Hej.
I forbindelse med noget flytning har min kæreste skulle opsige hendes abonnement hos TDC, der indebar bredbånd, telefoni og tv.
Hun ringer til TDC for at få opsagt abonnementet, hvilket gik helt problemfrit.
Til sidst i telefonsamtalen med TDC's kundeservice spørger min kæreste den ansatte, om der nu er mere hun skal gøre. Hertil svarer den ansatte, at det er der ikke.
Som nævnt skulle min kæreste flytte, og derfor smider hun det udstyr ud, som hun i forbindelse med abonnementet har fået tilsendt fra TDC. Dette inkluderer deres Homebox, der vidst nok kobler hende på intetnettet og giver adgang til fjernsynet.
Her en uge efter hendes opsigelse modtager hun så en SMS fra TDC om, at hun skal sende deres udstyr retur - Gøres dette ikke, vil hun blive påkrævet en regning på 2.800 kr.
At TDC har "krav" på dette udstyr gør de opmærksom på i deres "betingelser/vilkår", samt de også nævner det i den bekræftelse, som min kæreste har fået på hendes opsigelse.
Den bekræftelse er dog først modtaget efter samtalen med kundeservice, der altså svarede nej til, om der var mere hun skulle gøre.
Vi har forsøgt at ringe til TDC; men deres kundeservice mener ikke der er noget at gøre, da det stod i den bekræftelse de har sendt.
Men kan det virkelig være rigtigt?
Da vi ringer til TDC anden gang fortæller en dame fra kundeservice emsigt, at det er lige meget hvad den anden person fra TDC har sagt i forbindelse med opsigelsen, da det er det, der står i bekræftelsen, der er gældende.
Vi står lidt med følelsen af, at de bevidst undlader at sige det til folk, så de efterfølgende kan kræve et højt beløb fra deres tidligere kunder.
Hvad siger PN?
Har vi en sag i forhold til ikke at skulle betale de 2800 kr, når nu vi i en telefon-samtale har fået at vide, der ikke var mere vi skulle gøre, eller er det bare at punge ud, og acceptere at de bruger nogle, i mine øjne, ret usle metoder til at få lokket penge ud af folk?
Mvh Mags