Hej Alle,
Har netop købt en iphone 4. Kort fortalt fungere 3G ikke, så jeg kan ikke gå på nettet med den. Var nede hos den lokale forhandler i dag, og han fortalte, at Telenor pt. er igang med, at skifte deres master ud, og at det var derfor det ikke fungerede.
Noget siger mig, at dette måske ikke er helt sandt. Så derfor er jeg meget interesseret i, at høre fra andre Telenor kunder med iphone nær Glostrup. Virker jeres 3G net?
På forhånd tak.
- Academy
Telenor kunder nær Glostrup
Ring ind og spørg dem. De kan tjekke på deres computer om du normalt har 3G dækning.
Edit: obv ikke det svar du ledte efter, men problemet ved at spørge andre i Glostrup området er, at de sagtens kan have 3G dækning, mens du ikke har. Der er områder som ikke bliver dækket på grund af mastens retning og afstand til nærmeste mast. Derfor kan du være så uheldig at bo i et "blind spot", hvor der ingen 3G dækning er, mens der måske er 3G dækning 500 m længere væk.
Ring ind, så vil de kunne tjekke din præcise adresse og du vil derfor få et klart svar.
@Sllmon
Jeg ringede derind tidligere, men der fik jeg fat på en meget evnesvag medarbejder, som sagde, at jeg skulle tage ned i butikken. Må være mere insisterende når jeg ringer til dem imorgen!
Er bange for, at det er telefonen der er noget galt med. Var inde på Nørrebro i dag, og der ville den heller ikke, og det må trods alt være en anden antenne derinde i forhold til den i Glostrup ! Skidt når telefonen kun er et par dage gammel :(
@Academy.
Husk nu at hvis du holder på en bestemt måde over antennen, er der noget med at signalet forsvinder !
Jeg har ikke iphone, men har set det demonstreret af en kammerat, når han holder hånder ned på venstre side af iphonen forsvinder signalet ..
@tuznelda
Ja det har jeg godt læst om. Desværre er det ikke problemet, da jeg slet ikke holder på den når jeg prøver :( Og indstillingerne er som de skal være. Det har jeg mere end dobbelt tjekket efterhånden. Telefonen fungere ellers upåklageligt, så det er virkelig mærkeligt!
3G er slået til?
under Indstillinger > Generelt > Netværk > Slå 3G til
Det er tidl. blevet meldt ud på Telenors intranet, at der var en omfattende opgradering af antenne-netværket i gang. Kender dog ikke status...
@Evas far
Fedt link, kan du skaffe et om hvordan man laver svine-mozerella?
@ImStillA
3G er slået til ja :S Ekspedienten nede i butikken bekræftede at alt var som det skulle være..
@Grethe
Jeg krydser fingre for, at det bare er det der er i vejen. Magter næsten ikke, at skulle sende den til rep. Det vil med garanti tage evigheder..
Det ville være meget underligt, hvis 3G dækning var defekt i en helt ny iPhone. Ikke ligefrem den fejl jeg oplever hyppigst... Hvis du sender den til rep, bytter værkstedet i øjeblikket til en helt ny model.
@Grethe
Okay.. Men det tager garanteret tid :(
Og nej jeg har heller ikke hørt, at andre skulle være ramt af den fejl. Ringer derind imorgen! Det har alligevel hverken fungeret her i Glostrup, Nørrebro eller Østerbro som er de steder jeg har været i dag. Skidt !
Er du sikker på at telefonen overhovedet er sat op til at kunne bruge dataforbindelse?
Kan du bruge GPRS/EDGE ?
Tjek lige for en sikkerheds skyld, at din APN står korrekt.
På telenor hedder den "internet" (Selvfølgelig uden "")
Du finder den her i 4G telefonen:
Indstillinger - Generelt - Netværk (Husk der skal stå I (slået til) under Mobildata) - Mobildata netværk
@ImStillA
Sat op til at bruge dataforbindelse? Det går jeg da ud fra da jeg betaler for det i mit abonnement!?
Om jeg kan bruge GPRS/EDGE er et rigtig godt spørgsmål. Kan ikke umiddelbart finde nogle af disse to ting i telefonen.. Trykker jeg på safari ikonet kommer følgende meddelse; "Kunne ikke aktivere mobil datanetværk". En anden meddelse jeg får er; "Safari kan ikke åbne siden, fordi der ikke er oprettet forbindelse til internettet".
Indstillingerne i telefone, er som du beskriver dem, så det burde ikke være problemet..
Hvilke ikoner er der i toppen af skærmen? Er der et 3G logo? et E?
Altså i toppen af "startbilledet" når man har sin iPhone? I venstre hjørne er der bare angivet hvor stærkt signalet er, og lige ved siden af det står der Telenor DK. Intet 3G logo eller det der minder om det. Ej heller noget E :(
RIng ind til Telenor special afdeling for mobiler, de kan se hvad der er i vejen på 2 minutter. De checker masten / indstillinger på din telefon mv.
Heller intet logo der ligner et "o" ?
Det virker meget underligt, i og med at alle indstillingerne på telefonen står korrekt.
Prøv dit SIMkort i en anden telefon, og se om du fanger noget 3G, E eller GPRS der i. Det vil Telenor sikkert også bede dig om imorgen.
Hvis du ikke finder noget data netværk på den anden telefon, så tyder det på at Telenor ikke har fået tilmeldt alle dine socs, heri blandt data. Men det kan også være 1000 andre ting, så ring til dem imorgen ;)
@ Shoppen
Måske du kunne smide et telefonnummer til op, det ville være god stil :)
Meget sært! Jeg har på ingen måde nogen af de ikoner du snakker om :( Jeg ringer og giver dem en sviner imorgen !
Tak for hjælpen alle! Hvis I kommer på mere må I endelig give lyd fra jer :)