Unibet Festival Dag 2
Da jeg torsdag formiddag ankommer på arbejde (The Vic) er det eneste spil, som er igang et £1/2 PLO.
Selvom jeg har været semi-poker-pro i omkring 5 år, har jeg stadigvæk ikke lært at spille PLO, så istedet for købe ind i et short-handed PLO spil, læser jeg avisen og drikker en kop kaffe.
Da der ½ time senere stadigvæk ikke er startet et Texas spil op, bliver det for kedeligt at vente og jeg køber ind for minimum, som er £150.
Selvom modstanderne ikke ligefrem er verdensmestre, er jeg alligevel forberedt på at det kommer til at koste lærepenge.
Spillet er 4/5/6 £1/2 PLO. Knappen bestemmer hvormange kort vi skal have. Jeg folder et par runder indtil jeg får en spilbar hånd.
Jeg har knappen og har valgt 4 kort.
Jeg sidder med denne fine hånd:
A♥J♥A♠T♠
Trods min minimale viden om dette spil, ved jeg at dette sådan cirka er den bedst mulige starthånd.
Det er 1-2-straddle og jeg er first to act, jeg spørger dealeren om hvor meget det er muligt at raise til.
Han siger: "Eighteen", hvilket jeg så gør. Næste mand, som er Small Blind, kalder. De to andre folder.
Flop: T♦ 5♦ 3♣ (pot: 43)
Modstanderen better pot = 43
Jeg har 124 bagved, og tror ikke det er en semi-bluff, men hvad gør man her...?
Efter 20 minutter i PLO'en starter dagens første £1/2 spil endelig op. Jeg skifter straks.
Jeg kommer tilbords med en håndfuld af de sædvanlige regulars; Butleren, Tågehornet og Bulderbassen.
Dem er der ikke så mange penge at hente hos, men heldigvis er der også en nydelig ældre turist fra Makedonien ved bordet.
Han elsker at limpe og kalde. På floppet spiller han F.O.F. (Fit Or Fold).
Den slags kunder er de allerbedste, og jeg får i løbet af de næste 4 timer spillet en del puljer med ham.
Hånd:
Der bliver folded til mig i MP. Jeg har Q♦J♠ og åbner til £20 (10bb). Turist#2 og Makedonien kalder begge.
Flop: 7♦ 4♣ 2♥ (pot: 63)
Jeg better 30. de folder begge.
Danmark 1 - Makedonien 0
Hånd:
Jeg har A♦T♣ og åbner til 16. Makedonien kalder som den eneste.
Flop: J♦ T♥ 8♦ (pot: 35)
Jeg better 20. Makedonien kalder.
Turn: 4♣
Jeg checker. Den pæne ældre herre fra Makedonien checker.
River: 3♦
Jeg checker. Makedonien bettter 60.
Jeg har i en tidligere hånd set Makedonien bluffe River efter at have misset og ender med at tank-calle.
Han viser mig: 8♣ 3♣
Han har lavet et fint value bet på River. Det var tydeligt at jeg bare gerne ville til Showdown.
Danmark 1 - Makedonien 1
Efter 4 timers £1/2 spil sidder jeg med kun £102 foran mig. Jeg har købt for £80 to gange og er således i hullet for £58.
Makedonien rykker nu til et nystartet £2/5 spil. Jeg rykker naturligvis med.
Allerede i anden hånd på £2/5 bordet går det galt for mig. Vi er kun 4 spillere ved bordet. Makedoneren er Big Blind.
UTG folder, jeg har 9♣8♥ og raiser til £30 (6bb).
Det er et ganske stort pre-flop raise, men jeg prøver at tilpasse mit spil til den flinke makedonske kunde.
Han kalder som den eneste og jeg får drømmefloppet:
J♦ T♥ 7♦ (pot: 62)
Makedonien checker og jeg overvejer situtaionen lidt. Mens jeg sidder og tænker over min betsizing løfter han sine to kort og begynder at blande dem.
Det er normalt et tegn på at man gør klar til at folde.
Jeg vil ikke miste min kunde og beslutter mig for at checke bagved. Det kommer jeg til at fortryde.
Turn: 8♠
Makedonien better: 40
Jeg går All In for de 170 jeg har tilbage. Han kalder.
River: 7
Jeg viser mine. 9-8, men Makedonien har fået skovlen under mig med: 8-7
Danmark 1 - Makedonien 2
Jeg re-loader ufortrødendt for £200 (40bb), som er minimum buy in.
Dem taber jeg en times tid senere da jeg kommer All In Pre Flop med 22 mod AJ
På dette tidspunkt er min mave begyndt at knurre, men heldigvis er Tastemykebab, som sidder på et turneringsbord tæt på, kommet til at bestille for meget mad, så han er super-flink og kommer over med en portion ris og rejer.
Mens jeg spiser dette fortræffelige måltid, lykkes det mig desværre at tabe buy in nummer 3.
Jeg kommer All In Pre Flop med 3♣3♠ mod K♥Q♦.
Flop: T♥ 9♥ 7♥. Spar knægt på Turn besegler min skæbne.
Nu er jeg for alvor i hullet og køber ind for fjerde buy in @ £200.
Det fjerde buy in går lidt bedre og jeg sidder med £440 da jeg kl. 16.43 kigger jeg på uret og beslutter mig for 2 orbits mere inden fyraften.
Jeg er stadivæk £360 i hullet, men efter mange års erfaring som cash game spiller ved jeg at imorgen er der atter en dag, og man behøver ikke nødvendigvis vinde det tabte tilbage samme dag.
Så kommer de sidste 3 hænder inden jeg skal betale Big Blind, hvilket jeg ikke har tænkt mig.
Makedonien har limpet og efter 2 folds gør jeg det til £40 med den tvivlsomme starthånd: 5-5.
Der bliver folded rundt til knappen, som raiser til £110. Makedonien er på tilt og går All In. Jeg folder. Knappen har JJ og kalder.
Makedonien har 2-2 og taber hånden.
Hånden umiddelbart efter sidder jeg med £400 (er inde for 800 - så 400 i hullet). Jeg har 9♣9♥.
Makedonien er i BB. Jeg raiser til £25. Manden der raisede og vandt den sidste hånd 3-better mig igen.
Makedonien har kun £170 tilbage og går All In. Her burde jeg nok have folded, men spilledjævlen, som sidder på min skulder hvisker mig i øret at når den modstander lige har haft JJ har han ikke en så god hånd igen hånden efter. De makedonske penge er inde på midten. Det er en chance for "at vinde det tabte tilbage". Fristelsen er for stor....
Jeg 5-better All In for mine sidste £375. Trediemanden kalder og vi har en tre-vejs All In med 2 puljer.
Run out: 9 J 6 A 8
Jeg viser mit set. Makedonien viser QQ hvorefter han rejser sig og forlader spillet.
Trediemanden folder uden at vise op.
Heldigt !
Hvis jeg havde tabt den hånd havde dagen endt med et underskud på £725.
Istedet folder jeg næste hånd og laver en optælling af de chips jeg har på bordet:
Det giver: £994.
Tid til at bogføre dagens resultat:
Vic 1/2 PLO: + 133 ½ time
Vic 1/2 Texas: - 58 4 timer
Vic 2/5 Texas: + 194 2 timer
Dagens resultat: + £269
Mange bække små........
Redigeret af Gullberg d. 23-02-2018 09:03