Der er bare for meget
Skulle opsige konens telefon, hvilket det selskab hun skuller over til gjorde for hende.
3 dage efetr kommer der et brev, hvori der står at de takker for at hun med sin henvendelse har ytre at hun stadig vil være kunder og de derfor har et tilbud til hende. Hun har ikke ytre det til dem.
Prøver at ringe til dem. Der er så de berømte valgmuligheder bla opsigelse af telefonab. Der er det ikke til at komme igennem, ventede to gange 1 time.
Tredje gang jeg ringede trykkede jeg for, hør mere om TDC produkter og der gik under 10 sek før der var en til at svare.
det stinker langt væk.
Inde på deres hjemmeside trykker man så opsigelse af abb. og der kommer så frem ring til kundeservice. Nå men fuck det tænker jeg, jeg går da ned i deres butik der ligger ikke ret langt fra hvor jeg bor, her kunne de heller ikke hjælpemed andet end ring til kundeservice
TDC my god
pnva?
Edit: Mere seriøst, så er det formentligt dit nye selskab som har kludret i det.
Går ud fra du er igang med en nummerportering via dit nye selskab. Hvis du opsiger dit abonnement hos TDC, vil du også miste dit nummer. Derfor bør du kontakte dit nye teleselskab, da det er dem som står for nummerporteringen.
Tdc er nogle tards hvad angår opsigelse af abb., både telefon, bredbånd, fjernsyn osv. Havde et par kammerater der boede i lejlighed sammen og prøvede 4 dage i træk hvor de, de første 3 gange måtte opgive efter 2-3 timers ventetid. Sidste gang tog de telefonen med på indkøb og hjem igen, og wupti 4 timer senere undskyldte de vente tiden og de kunne endelig få deres abonnement opsagt.
Kan ikke finde ud af hvem der er de største tards, når det tager 5 minutter at skrive et brev og smide det i en postkasse. At vente 10+ timer er simpelthen for dumt.
de kan løbe fra en henvendelse over telefon,der kan ske fejl:)
men et brev hvor alt står sort på hvidt..den kommer de ikke uden om.
Gå ind på en af konkurrenternes hjemmeside og tilmeld dig:) Så bliver det hele ordnet helt automatisk
Man kan ikke opsige ved brevudveksling. Dette kan kun ske ved en lille del af TDC, som er eksperter i konflikthåndtering. Derudover giver det i mine øjne god mening, at der er mere fokus på salg end opsigelse. Det er bare god forretning men ellers er det blevet nævnt, at man får det andet teleselskab til at opsige for sig.
@HomeMade:
Kan du venligst specificere hvor muligheden for mail ligger for mig.
kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=12746
Men jeg ville nok bestille et opkald, da den afdeling altid har over 15 min ventetid mindst.
arh sorry, det var omvendt, det var Viasat jeg opsagde og gik over til TDC,
Det er tidligt morgen :-)
Send et brev med direktionen att. så skal du se der sker noget i løbet af ganske kort tid.
Du kan også finde der presse ansvarlige og sende vedkommende en mail, om at hvis der ikke sker noget i din sag er du sikker på, at der er mange medier der gerne vil høre din historie. Det er selvfølgelig et bluff men jeg ved det virker hos et andet teleselskab og når man tænker på det ikke er lang tid siden TDC fik en tur i medie møllen så skal de nok få tingene til at ske.
Og forøvrigt så mister du ikke dit nummer når du opsiger det, alle nummere skal ligge 6 mdr. før de må bruges igen og i den tid kan du altid få det tilbage.
/N-V-M
Wrong NVM! Når et nummer er opsagt kommer det i bowlen, så det kan tages af andre kunder. Jeg ved dette pga. jeg har gjort det et utal af gange, når guldnumre er blevet opsagt. Desuden er din vej til opsigelse i mine øjne langt dårligere alternativer end at skulle vente en time på en konsulent.
Mail: [email protected]
Det er ikke så svært.
De må ikke nægte dig at opsige dit abonnement, om du så sender opsigelsen på bagsiden af en serviet.
@NVM
Alt post bliver, så vidt jeg ved åbnet, før det kommer til direktionen, så derfor vil sådan et brev automatisk blive sendt til kundeservice, når det er åbnet.
men vær opmærksom på, som flere har sagt, at du ikke skal opsige det, hvis det skal flyttes...
Guldmageren @
STOP!
Når et nummer bliver opsagt, SKAL det ligge i "frys" i minimum 6 måneder. De fleste selskaber gør det sådan at det ligger 3 mdr. hvor du kan genoprette det efter opsigelsesdatoen. Og derefter 3 mdr. i fryseren.
Efter de seks måneder tildeles nummeret det selskab der oprindeligt har haft nummerserien.
@ImStillA:
Så er det bare mærkeligt at de systemer jeg arbejder i kan gøre det og tillader det. Har da haft kunder inde der gennem flere gange har villet have deres nabos nummer, hvilket absolut er muligt så længe nummeret er opsagt. Det kan dog kun gøres internt i et teleselskab, f.eks. Telenor kan ikke tage et opsagt nummer ved TDC.
@Jones:
Man kan ikke opsige via den mail. Du skal ringe!
@ Guldmageren
De må ikke nægte dig at opsige dit abonnement via den mail.
At de vil dirigere alle opsigelse via telefonnummeret er jo kun fordi de har et team, der er rigtig gode til at få folk til at blive, og de samtidig registrerer hvorfor det skal opsiges.
Hvis jeg nu er talebesværet, og derfor ikke føler for at snakke med fremmede folk, så kan jeg ikke opsige mit abonnement?
Jeg nægter at tro på det er lovligt.
Guldmageren @
Itst.dk
Jones +1
Et selskab må ikke nægte dig at opsige pr. mail. Ligeledes SKAL deres mail fremgå på deres hjemmeside teleselskabet 3 fik en irettesættelse af ITST (Måske Forbrugerombudsmanden, husker det ikke klart) da deres email ikke fremgik af deres hjemmeside tidligere.
@ Jones
Nej. Selvfølgelig ikke! Men du kan ikke kræve, at det skal opsiges med det samme. Det er ikke den officielle mail for opsigelse og det skriver TDC ingen steder, at denne kan bruges til. Så hvis mailen bliver "overset" eller "glemt" er der ingenting at gøre.
Hvad angår dit eksempel, så er der heldigvis kunder som forstår at få en relateret til at ringe.
Guldmageren @
Det er nok fornuftigt at du slettet en linje i dit første indlæg, for du er seriøst way off!
Det er ligegyldigt om der findes en officiel mail til opsigelser eller ej, selskabet SKAL acceptere at modtage en opsigelse pr. mail.
Og en mail skal absolut ikke blive "overset" eller "glemt". Desuden har afsender en kopi af mailen i sendte beskeder, og formegenligt også et autoreply fra TDC's mail. Dette vil formegenligt være nok til at selskabet taber en eventuel sag i Teleankenævnet.
Jamen fair at du vil gå til Itst og Teleankenævnet osv. Nu taler jeg om procedurerne og hvordan procedurerne sker herinde - hvad der er juridisk korrekt, det kan jeg slet ikke udtale mig om.
Men gudskelov for, at der er en klage afdeling. Men sært at du ved så meget om min og mine kollegaers arbejdsgang. Jeg udtaler mig bare ud fra min 2 år lange erfaring indenfor virksomheden.
Jeg kan godt se, at det beviser jeg er way off!
Lol hvor er nogle dog langt ude i denne her tråd.
1. Du må gerne opsige alle dine forbindelser og mobil abb. via en mail.
2. Du får skam også en bekræftelsesmail på de har modtaget din mail.
3. TDC er langt fra de værste, så synes jeg du skulle prøve at opsige noget hos Telia, eller vente i de 90 dages opsigelse du har hos telenor.
4. Et nummer er i "karantæne" i 6 mdr. fra det er opsagt. Man kan godt reservere nummeret hvis man kender de rigtige mennesker, men det bliver altså stadigvæk ikke frigivet før efter 6 måneder.
Jo, det er der faktisk.
En mail er lige så gældende som et brev. Faktisk er det bedre at sende ting på mail, da du så har et tidspunkt for hvornår det er afleveret.
Hvis mailen bliver glemt eller overset, så er det teleselskabets ansvar at være opmærksom på hvornår mailen er modtaget. Skulle der opstå tvivl om dette, skal kunden bare gør opmærksom på hvornår den er sendt.
Hvis jeg eksempelvis sender en mail d.14 januar, og de først behandler den d. 30.januar, så er det altså min henvendelsesdato (14. januar) der er gældende for, hvornår jeg har opsagt mit abonnement.
Det er klart at opsigelsen naturligvis gælder efter gældende regler.
Det er ikke den officielle mail for opsigelse og det skriver TDC ingen steder, at denne kan bruges til.
Nej, men når de ikke oplyser den officielle mail for opsigelser, så er den mail de opgiver "naturligvis" den der skal bruges.
Ellers havde de jo opgivet en officiel mail til opsigelser =)
Hvad angår dit eksempel, så er der heldigvis kunder som forstår at få en relateret til at ringe.
Garanteret og det er da også fint at man kan trække på nogle familiemedlemmer, dog ville det jo værre nemmere og hurtigere bare at sende en mail.
tror sgu det er lige meget hvem tdc stofa 3mobil osv. så er der jo altid problemer. har selv haft en sag hos 3mobil. de fatter nada.
men 4mdr skulle der gå før man vandt denne sag.
Guldmageren @
Jeg havde skrevet et længre indlæg, desværre smed PN mig af det jeg trykket send.
Jeg arbejder selv i branchen, og har arbejdet der længre end dig. Og tydeligvis med mere ansvar.
Du er way off. Og det kan godt være at TDC bruger metoder, der er grå i følge f.eks. ITST, Forbrugerombudsmanden etc. men de bliver straffet for dette så snart der er nogle der går videre med det.
www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis/godskik/tele/kundebehandling
3. Opsigelse og skift af teleselskab
Abonnementsaftaler bør kunne opsiges såvel skriftligt som mundtligt, og teleselskabet bør straks bekræfte en opsigelse.
Jeg kan desværre ikke lige på stående fod finde sagen, hvor 3 fik afvide at de skulle sørge for at der var en email kontakt mulighed på deres hjemmeside.
Guldmageren har ikke sagt mange rigtige ting i denne tråd, så jeg vil råde OP til ikke at lytte på ham, at Guldmageren så også arbejder hos TDC og giver så urigtige oplysninger beviser vel bare hvad niveau TDC befinder sig på!
Og en klage til direktionen skal selvfølgelig ikke sendes ned i kundeservice, du klager jo til direktionen over den service du har fået af kundeservice, og hvis TDC ikke har personale der tager sig specielt af direktions klager så virker det endnu mere amatøragtigt.
/N-V-M
Jeg kan godt se at praksis er værre end jeres teoretiske floskler med lovgivning.
Jeg undskylder for, at fortælle fakta og hvad jeg har lært på div. kurser og af vores chefer!
Glemte at Pokernets brugere er altvidende.
Lol N-V-M du er da for dum at høre på.
Fordi en enkelt medarbejder siger nogle ting som måske ikke er rigtige så siger det noget om niveauet hos TDC?
Jeg arbejder personligt selv for TDC Erhvervscenter, som ikke er ejet af TDC, men blot forhandler deres produkter.
Og selvom vi har mange frustrations momenter i vores hverdag, pga. TDC så er de laaaaaangt bedre end ja alle andre teleselskaber.
Jeg vil være helt enig i at kundeservice hos privat ikke er noget at råbe hurra for - men sådan er det sku når folk vil have telefoner til 1 krone og ikke vil betale noget for noget som helst.
Erhvervskundeservice er super kompetent, og de har aldrig særlig lange køer på telefonerne. Sådan er det fordi at man som erhverv betaler det mere for tingene.
Selvfølgelig kan du klage over TDC - også over deres kundeservice. TDC har endda en fin stor afdeling som tager sig af disse klager, og som selvfølgelig behandler dem. Det er ikke sværere end at gå ind på www.tdc.dk/klage
Nu skal jeg så lige igang med at researche lidt, fordi for ca. et års tid siden fik vi et dokument hvor der stod præcist hvor mange procent af kunderne hos teleselskaberne der rent faktisk klager.
Frit fra hukommelsen så var TDC dem der rent % mæssigt fik færrest, men som pga. deres størrelse stadig fik flest i antal. Telia fik derimod klager fra noget ala 40% af deres kunder.
@OP
Det er ikke sværere end at sende en mail, lav den som høj prioritet og bed om at få sendt en mail når nu TDC har åbnet den. Så har du dit på det rene.
Guldmageren @
Fakta, muligt. Men det er FORKERTE faktaer du skriver.
Glemte at Pokernets brugere er altvidende.
Nogle få undtaget...
dadane @
Herunder er tal af klager der er indgivet til teleankenævnet i 2009. Disse klager må alt andet lige siges at være bedre sigende end interne klager.
Selskab : 3
Klager : 21
Klager pr. 100.000 kunder : 4,7
Selskab : TDC
Klager : 53
Klager pr. 100.000 kunder : 2,54
Selskab : Telia
Klager : 22
Klager pr. 100.000 kunder : 1,66
Selskab : Telenor
Klager : 18
Klager pr. 100.000 kunder : 1,26
Som du kan se så er TDC det selskab, der bliver indgivet næst-flest klager til Teleankenævnet for. Udregnet udfra pr. 100.000 kunder.
3 er "som sædvanligt" selskabet der bliver indgivet flest klager over pr. 100.000 kunder.
Hvorfor skulle klager til Teleankenævnet være bedre end dem som at kunder kommer med til hverdag over regninger etc?
Enlighten me please.
Nu er det jo ikke ligefrem særlig mange der går helt til teleankenævnet pga. de har nogle problemer hver anden måned med regningen vel?
@StillA:
Forkerte fakta? Hvordan kan de være forkerte, når det er sådan det sker herinde? At du så vil gå så langt til lovgivning osv. ændrer ikke på, at alt hvad de siger ved div. styrelser sker i praksis!
Derudover lider du af dårligt selvværd, siden du konstant skal svine folk med små stikpiller? Får du det bedre af det, så er det nemlig fint med mig. :)