TDC Homebox - Påkrævning fra TDC

#1| 0

Hej.


I forbindelse med noget flytning har min kæreste skulle opsige hendes abonnement hos TDC, der indebar bredbånd, telefoni og tv.

Hun ringer til TDC for at få opsagt abonnementet, hvilket gik helt problemfrit.

Til sidst i telefonsamtalen med TDC's kundeservice spørger min kæreste den ansatte, om der nu er mere hun skal gøre. Hertil svarer den ansatte, at det er der ikke.


Som nævnt skulle min kæreste flytte, og derfor smider hun det udstyr ud, som hun i forbindelse med abonnementet har fået tilsendt fra TDC. Dette inkluderer deres Homebox, der vidst nok kobler hende på intetnettet og giver adgang til fjernsynet.


Her en uge efter hendes opsigelse modtager hun så en SMS fra TDC om, at hun skal sende deres udstyr retur - Gøres dette ikke, vil hun blive påkrævet en regning på 2.800 kr.


At TDC har "krav" på dette udstyr gør de opmærksom på i deres "betingelser/vilkår", samt de også nævner det i den bekræftelse, som min kæreste har fået på hendes opsigelse.


Den bekræftelse er dog først modtaget efter samtalen med kundeservice, der altså svarede nej til, om der var mere hun skulle gøre.


Vi har forsøgt at ringe til TDC; men deres kundeservice mener ikke der er noget at gøre, da det stod i den bekræftelse de har sendt.


Men kan det virkelig være rigtigt?

Da vi ringer til TDC anden gang fortæller en dame fra kundeservice emsigt, at det er lige meget hvad den anden person fra TDC har sagt i forbindelse med opsigelsen, da det er det, der står i bekræftelsen, der er gældende.


Vi står lidt med følelsen af, at de bevidst undlader at sige det til folk, så de efterfølgende kan kræve et højt beløb fra deres tidligere kunder.


Hvad siger PN?

Har vi en sag i forhold til ikke at skulle betale de 2800 kr, når nu vi i en telefon-samtale har fået at vide, der ikke var mere vi skulle gøre, eller er det bare at punge ud, og acceptere at de bruger nogle, i mine øjne, ret usle metoder til at få lokket penge ud af folk?


Mvh Mags

08-04-2015 23:25 #2| 8

Meh synes altså det er din kæreste der har fucket lidt op her, kan godt være at servicemedarbejderen hos TDC burde have sagt det, men er altså helt standard at man kun lejer udstyret hos de forskellige udbydere af internet/tv, og står også ret tydeligt i de kontrakter man får når man opretter sig. Så ja vil mene, at din kæreste, helt berettiget, skal til lommen i den her situation.

08-04-2015 23:37 #3| 0

Har lige opsagt vorestdc bredbånd. Der skulle jeg bare smide routeren ud.


Men da vi opsagde vores tdc tvpakke, skulle vi returnere boxen.

08-04-2015 23:41 #4| 0

Vi har også skulle sende et modem retur til tdc, for nogle år siden. Dette gjorde vi selvfølgelig og fik et tracking nummer osv. 14 dage senere får vi en regning fordi vi ikke havde sendt modemet retur... Det tog 3-4 telefon samtaler, før de medgav at de havde lavet en "fejl" og at de havde modtaget modemet...


Når det er sagt, så er det standard at man skal sende udstyr retur.

09-04-2015 08:02 #5| 0

Som Hugging siger så kommer det helt ned til hvilken slags box det er. Hvis det er en ældre model beder de ikke om, at få den retur da den ikke kan bruges igen. Hvis det derimod er den nyeste, så skal den sendes retur.


Jeg ville tage fat i kundeservice igen, bede om at snakke med en manager og så bede om at de tjekker deres log om hvem har snakket med hende. TDC ansatte er påkrævet at skrive et resumé med indhold af snak efter endt snak, så de burde kunne finde den ansatte der har givet hende falske informationer. Hvis den person så kan støtte din kærestes historie, så plejer managere at være tilbøjelige til at sløjfe regningen.


Erfaring: Har været ansat i TDC 3 år, så kender om nogen deres arbejdsprocesser.

Redigeret af Guldmageren d. 09-04-2015 08:02
09-04-2015 08:16 #6| 0

Eller prøv at skrive i deres FB gruppe. De plejer at yde en god service, og jeg vil tro i har en god chance hvis i bevarer en saglig tone i jeres indlæg.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar