1 AK eller KK?