Hej PN
Står i en situation med min tandlæge hvor jeg har fået lavet min ene fortand til en stifttand. Det har mildest talt voldt dem nogle problemer af forskellig karakter. For lige at opsummere det kort :
I januar 2015 får jeg konstateret at min ene fortand er fucked og skal have enten en bro eller en stifttand. Vælger stifttanden. Efterfølgende har de stort besvær med at ramme den helt rigtige farve og går lige fra farve Hollywoodsmil til farve storryger på tanden. Det tager tid hver gang de skal lave en ny tand og efter 5 forsøg sender de mig til en dentalrekonstruktion, som så skal lave tanden for dem.
Da jeg så har været derhenne og fået taget billede af tanden får jeg efter et par uger på ny en opringning at den dentalrekonstruktionsklinik er blevet lukket og jeg skal køre et tredje sted hen. Der er nu gået ca 7 mdr fra start og jeg vælger så at sige det bliver når jeg har tid. Kan ikke konstant tage fri fra job pga det.
I feb i år tager jeg så det tredje sted hen får taget billede af tanden og for to uger siden var jeg så på den oprindelige klinik for at få den sat i . her spiller farven 100 pct , men tanden er dog en mm eller to for kort og de laver en ny som jeg nu skal have sat i når jeg booker en tid hos dem. Chefen på klinikken er meget obs på at det ikke har været et alt for heldigt forløb og en anden ikke helt uvæsentlig ting er at den ene gang da jeg er kommet hjem fra klinikken og har fået sat en tand i bliver fortanden løs og deres tandlæger er gået hjem på det tidspunkt så får i sidste sekund en tandlæge i Tyskland til at sætte den i så jeg har en tand i til mandag hvor jeg kommer til klinikken. En gang efter det er sket kører jeg fra klinikken og tanden bliver løs allerede 5-10 min efter jeg har forladt klinikken og jeg når lige at shoppe et par sko og andet gøgl og så spytter jeg bogstavlig talt tanden ud for anden gang.
Sagen er så den at fik en snak med chefen da jeg var der sidst og hun var self interesseret i at jeg fik en økonomisk godtgørelse på min regning grundet det uheldige forløb, men da det er en forsikringssag hvor jeg ikke selv betaler noget foreslår hun så at jeg kan få en tandrensning/tjek for free og jeg siger vi nok er lidt langt fra hinanden i forhold til hvad en godtgørelse er!
Hun beder så mig komme med et forslag for hvad det skal være hvor jeg siger jeg lige vil tænke over det .
Hvis tanden passer næste gang har jeg været der 8 gange "for mange" inkl de to gange jeg er kørt til dentalrekonstruktionklinik og hver gang har det vel kostet mig 4-5 arbejdstimer.
Jeg er udover det blevet behandlet supergodt og nævner ikke tandlægen da det ikke er for at flame dem, men mere hvad kan/bør man forlange og kan man i det hele taget forlange noget når det nu er en forsikringssag ?!
Så hvad ville PN gøre i den situation ?