T8s i rr pot - 150 bbs deep

#1| 0

Party 6max NL2000

Villain er TAG 20/16/3 (kan ikke lige huske nick (sidder ved min arbejdscomputer)).

Umiddelbart ingen historie bortset fra at jeg har været meget aktiv ved bordet grunden "hvalen" som jeg uheldigvis ikke har position på.

Villain har $3000. Jeg dækker.

Jeg åbner UTG+1 med T8 til $70 og håber jeg kommer til at spille mod hvalen som sidder lige til venstre for mig.

Button er nit, small blind (villain er TAG) og big blind er über-nit, så jeg vil ofte komme heads-up med hvalen (dog OOP).

Hvalen folder, button folder, men small blind 3-better til $250. Big blind folder.

Da vi er 150 bbs dybe vælger jeg at peele et flop af:

Flop: 4x 5 J, pot ~$500

Villain stikker $350 ud. Effektive stacks er $2500.

Action on hero?

Aktuelt kalder jeg.

Turn: 6x, pot ~$1200

Villain stikker $800 ud. Effektive stacks er $2150, dvs. jeg kan reste så villain skal kalde $1350 i en pot på $3650.

Action on hero?

08-04-2008 12:22 #2| 0

Sæt ham ind. Hvis du ikke er så vild med det, så foretrækker jeg klart at smide den op på floppet.

08-04-2008 12:32 #3| 0

Bare ud af nysgerrighed (spiller langt fra NL2k) vil du raise turn for foldequity, og hvis han så caller så har vi nok outs til at improve til den bedste hånd, eller raiser du turn fordi du mener at han har air og vores equity derved at bedst pt?

For hvis vores all-in på turn kaldes, så må vi vel formode vi er bagud?

08-04-2008 12:59 #4| 0

jeg tror han har en rigtig fin hånd, som du ikke får til at smide til et rais på floppet.... så call er fin imo. ellers skal han bare sættes all in, så har du vel noget der ligner en 40/60... hvis du er oppe mod et overpar...

vælger nok at smide den på turn... da vi vel er oppe mod JJ/+QQ og derved kun har 23% mod settet og 25% - 28% mod +QQ

(jeg spiller NL200, så det her kan sagtens være helt i skoven, da jeg ved folk er meget mere agg. på det højere takster)

08-04-2008 13:38 #5| 0

call flop er finno, men fold turn.

08-04-2008 13:38 #6| 0

Hero skal have 36% for at det kan betale sig at komme ind no matter what. Dertil skal så ligges en del FE. Villain kalder jo ikke med lort, bare fordi han får 3:1. Der er kun 1 kort tilbage, så fx har to overs kun 14% hvis hero har et par.
De fleste villains vil typisk sætte hero på en forholdsvis stærk hånd eller en usikker hånd på floppet. De fleste jammer et draw allerede på flop, da de ikke gider stå i denne turn situation. Villain har derfor et ok 2nd barrel spot, især når han er lidt nittet. Selvfølgelig caller han klart oftest, men mener vi har outs nok til at gå efter vores 12 outs + FE.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar