Telias prisændringer ulovlige?

#1| 0

Har lige modtaget brev fra mit teleselskab, Telia, med info omkring prisændringer.

Der en masse prisstigninger på forskellige services, bl.a. pålægger de fremover et gebyr på PBS på 9,75 kr.

Da PBS er en gratis service, uden om Telia, vil jeg høre om der er nogen der ved om det er lovligt at lægge gebyr på denne service?

på forhånd tak

24-07-2009 13:21 #2| 0

Det har været oppe i medierne flere gange idag..Den amd. direktør fra pbs har også været ude og sige at det ikke er iorden at telia lægger deres driftsomkostninger over på den enkelte forbruger!

Så tror der kommer til at ske noget.. Ellers er du jo i din fulde ret til at opsige dit abonnement, såfremt der sker prisændringer..?!? correct me if i'm wrong:S

24-07-2009 13:21 #3| 0

de snakkede om det i radioavisen tidligere, hørte kun efter med et halvt øre.. men måske du kan finde det på www.dr.dk

24-07-2009 13:25 #5| 0

De skriver også godt nok, at man kan opsige sit abonnement inden for 14 dage...

håber der sker noget

syntes lignende ting sker for ofte.
Har selskaberne ikke nogle jurister, som kigger på det før det bliver vedtaget?

24-07-2009 13:25 #4| 0

Ingen ide men de er nok belevt en del af RYANAIR lol he he....

Callme benytter samme metode, tror det er ved at blive udbredt for at tjene ekstra penge ;-) og du får intet valg for betaler du ikke bed hjælp af PBS så er deres gebyr bare endnu størrere.

Tror eneste mulighed for sig er at møde personligt op og betale det kan de ikke nægte selvom de sikkert vil gøre det hvis du står der med kontanter.

Det er fedt at man skal betale for at få lov til at betale, det er en gang latterlige erhverspaphatte som er lige lovig smarte de skulle kigge på markedsføringsloven og få lidt moral skulle de.... Men hvis man ikke direkte bryder den ja så kan man gøre havd man vil. Grænseområdet er altid svær, samme problemstilling med rykkergebyr max 100 kr. prisen skal dog afspejle de reele omkostninger ved udskrivning af rykker, LOL min bare røv... men de får alle lov til at opkræve dette max beløb.

Thing we just need to get use to it...

24-07-2009 13:33 #7| 0

Jeg har boykottet Telia og skal aldrig mere have dem...
Midt abbo udløber i slutning af denne måned. Så leder efter nyt tele selskab.

24-07-2009 13:33 #6| 0

går den så går den, og hvis ikke så kan man jo fjerne det igen, de får jo ingen straff....

24-07-2009 13:45 #8| 0

@Floi

Ingen ide men de er nok belevt en del af RYANAIR lol he he....

Callme benytter samme metode, tror det er ved at blive udbredt for at tjene ekstra penge ;-) og du får intet valg for betaler du ikke bed hjælp af PBS så er deres gebyr bare endnu størrere.

Tror eneste mulighed for sig er at møde personligt op og betale det kan de ikke nægte selvom de sikkert vil gøre det hvis du står der med kontanter.

Det er fedt at man skal betale for at få lov til at betale, det er en gang latterlige erhverspaphatte som er lige lovig smarte de skulle kigge på markedsføringsloven og få lidt moral skulle de.... Men hvis man ikke direkte bryder den ja så kan man gøre havd man vil Grænseområdet er altid svær., samme problemstilling med rykkergebyr max 100 kr. prisen skal dog afspejle de reele omkostninger ved udskrivning af rykker, LOL min bare røv... men de får alle lov til at opkræve dette max beløb.

Thing we just need to get use to it...


hvad fanden er du du siger...ja undskyld jeg bander...

24-07-2009 13:50 #9| 0
www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/07/24/095926.htm

blog.tv2.dk/randy/entry327519.html

Jeg har ikke abonnement hos Telia, men håber da at forbrugerne straffer dem.
24-07-2009 14:08 #10| 0

@Ih8twos

fanden godt man ikke kommer til danmark som turist og spørger dig om hjælp for hvis der er fejl i sætningen vil du ikke forstå eller hjælpe, er du egenlig fra frankrig eller hvad.

Lad være med at spille smart, teksten var skrevet for hurtigt og med stavefejl, men jeg tror at folk har en minimal ide om hvad jeg forsøgte at sige alligevel.

Dette forum er sku snart for belastende, folk har så travlt med detaljer og latterliggørelse fremfor at læse og hygge sig.

men lad mig prøve at oversætte for de som ikke behersker evner til at læse med enkelte fejl:

de er nok belevt en del af RYANAIR lol he he.... = de er nok blevet en del af RYANAIR lol he he (En joke angånede et firma som benytter loven til det yderste vedrørende kundeservice og gebyrpolitik)


Tror eneste mulighed for sig er at møde personligt op = Tror eneste mulig for dig er at møde personligt op

en gang latterlige erhverspaphatte = et sammensat ord af erhvers og paphat i flertal

så kan man gøre havd man vil Grænseområdet er altid svær., = så man kan gøre hvad man vil. Grænseområdet indenfor loven er altid svær

Thing we just need to get use to it... = Think we just need to get use to it...

----------------------------------------------
Håber rettelserne kan hjælpe med at forstå indlægget og hvis ikke så drop det og post en hånd vedrørende 67suited vs 88

Og husk lige selv at man ikke kan benytte ... som du anvender i din kommentar. Og hvis man benytter . så anvender vi mellemrum i danmark herefter. Og et lille tip nu hvor vi er ved det, du kan jo´ altid lave en blog om det dansk srpog, jeg ser du mangler en ide, hermed givet helt gratis, og du er velkommen til at start op med udgangspunkt i min fejlbehæftet skrivelse.

Der tages forbehold for yderligere fejl og evt. fejl i CMS modules som pokernet anvender hvis der er problemer med formatering mm.

OH MY......

24-07-2009 14:12 #11| 0

skal siges pbs ikke er gratis for telia at benytte........MEN er selv telia kunde og synes da det er dybt godnat. Tror bare desværre vi kommer til at se det brugt alle steder på et tidspunkt.

24-07-2009 14:24 #12| 0

Det står jer jo frit for at fravælge PBS, få jeres Telia regning i E-boks og betale via netbank, så har i sparret ca. 8 kr.

Med hensyn til callme så er de ejet af Telia, så det er ikke så mærkeligt at de køre samme politik.

Og selvfølgelig har Telia jurister til at se på sådanne ting inden det besluttes, tror i bare den adm. direktør sidder på sit kontor og finder på disse tiltag?

I kan jo også opsige jeres Telia abonnement og se om i kan finde et andet teleselskab, det kan så godt være de ikke skilter med deres gebyrer men tro mig i bliver bollet hos alle udbyder.

24-07-2009 14:40 #13| 0

@N-V-M

Og ved siden af disse jurister sidder analytikere der beregner hvor mange kunder der vil falde fra så man kan udregne om det vil være et profitabelt træk.

24-07-2009 14:48 #14| 0

Sikkert, men man kan sgu blive lidt træt af alt det ynk.

At stille spørgsmål ved lovligheden finder jeg latterlig, at Telia så burde have "skjult" gebyret bedre er end anden sag.

Men den såkaldte krise gør at folk ikke bruger telefonen i lige så mange minutter som før, og eftersom teleselskaberne ikke er en gavebod og gerne skulle tjene penge for at tilfredsstille aktionærerne, er det vel meget naturligt at de ser på andre løsninger.

Hvis græsset virkelig er så meget grønnere på den anden side hvorfor er der så stadig kunder hos Telia?

Desuden har Telia en del fordele hvis man er kunde hos dem som burde opveje de 10 kr. i gebyr (Telia tirsdag, Telia dvd, Telia fri musik osv.)

24-07-2009 14:57 #15| 0

@N-V-M

Hehe, det lyder næsten som reklame :p

Jeg giver dig helt ret i dit syn på motiver og lovlighed ved at Telia laver dette træk. Dog er jeg stor tilhænger af at ingen spørgsmål er latterlige hvis de er stillet i god tro med ønsket om forståelse.

24-07-2009 15:05 #16| 0

@Floi

Jeg beklager på ingen måde din evne til at stave, men tværtimod din evne til at formulere...jeg åbner en tråd der fanger min interesse som dit indlæg ødelægger og gør meningsforstyrrende fordi du ikke gider bruge 2 sek på at kigge igennem inden du poster.

Spar mig for sure opstød og falsk harme inden du har kigget indad plz.


OP sry for highjack

24-07-2009 15:07 #17| 0

Ha ha ingen reklame her, og latterlig var måske det forkerte ordvalg, jeg beklager.

Dog vil jeg lige smide denne engang mere.

Hvis græsset virkelig er så meget grønnere på den anden side hvorfor er der så stadig kunder hos Telia?

24-07-2009 18:14 #18| 0

Man kan desværre ikke selv møde op og betale. Man kan nemlig ikke betale regninger i telias butikker (talentløst). Telia er det værste selskab jeg nogensinde har haft på utallige niveauer. TDC er det bedste jeg har haft og bruger dem nok igen. Jeg betaler gerne for service.


PhreaX

26-07-2009 12:38 #19| 0

jamen for fanden det er jo svensk, hvad laver i der, bruger i også carpark, for at støtte nordmændene, klaphatte.

26-07-2009 12:46 #20| 0

ekstyr med en "Køb Dansk" kampagne? Vi er i 2009, nok lige 50 år for sent på den imo.

26-07-2009 12:56 #21| 0

sgu da ligemeget,, DET ER SVENSK

26-07-2009 13:03 #22| 0

Good point :)

Har også lige opsagt mit abonnement hos dem her i juli... dog mest pga. en håbløs behandlingstid omkring tyveri af sim-kort, samt en masse fejlinfo fra dem.

(de gad ikke lige tjekke op på deres egne regler gennem 6 uger, selvom jeg skrftligt bad dem om det 4-5 gange... viste sig, at jeg havde ret, men da var det for sent at bruge til noget).

26-07-2009 13:04 #23| 0

svenskere er sgu kun til at lukke op og Skide I

26-07-2009 13:15 #24| 0

Rigged

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar