Telefonsælger hos Falck

#1| 0

Hey PN,

Har fået job som telefonsælger hos Falck. Jobbet går ud på, at man ringer til allerede eksisterende kunder og forsøger at sælge nogle af Falcks glimrende abonnementer :) Vi havde et godt indledende kursus hvor vi lærte en masse salgsteknikker og at vi skal behovsafdække kunden, for på den måde finde ud af, hvilke områder det er muligt at sælge på. Har nu været igang i en måneds tid som sælger, hvor det er gået ok, men selvfølgelig godt kan gøres endnu bedre, søger jeg nu råd på PN.

Jeg ville høre, om der var nogle der tidligere havde erfaring med telefon salg og som havde et par fiduser til, hvordan man på den bedste måde for fanget kunden og på den måde, nemmere vil kunne sælge produkter til ham/hende?

/Katjing7

09-12-2010 15:26 #3| 0

Får fanget kunden???

Spørg dog indtil hvad kunden reelt kunne have/få brug for og så lav en analyse af hvilke produkter/abbonementer som ville kunne være behjælpelige i kundens hverdag.

Ved reelt at være interesseret i at hjælpe kunden får du også de bedste kunder i længden. Denne tilgang vil også afspejle sig i dialogen og du vil derfor virke langt mere tillidsvækkende.

09-12-2010 15:26 #2| 0

Forstår ikke hvordan du moralsk kan holde det job ud. Der er da intet som er mere irriterende end at et firma man allerede er kunde hos forsøger at sælge en endnu mere!

Det er det samme med Røde Kors og Folkekirkens nødhjælp som ringer og beder om flere penge! Insta opsigelse af abonnement!

09-12-2010 15:37 #4| 0

Har arbejdet med telemarketing igennem flere år, både som sælger og som kundesupporter på forskellige niveauer.

Det vigtigste, udfra mine erfarringer, er at finde kundens niveau - Du har sikkert fået det afvide 200 gange, men det er et og alt i telefon salg.. Er det en gammel dame, så snak til hende som om hun var dronningen, er det en ung smart fyr med styr på det hele, så vær kæk og fremme i skoene.

Mange uerfarne telefon sælgere starter ud med at præsentere et produkt, bliver der sagt nej, så tager de næste på hylden and so on, det er vejen til et sikkert nej/afviser/ikke interesseret whatever i kalder dem.

fokusere på de salgsmodeller i har gennemgået, fx tre ja'er også støder man til.

Sørg ligeledes for at dit toneleje ikke ændres jo længere du kommer i samtalen, med mindre det afspejler kundens niveau - Mange der skal købe igennem telefonen, vil ikke være "den næste provision", men de skal føle du faktisk mener det du siger, og dit tempo for at lukke ikke stiger helt voldsomt når de først har takket ja.

Noget lidt andet:
På alle callcentre findes der pistol sælgere, de river kunderne fra hinanden og kunderne sidder bagefter med en dårlig smag i munden. Hold dig fra det - Med mindre du et er samvittighedsløs så kommer det til at gå dig på :)

Ligeledes så husk for alt i verden at opsummere alle dine salg for kunden inden afslutning af samtalen, fx: "Når vi nu er blevet enige om at abo X starter den X/X and so on....."
Så slipper du for efterfølgende slag over nakken af dine overordnede :)

09-12-2010 15:38 #5| 0

@Razga,

Kan godt se din pointe, men vil dog mene at et brand som Falck, der sælger løsninger der reelt vil kunne gøre folks dagligdag lettere, ikke er så moralsk forkert som fx Røde Kors og Folkekirkens nødhjælp. Kunderne hos Falck får jo reelt set noget for deres penge og det kan vel ses som en slags forsikring, at man har tegnet et abn. hos Falck der gør, at man fx kan få kørt sin bil på værksted eller man kan blive kørt på skadestuen hvis uheldet har været ude og skaden ikke er så alvorlig, at det er nødvendigt at ringe 112.

@Whitey
Problemet med at spørge ind til hvad kunden kunne have brug for, er at ikke alle kunder er lige meget inde i, hvad Falck reelt tilbyder af abn. Det er ikke kun bil-hjælp men også en masse andet. Men det med at virke interesseret i at hjælpe kunden er helt sikkert rigtigt, hvilket vi også har fået forklaret vigtigheden af, rigtig mange gange.

09-12-2010 15:41 #6| 0

Telefonjobs er doeden, holdte ikke 3 maaneder for alm. Brand og det eneste jeg skulle "saelge" var uforpligtende forsikringtjek.

09-12-2010 15:47 #7| 0

Fint job, vel bedre end at gå arbejdsløs eller skulle på gaden og lave penge;)

09-12-2010 15:52 #8| 0

Du kan kun bruge behovsafdækning til noget hvis du starter med at skabe et kunstigt behov hos kunden. Hvordan skal du ellers få kunden til at købe et eller andet junk han/hun egentlig ikke har brug for.

"Kan godt se din pointe, men vil dog mene at et brand som Falck, der sælger løsninger der reelt vil kunne gøre folks dagligdag lettere, ikke er så moralsk forkert som fx Røde Kors og Folkekirkens nødhjælp."

[x] unintentional awesomeness!

PS: Jeg har ikke så meget i mod telefonsælgere, og det er imo ikke mere amoralsk at sælge Falckjunk end det er at leve af at spille poker.

09-12-2010 15:56 #9| 0
"Forstår ikke hvordan du moralsk kan holde det job ud."

+ 1
09-12-2010 16:02 #10| 0

Nu har jeg en veninde, der har arbejdet i præcis det job du har, og hun sagde op efter 2 måneder fordi jeres metoder simpelthen er så moralsk forkastelige, at det er til at brække sig over.

09-12-2010 16:05 #11| 0

"Kan godt se din pointe, men vil dog mene at et brand som Falck, der sælger løsninger der reelt vil kunne gøre folks dagligdag lettere, ikke er så moralsk forkert som fx Røde Kors og Folkekirkens nødhjælp."

GOLDEN

09-12-2010 17:19 #12| 0

@op

Hvor er du ansat?

09-12-2010 17:29 #13| 0

Som Bishop er inde på!

Har ligeledes også arbejde meget med support og telesalg

Ned på kundens niveau.

Ældre mennesker= snak pænt til dem
Unge= vær kæk

Find derefter hurtigt digselv, alle sælgere har forskellige personligheder, du skal også bare finde din.

09-12-2010 17:34 #15| 0

Jeg er sikker på, at der er agent eller to på dit job der er bedre til at svare på dit spørgsmål end en random PN'er...

09-12-2010 17:39 #16| 0

@Razga

"Forstår ikke hvordan du moralsk kan holde det job ud"

Rigtig mange virksomheder er bygget om omkring det at mersælge og udvikle forholdet og samarbejdet med en kunde. Det er der intet moralsk forkasteligt ved.

Velkommen til erhvervslivet.

09-12-2010 18:34 #17| 0

Evt foreslå om i ikke skal tilmeldes et manipulationskursus :)

De virker rigtig godt, og man lærer meget man også kan bruge i ens hverdag :b

09-12-2010 18:52 #18| 0

@Razga
Jo de der hippiegøglere fra UNICEF, Greenpeace og andre tiggere, der lever af at tirre dig..

09-12-2010 19:02 #19| 0

@Hindrichsen

Ååårh havde glemt dem!! Don't get me started

@Thoter

Ved godt at det er sådan i mange virksomheder, men gør det ikke mindre forkasteligt. Jeg er selv godt i gang med en uddannelse hvor jeg kommer pænt langt væk fra den verden (civilingeniør indenfor fysik og nanoteknologi).

09-12-2010 19:31 #20| 0

hehe.. Vi har meget tit ældre folk nede i posten som får pakker fra falk hvor de siger at de ikke har bestilt noget som så viser sig at være en tlf sælger der har "præsset" / "snyd" / "brugts salgt teknikker" eller hvad de nu gør.

09-12-2010 20:27 #21| 0

@Razga

Det kan meget vel være du kommer langt væk fra den verden, alt efter hvad du kommer til at beskæftige dig med gennem din karriere. Tror nu alligevel du vil blive overrasket når du engang bliver færdig.

Business is dirty :)

09-12-2010 21:45 #22| 0

@Razga
Din uddannelse gør jo ikke nødvendigvis du kan sige dig 100% fri for noget der har med telefon sælgere at gøre. Måske det er dem der skal være med til at skaffe din løncheck og dermed reelt sikre dig arbejde ved at sælge noget af det du finder på/udvikler/opfinder etc.

09-12-2010 23:59 #23| 0

Forbandede trolls med forskruede moralprædiken, jeres +1 og talrige -tegn... OP laver et reelt indlæg, hvor han efterspørger idéer til, hvordan han kan gøre en bedre indsats på sin arbejdsplads. Det er da forhelvede mange, der kunne lære noget af...

10-12-2010 00:30 #24| 0

k morfar...

10-12-2010 01:51 #25| 0

"Kunderne hos Falck får jo reelt set noget for deres penge"

Well der skal jo være value i det for Falck før de sælger deres produkter til en given pris, så du snyder stadig kunderne til at tage en -EV beslutning.

Vil også mene det er pænt belastende at blive ringet op af f.eks. Falck, hvis jeg ville havde autohjælp og ikke havde det, var det nok overvejet.

Men ok dont kill the messenger, er jo Falck selv der beder om at du skal provokere kunderne.

10-12-2010 02:38 #26| 1

@BobbyOlsen

Dvs. at en alm. tøj butik også er moralsk forkert at arbejde i, eftersom at de også prøver at sælge produkter til en, som de helt sikkert selv tjener kassen på. Er det så også -EV for kunden?

Kunderne vi ringer til hos Falck, kan heldigvis bare sige nej tak, hvis ikke de er interesseret.. Men utroligt nok - dette er nok en overraskelse for mange herinde - så er de fleste folk faktisk glade for at man ringer, fordi de godt kan lide den tryghed det giver, at de har diverse abn. hos Falck.

Det er sku utroligt, at man ikke kan poste et reelt indlæg på det her forum og spørge efter hjælp, uden at blive fuldstændigt rakket ned. Det siger måske lidt om det niveau PN er røget ned på efterhånden. Jeg skrev indlægget i håb om, at der var nogle der havde erfaring med jobs som telefonsælger og derfor måske havde et råd eller to.

At nogle folk så synes det er et moralsk forkert job jeg har, det lader jeg dem om. Jeg gør det bare for at tjene lidt penge ved siden af SU'en, og ikke for at snyde folk! Så de personer der har udtalt sig om, at det er ren lort og manipulation det jeg foretager mig, burde måske sætte sig ind i situationen og undersøge, hvad Falck reelt har at tilbyde inden man går amok med de diverse beskyldninger!

Men som sagt, det er åbenbart niveauet PN er røget ned på. Og jeg bygger ikke dette på kun denne tråd, men har efterhånden set adskillige tråde, hvor OP kommer med et reelt problem eller spørgsmål, hvorefter vedkommende er blevet fuldstændig slagtet af alle PN's kloge hoveder, som åbenbart er så meget bedre end alle andre mennesker!

Godnat.

10-12-2010 02:55 #27| 0

katjing7 +9769

10-12-2010 02:56 #28| 0

@Katjing

Du skal ikke tage dig af BobbyO, han er tydeligvis et fjols. Han tror åbenbart at to mennesker ikke kan indgå en handel de begge er glade for/hvor ingen bliver snydt, hvis den ene part tjener penge på det - og det er naturligvis forkert.

Du skal heller ikke tage dig af Razga der på en eller anden måde tror at han kan uddanne sig til ingeniør og igennem hele sit liv undgå at komme til at arbejde for nogen der pusher et produkt på den ene eller anden måde. Måske vil han gemme sig på et universitet eller leve af online poker som jo tydeligvis er et moralsk overlegent valg i forhold til salg af Falck-abonnementer... Han ender dog højst sandsynligt med at producere et eller andet lort som BigCos kan bruge til at stavnsbinde fattige folk i den tredje verden. Men han skal sikkert ikke sælge det eller se på de fattige, så det er np!

Tillykke med jobbet - det skulle eftersigende være svært at få den slags lige for tiden.

PS: Jeg har en bekendt der arbejdede hos Falck, men stoppede fordi hun syntes deres metoder var lige pushy nok. To each his own I suppose.

10-12-2010 04:36 #29| 0

Quote
Kan godt se din pointe, men vil dog mene at et brand som Falck, der sælger løsninger der reelt vil kunne gøre folks dagligdag lettere, ikke er så moralsk forkert som fx Røde Kors og Folkekirkens nødhjælp. Kunderne hos Falck får jo reelt set noget for deres penge og det kan vel ses som en slags forsikring, at man har tegnet et abn. hos Falck der gør, at man fx kan få kørt sin bil på værksted eller man kan blive kørt på skadestuen hvis uheldet har været ude og skaden ikke er så alvorlig, at det er nødvendigt at ringe 112.

WtF.................................................

Det er da det værste pis jeg længe har hørt :D seriøst wtf... Falck kan hjælpe folk i deres hverdag og røde kors og folkekirkens nødhjælp er moralsk forkert :D

Fantastisk. :)

Har selv haft job i telemarking (2 dage). Vi fik konstant afvide at telefonsælgere er friske mennesker som er gode socialt og som har mange venner og er super cool osv osv.. Dog fandt jeg disse mennesker at være nogle af de værste jeg har mødt i min tid allerede på førstedagen. Manipulere folk til at købe ting som de BUNDREELT ikke har brug for samt sviner folk der ikke vil købe.

10-12-2010 05:07 #30| 0

Martin

Tror ikk det står i en telefon-sælgers håndbog han skal svine folk der ikk "bider på"

Og "Bundreelt ikke har brug for"??

Det er da også noget fis..... Bl.a. Falck tror jeg du er pænt glad for den dag du står på lars tyndskids, og den gamle vogn gir op.

Mht. at manipulere folk...... kaldes almen salgsteknik..... deal with it..... Ham du køber dine bukser gør det samme.....

Ting som Røde Kors og andre nødhjælporganisationer, er da selvfølgelig ikk noget DU som person finder uundværligt. Men de folk disse organisationer hjælper, kommer altså RIGTIG langt for de penge = uundværligt for dem !
Så hvis du sætter dig lidt ud over dine egne behov ville du kunne se det som den gode gerning det egentlig er.
Ved det kan være pisse-irriterende at blive ringet op angående formål/produkter man er ligeglad med ! Men ro på..... tager 5 sekunder af din tid at sige "nej tak", og ca. det samme at glemme hændelsen !


Btw. er jeg ikk selv telefon-sælger og har aldrig været det :)

10-12-2010 10:34 #31| 0

Det er meget vigtigt du gør brug af EFU skemaet - går udfra i lærte det på jeres intro kursus. Hvis ikke, går det ud på at du tager samtlige af jeres produkter og putter det ind i skemaet. Nu tager vi udgangspunkt i der hvor jeg arbejder (TDC), og deres produkt HomeTrio (tv, bredbånd og fastnet), så vil EFU skemaet se således ud (obv meget længere normalt):
Egenskaber: TV, Fastnet, Bredbånd, TDC Play, Webdisk, support blabla
Fordele: Hurtigt internet, tv man kan sætte på pause, billig fastnettelefoni, mulighed for at hente musik online etc.
Udbytte: I stedet for at TV'et styre dig, er det dig der styre TV'et. Har du nogensinde været til en fest hvor der konstant blev spillet Medina - så har du nu mulighed for at smide Poul Krebs på i stedet. etc.

En dårlig sælger gør kun brug af egenskaber (dog skal du nævne egenskaber for folk der er meget teknisk kyndige), en god sælger gør brug af fordele mens den bedste sælger gør brug af udbytte.


Hvis du er gået lidt i stå en dag, kan du hive et spil Trivial Pursuit frem. Efter du har snakket lidt med kunden, kan du hive et spørgsmål frem fra Trivial Pursuit, og sige at kunden skal svare rigtigt på følgende spørgsmål for at få lov til at høre om X produkt. Svare de forkert får de naturligvis en trøstepræmie, og får alligevel lov til at høre om produktet.


Ellers er det allervigtigste tillid. En kunde der ikke har tillid til dig køber ingenting.

Edit: I stedet for at sidde ned på arbejde, så stil dig op (hvis i har mulighed for det). Man kan tit komme til at sidde og hænge lidt.
Smil, lav lidt sjov med dine kollegaer og hver med til at skabe god stemning på arbejdspladsen. Hvis du smiler, vil kunden kunne mærke det igennem røret.

10-12-2010 10:58 #32| 0

"Hvis du er gået lidt i stå en dag, kan du hive et spil Trivial Pursuit frem. Efter du har snakket lidt med kunden, kan du hive et spørgsmål frem fra Trivial Pursuit, og sige at kunden skal svare rigtigt på følgende spørgsmål for at få lov til at høre om X produkt. Svare de forkert får de naturligvis en trøstepræmie, og får alligevel lov til at høre om produktet."

Jeg er selv sælger igennem nogle år, og forstår simpelthen ikke at folk laver det her? Jeg ville selv stejle fuldstændig og spørge om manden var idiot eller tog pis på mig!!!

Salgskurser har djævlen (en københavnsk sælger) skabt :-) Det er fint nok at udvilke dialog teknik, men i længden skal du være dig selv. Vis seriøs interesse for kunden og forsøg at afdække behov du kan dække. Det er altså ikke raketvidenskab!!!

Start med at finde ud af om kunden tænder på kvalitet, pris eller tillid. Det er som at forføre en pige i baren. Vis interesse, vær dig selv, virk reel, spørg indtil personen og glem aldrig hvorfor du gør alt det her, så styr samtalen.

10-12-2010 11:03 #33| 0

@Whitey - Har aldrig selv gjort brug af det, men blot noget jeg hørte fra et andet team. Den dag de brugte den "teknik", var den dag de solgte mest, så det må åbenbart virke :-)..

10-12-2010 11:06 #34| 0

Ja jeg ved godt ting virker forskelligt fra person til person, men forstår det bare ikke :-) Det virker så plat i mine ører...

10-12-2010 12:50 #35| 0

Mit bedste råd må være: Tal jysk!

10-12-2010 13:22 #36| 0

Det med Trivial Pursuit virker godt nok også underligt på mig.

jeg specialiserede mig inden for kvinder. Jeg ringede altid til dem og præsenterede mig som Janus med en lettere homoseksuel stemme.
Min teori var, at de så allerede der stolte lidt mere på at jeg ikke ville hænge dem op på noget, og samtidig gerne ville høre lidt bedre efter.

Derfra kørte jeg så ellers bare pistol, med den præcis samme remse hver gang. Jeg er måske lidt koldere end andre, så i stedet for at spørge, om jeg ikke måtte sende tilbuddet ud, spurgte jeg til sidst:

"Jeg ringede faktisk bare for at sikre mig, at du stadig bor på xxxx? Det gør du! Det var fantastisk. Så kommer pakken jo ikke det forkerte sted hen. Jeg sender det afsted med det samme, og så burde du have det inden for en uges tid."

Det var først hvis de så sagde nej til det, at jeg begyndte med indvendingsbehandling (som jeg virkelig ikkehar de store fidus til)

10-12-2010 13:55 #37| 0

@Leopatra

Dejlig historie... Du lyder som en sympatisk menneske.

10-12-2010 18:56 #38| 0

"@Leopatra

Dejlig historie... Du lyder som en idiot."

FYP

10-12-2010 19:19 #39| 0

Jesus.

Har selv arbejdet inden for telemarketingbranchen en del år, både som sælger og supervisor/telemarketingkoordinator/chef eller hvad folk nu vil kalde det - dog ikke mere.

Hvad er der galt i at være sig selv, være ærlig, og ellers bruge nogle kommunikations-teknikker? - Alt andet bavl er jo for elendige produkter, som ingen har brug for.

Har du bare et nogenlunde seriøst produkt, kan du, hvis du er god nok, og ikke er for 16-årig-købernhavner-smartass-dreng-agtig i din attitude, let sælge, og lave en god mønt på det.

Jeg forstår godt, hvor så mange mennesker hader telemarketing medarbejdere, når jeg læser eksempler som Leopatra (jeg har intet mod manden, men han er et fremragende eksempel).

@OP

Vær ærlig, brug nogle teknikker, og for guds skyld, lyv ALDRIG, det kommer altid tilbage og bider dig i røven. Derudover, vil jeg på det kraftigste FRARÅDE dig, at benytte dig at Trivial Pursuit, ung-bøsse-stemme-tricket og andre åndssvage metoder, for de skræmmer flere væk, end de trækker i land, trust me.

10-12-2010 19:23 #40| 0

Er i øvrig ret enig med hit-med-dem, salgstricks/manipulation er lidt det samme. Det kan dog gøres med måde, og på et sobert/menneskeligt niveau.

10-12-2010 19:36 #41| 0

@Whitey og Kirk

I er begge spot on...

10-12-2010 19:40 #42| 0

Jeg har snakket med jer sælgere flere gange efterhånden.. og må sige at jeg godt nok har fået trænet mit NEJ TAK!!!! det er sjovt nok 2 ord i samme sætning i IKKE forstår...

10-12-2010 19:42 #43| 0

@Xitaah
Det skader vel aldrig at tænke udenfor boksen engang imellem. Ellers ender man bare med at køre i den samme smøre igen og igen - 100 gange om dagen. Dermed ikke sagt at "trivial pursuit" "tricket" er en god idé, men at fange kundens interesse kan gøres på mange måder. Ved at lave lidt sjov, differentiere man sig lige netop fra de 100 andre telefonsælgere de har været i dialog med.
Det kan være noget så harmløst som at fortælle kunden (efter lidt dialog naturligvis), at man på arbejdet spiller bingo - så jeg vil høre om du ikke kan nævne et tal mellem 1-90.
I bund og grund handler det vel om at skabe en god dialog med kunden, fange kundens interesse, komme væk fra "sælger" perspektivet og derved skabe noget tillid. Ved at tænke lidt ud af boksen sætter man kunden i en uventet situation, som kunden helt sikkert vil more sig over bagefter.

Heldigvis er folk forskellige og man skal naturligvis også lige finde ud af hvilken størrelse kunden er.
Som Xitaah er inde på er det ekstremt vigtigt at være ærlig. Ellers ender man bare med en annullering, hvilket bider både dig og dit team i .... bagefter. Har man en høj annullerings procent bliver man højest sandsynligt også fyret til sidst.

10-12-2010 19:47 #44| 0

Razga

Er det ikke noget med, at du er pro pokerspiller?
Kig indad, hvad bidrager du til alle os andre med?

10-12-2010 19:52 #45| 0

xitaah+1

@Leopatra87

jeg er mødebooker eller tlfsælger om man vil.. og det er virkelig folk som dig der fucker det op for alle de seriøse elementer der trods alt faktisk er i branchen..

Pls gtfo.

10-12-2010 20:11 #46| 1

Jeg kan virkelig ikke se hvad problemet er.

Jeg er høflig over for dem jeg kontakter, hvis de ikke er interesseret i hvad jeg vil sælge dem kan de bare sige nej, eller smække røret på, de får at vide præcis hvad de modtager, og hvad de forpligter sig til og hvis de på nogen måder er utilfredse, er det jo mig det falder tilbage på.

Sig gerne hvad det er jeg gør, som er så forkastelig.

Hvis man ikke vil ringes op af telefonsælgere og virkelig får ødelagt son dag så meget af det, tager det jo heller ikke meget mere end 20 sek at melde sig på Robinsonlisten...

10-12-2010 20:53 #47| 0
"Jeg ringede faktisk bare for at sikre mig, at du stadig bor på xxxx? Det gør du! Det var fantastisk. Så kommer pakken jo ikke det forkerte sted hen. Jeg sender det afsted med det samme, og så burde du have det inden for en uges tid."


hvor i denne sætning giver du kunden mulighed for at sige ja tak til dit (formentligt ret random) produkt?

det handler altså ikke bare om at undgå at kunden siger nej.. de skal sige ja, og gøre det med en god smag i munden.

Du skader formentligt den virksomhed der producere dit produkt mere end du gavner.
10-12-2010 21:21 #48| 0

Der er vi så bare ikke enige.

Hvis kunden vitterligt ikke vil have det sendt ud, skal de nok sige nej. Der er jo ikke nogen der bare lader være med at sige noget. Derudover opsummerer jeg også efterfølgende hvad det er der sker.

"Bare så vi ikke går forbi hinanden, sender jeg altså xxx ud til dig for xxx. Det eneste du skal gøre for ikke at modtage andet, er xxx, og hvis der er problemer eller du fortryder, kan du ringe til xxx."

Det siger jo sig selv, at man mister utroligt mange folk, der måske godt kunne tænke sig det, elle i hvert fald lige se hva det er, ved at sige:

"Vil du måske ikke godt være så venlig måske at lade mig prøve at sende noget ud til dig. Altså hvis du ikke vil, skal jeg nok skynde mig at lægge på igen, fordi jeg er meget ked af det, hvis du nu ikke vil have det. PLEEEEEEAAAAASE!!!!"

Men det er også fair nok at vi ikke er enige...

10-12-2010 22:33 #49| 0

den store forskel ligger nok i at jeg næsten udelukkende booker møder med virksomheder, og det siger sig selv at jeg bliver nød til at holde en hvis kvalitet i samtalen for at sikre at sælgerne ikke kommer ud på dårlige/ligegyldige møder..

men seriøst, prøv en dag at bruge en normal og seriøs tone, drop det masseproducerede ringescript/koncept (skriv dit eget hvis du absolut skal bruge et) og før en alm. samtale med folk. Langt de fleste vil formentlig have mere lyst til at tale med dig, og derfor også reagere positivt på de evt. fordele der er i dit produkt.

Det handler ikke om at tigge og be, men om at respektere de mennesker vi taler med. så vil langt de fleste desuden også respektere dig.

btw, det her:

Det var først hvis de så sagde nej til det, at jeg begyndte med indvendingsbehandling (som jeg virkelig ikkehar de store fidus til)


holder slet ikke hvis du vil være en dygtig sælger.

10-12-2010 22:37 #50| 0

Kan godt se folk hader os telefonsælgere/mødebookere, men så længe man er studerende forstår jeg ikke folk sviner arbejdet til, tjener trods alt tæt ved 200kr i timen, hvem ville ikke gøre det 30 timer i måneden som supplering til SU, næsten dobbelt af en skide tankpasser :)

@ OP
Hav godt humør, slå telefonen fra hvis der har været en idiot igennem, lav spas med kollegerne ved siden af.. Var lidt kæk, men kommer dog meget an på hvilket område i landet du ringer på, Kbh skal bare have noget kniv tilbage i fjæset :)
Som en anden, skift mellem at sidde og stå

Edit: Tal ofte laaaaangsomt

10-12-2010 22:48 #51| 0

Ofte lade være med at stille spørgsmål i indledningen, hvertfald gavnligt i mit arbejde, men det er så heller ikke eksisterende kunder..

10-12-2010 22:50 #52| 0

Jeg vil da til hver en tid hellere hae, at sælgeren går lige på og hårdt. Jeg gider ikke bruge flere minutter på, at han skal snakke om vind og vejr, for at jeg ska føle mig tryg.

Jeg vil hellere end gerne ringes op af folk, men så vil jeg også inden for 15 sek vide hvad det er han vil prakke mig på. Men sådan er der igen forske på folk.

Jeg er ikke sælger længere. Har desværre ikke tiden til det, men det var et fedt arbejde, og ville gerne gøre det igen. Selvom det er moralsk forkasteligt og vi sikkert er djævlens vogtere.

10-12-2010 23:12 #53| 1

Hola derude...

Jeg forstår ganske udemærket, at der er folk som syntes at vi telesælgere er pisse irreterende! Jeg har siddet samme sted de sidste godt 6 år og solgt online annoncering via telefonen. Jeg har vel i den periode haft mellem 50 og 100 forskellige kolleger. Det skal siges at jeg sidder i et team på 5-7 pers. så der er rigtig stor udskiftning.

Men der finde ufatteligt mange pistolsælgende lyvesvin, som ikke kender en skid til ordentligt salgsarbejde, og som snyder og svindler sig til salgende.
De hæver en fed hyre den første måned, men så går det også galt, for næste måned kommer alle kredit-notaerne, og så skal der sælges dobbelt så meget for at opnå budget og så er de fucked. man ligger som man .... Men det er disse wannabe sælgere som ødeægger det for os andre... Hate them fuckers!!!

@Katjing7
Jeg har været til en del salgskurser, blevet slæbt igennem diverse salgsmodeller, efu modeller - DISC etc etc. Men det jeg har fundet ud af, igennem de sidste 6 år, så er det meget simple spørgeteknikker der virker, HV spørgsmål og såen samt en gennemtrængende interesse for kunden og det denne har at sige.

Jeg er med til at oplære vore nye sælgere, så jeg ved lidt om det hele og det hele om lidt. Send endelig en pm hvis du har spørgsmål omkring salg, som du ikke føler at dine supervisorer kan hjælpe dig med!

God aften

11-12-2010 00:44 #54| 0

Le Dove said it...

Er også gammel i branchen. Åbne spørgsmål er vejen frem. Når kundes siger nej tak, så se om du kan få ham lidt i tale, og slå så til på det rigtige tidspunkt. Og virk troværdig. Vis forståelse for at de sidste 3 der har ringet har været useriøse idioter. Men vis at du ikke er det...


Når det så er sagt er netop falck's løsninger netop et område hvor pistolsælgende lyvesvin har succes. Kender mange der er stoppet der pga deres metoder. Altså at "skræmme" kunderne. Spille på livsfaren for deres børn f.eks.

11-12-2010 11:44 #55| 0

@Sllmon/andre

Jeg har/havde intet i mod at tænke ude for boksen, overhovedet. Men det kan såmen sagtens gøres med ærlighed.

Jeg tror vitterligt ikke jeg de sidste 80 % af min salgskarriere, havde 2 ens samtaler.

Koncepter samt andet pis og papir, er noget en uduelig salgschef har skabt.


I bund og grund, handler en god salgssamtale om at have en dialog, med et andet menneske. Lyt til individet, få dræbt diverse myter (folk har altid hørt noget skidt om dit produkt/dit erhverv), få skabt tillid, en REEL tillid vel at mærke.

Er du dygtig nok, og undgår du hvad jeg har nævnt tidligere, så vil de fleste "kunder" stole på dig, og derfra kunne tage en saglig stilling til, hvad du har at sige.

Tror du det giver flere salg end: "Jeg ringede faktisk bare for at sikre mig, at du stadig bor på xxxx? Det gør du! Det var fantastisk. Så kommer pakken jo ikke det forkerte sted hen. Jeg sender det afsted med det samme, og så burde du have det inden for en uges tid." ? <-- Dette er direkte forkasteligt, og så vidt jeg ved, faktisk heller ikke en lovlig salgsteknik.


@OP

Sry for hijack, please gør dig selv den tjeneste, og ikke vær som de 100 andre idioter før dig, der kører konstant pistolsalg (9/10 af dem er alligevel blevet fyret). Vær ærlig, tag dialogen som en almindelig dialog med et andet menneske. Gør det klart for "kunden" hvad du er ude på.

Når du er til kurser, så skrot 90% af materialet, og tag det ud du selv kan bruge.

Og hvis du nu er en af dem, der har en komplet idiot af en salgschef (dem er der desværre mange af), som vil have dig helt op i gear når du taler i telefon, så f**king ignorer det, kør din egen stil.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar