6-max NL 200$ på Pacific villains i hånden er UTG og button.
Button er typen der overspiller sine hænder. Bl.a. har jeg været all in mod ham PF hvor han viste TT. Han har 123$ foran sig.
UTG er en rimelig aggressiv spiller som kan reraise 53 PF og fyre 3 barrels af. Han open limper dog også en del. Han har 268$ Jeg dækker dem begge.
UTG limper, jeg raiser til 9$ med T♣ 9♣, alle de andre fem caller.
flop: 5♣ 2♣ 2♠ Pot: 51$
Alle checker til button, som better 20$. UTG og jeg caller.
Turn: 9♠ Pot: 110$
UTG checker. Hvad gør jeg her?
T9s NL 200$
at fyre ½ pot af og se hvor man står er blevet ret dyrt...
tror bare jeg checker og ser hvad der sker..
Hvorfor checker du floppet?
Bet dog med dine overs og dit flushdraw!
Du aner ikke hvor du er henne af på turn, grundet du bare check caller floppet.
Mickey
@ Mickey, ManCini
I stikker ud mod 5 modstandere med et draw på floppet fordi....?
Fordi vi har raised preflop, og fordi boardet er så sygeligt dødt? Endvidere for at maskere en evt. flush hvis vi rammer, og sidst men ikke mindst, for at definere modstandernes hænder.
Mickey
Check, afvent buttons move. Måske får du gratis kort. UTG er problemet, ligner han drawer også, sandsynligvis til en bedre flush en dig. Hvis du får gratis kort og misser din flush er din hånd sandsynligvis god (afhængigt af riverkortet).
Er der nogen grund til at tro at button kan have en 2''er her? Og er UTG dårlig nok til ikke at bette en 2''er på floppet eller raise den efter buttons lead?
En sjælden gang imellem vil du være drawing dead her til 55, men der må din erfaring med hvordan UTG og button spiller monsters forhåbentlig komme dig til gode.
Hvis button leader igen (for 1/2 pot or so), UTG folder, så c/r jeg AI.
Hvis button leader svagt, UTG caller, så vil jeg kraftigt overveje c/r AI.
Hvis button potter, UTG caller, så folder jeg.
Og så iøvrigt, jeg ser ingen problemer i at leade floppet her. Hvis de floater meget, så fair nok du holde lidt igen, men der er ingen grund til at tro, at der er nogle hænder ude som kan kalde et pot-sized bet på floppet. Du risikerer sandsynligvis at skyde dig selv af dit eget draw, men så er du sandsynligvis også drawing slim.
Vær påpasselig i multiway pots med at bette et draw som ikke er til nuts... Oftest er det kun bedre hænder der betaler...
@mickey
Og for at få feltet reduceret, hvis du vil have et argument mere :). Men det er stadig en for marginal hånd til at bette således med...
damster
Better 42 på dette flop....
Mange gange vil jeg tage den der, ellers har jeg 100 outs... Mere eller mindre :)
Som spillet checker jeg også turn og ser hvad der sker...
@ Kripke, mickey
Med 5 modstandere anser jeg det for temmelig usandsynligt, at man tager potten ned.
Ja, boardet er ikke vildt spændende, men man risikerer alt andet end lige at få action af overpairs og forskellige draws. Det er trods alt Pacific NL200 ;)
Desuden påpeger I selv, at man risikerer at blive blæst af sit draw.
Granted, Pacific er fuld af donkeys, som instacaller pot med et medium pair her. Også derfor jeg skrev, hvis de floater, så er det fair nok at holde igen.
Ikke desto mindre er det klart en mulighed jeg ville overveje. Du forsætter en konsistent linie.
"Desuden påpeger I selv, at man risikerer at blive blæst af sit draw."
Sandt, men så er dit draw heller ikke bedre. Hvis en eller anden gut får lyst til at gå agurk mod mit T høje flush draw på et paired board, så venter jeg på en bedre spot. Du kommer jo ikke til at sidde med armene over hovedet, hvis flushen kommer ind.
Som situationen er i hånden nu, har Goofy ingen ide om hans flush er god, hvis den kommer ind.
"Vær påpasselig i multiway pots med at bette et draw som ikke er til nuts... Oftest er det kun bedre hænder der betaler..."
Enig i at man skal være varsom med at semibluffe draws, som ikke er til nødderne. Men, der er en lang lang række af bedre hænder, som folder her. (f.eks. A,K,Q,J high, små par etc.)
Det er naturligvis afhængigt af en række andre faktorere, men der er intet galt med at leade her.
Det flop er noget nær en drøm for en preflop raiser, som rent faktisk har hvad alle preflop raisere gerne vil repræsentere, så ved at checke har du fortalt hele bordet din hånd.
Tak for de gode svar. Jeg checkede turn og button bød 36$ som UTG callede. Jeg var meget tæt på at check raise all in, men callede bare. På riveren kom en offsuit syver og vi checkede ned. Button havde 33 og UTG viste....77 :(
Du svarer ikke på, hvorfor du ikke better floppet? Hvilket draw vil du gerne floppe, før du cont. better?
Jeg kan ikke lide du raiser med 9T♣ preflop, hvis du ikke følger op på et flop du rammer semigodt. Det er ihvertfald ikke min stil.
Mickey