Hej PN.
Nogen venner og jeg har tænkt os til at tage til Thailand næste sommer dvs 2014.
Vi skal være afsted i 14 dage, vi ved ikke helt endnu hvad dato det bliver, men med stor sandsynlighed i sommerferien.
Derfor vil jeg gerne høre jer herinde om i har nogen gode erfaringer med hotel, diskoteker, steder at spise osv.
Vi tænkte på at være 2-3 dage i Bangkok også derefter tage videre til Ko Samui eller Phuket.
Håber i kan hjælpe :-)
Zeus
Thailand sommer 2014
Hej Zeus.
Sommer er monsuntid i Thailand. Derfor er det billigt men knap så godt vejr. 30 grader, regn og sikkert blæsende. Phuket ligger direkte ud til det indiske ocean og er ret plaget af bølger på denne årstid. Derfor er surfing ret godt, dog farligt. Derimod er du ret presset hvad angår snorkling/ dykning. Koh Samui ligger noget bedre, hvad vandet angår. Dog er det en eksotisk ø, men ikke så mange kulturelle oplevelser. Chancen for økuller er tilsteder her, hvis vejret er skidt.
@Spisning. Du spiser fantastisk i Thailand. Virkelig godt! For din røvs skyld skal du blot holde dig fra de lokale gade køkkener.
Thailand er bedst fra Oktober til April.
November til Marts hvis du vil være på den helt sikre side vejrmæssigt.
Udenfor de perioder er det som Perro skriver.
Stadig varmt, men med stor risiko for masser af regn og blæst.
Så brug pengene på en lang vinterferie i Thailand, og håb på en varm sommer 2014 i Danmark, hvis rejsebudgetet er opbrugt derefter.
Det er også lidt sjovere at befinde sig i varmen, når man VED det er møgkoldt i Danmark, i stedet for at misse varmedagsvalue ved at overlappe med potentielle varmedage i Danmark ;)
Jeg er på Koh Samui lige nu, og det er det dårligste sted jeg har været i Thailand so far. Jeg ville til enhver en tid tage Koh Tao fremfor Samui, hvis planen er øerne
Overvej Phillipinerne! Lidt billigere og langt BEDRE kommunikations muligheder, bedre dykning.
abonnere på ovenstående i sommeren, bør du ikke gå der, det er bedre i efterår-vinter. tænke over Vietnam eller Goa, også gode steder
Jeg bor i Thailand, og har gjort det et år, og har været noget rundt efterhånden. Send en PM, hvad du vil vide, så giver jeg dig svar..
Goa i Indien er nuts men der også mounsumtid det bedst at være der nede når der vinter her hjemme.. Har været i goa 2 gange nu og gør det gerne igen 10 gange mere..
Tak for svar! Men problemet er jo bare at vi skal passe vores skole, arbejde osv. Derfor er det kun muligt for os alle at rejse sammen næste sommer.
Men hvad siger i til hoteller, restauranter, diskoteker i Bangkok? Er der steder som er værd at besøge? Hvordan er priserne, da jeg aldrig har været i Thailand før?
Du er godt nok ude i god tid må jeg sige. Anyways, lyt nu til hvad folk skriver... Det er tåbeligt at tage til Thailand i to uger, når vejret er som det er i Thailand i den danske sommerferie. Find et andet sted eller rejs på et andet tidspunkt. Simple as that.
Hvis du dog insisterer.. Bangkok har det hele - diskoteker, restaurenter og hoteller. Men du skriver intet om dit budget? Går ud fra det ikke er det store siden i skal passe skolen osv, så mit råd til dig vil være at smutte hen på bibloteket og låne Lonely Planets Thailand bog. Der står anmeldelser af stortset alle hoteller, spisesteeder, diskoteker alt efter budget, crowd og jeg skal komme efter dig. Og der er en masse steder man kan besøge, det flydende marked fx., der er et sted lidt udenfor selve Bangkok, hvor man kan se tigere osv., men prøv det der google.
Har selv været i Bangkok et par gange, boede på Jysks rejsehotel bl.a. og et er aldeles fint til en backpacker, har internet, senge, etc. og så snakker de dansk, hvilket er super, hvis man gerne vil planlægge lidt frem eller have hjælp til diverse. Har festet mange steder på Khao San Road, hvor barene ligger op og ned af hinanden. Der er også flere diskoteker og masser af underholdning. Hvis du ska finde gourmet-restaurenter er det dog ikke mig du skal spørge, spiste for det meste curry chicken eller noget i den dur på en hvilken som helst restaurent, der viste Premier League-fodbold.
@coinflip hvorhenne er du på Samui? Blev engang røvet af en bande ladyboys på vej hjem fra byen der, det vari Chaweng, og kan kun give dig ret.. Koh Tao er så chill og på alle punkter bedre.
Er sgu faktisk rejst fra Koh Samui til Koh Phangan i dag. Vi boede dog i chaweng. De sidste par par dage har dog været griner nok, da vi boede på Ark Bar.
Præcis Koh Tao er bare sygt chill.
Blev du røvet af en bande ladyboys? Den historie bliver du nødt til lige at fortælle ;)
@Emilovich
Ja men vi har valgt Thailand i fælleskab da de fleste gerne vil til Thailand, og 30 grader er også helt fint jo. Budgettet ligger mellem 15-20 k pr person. Bliver student i år, så har jeg tænkt på at tage et sabbatår eller to, så der er masser af tid til rejser.
Khao San Road lyder som et fedt sted hvor unge kan slå sig løs, det vil vi helt klart kigge på. Tak.
Hvad med Phuket? Gode hoteller langs stranden, hvor der er mulighed for afslapning? Og gode diskoteker? Hvad siger i?:-)
Haha, det var nu ikke helt så dramatisk som jeg fik det til at lyde.. var i byen i Chaweng og besluttede ved en 3-4 tiden at gå alene hjem til hotellet langs strandpromenaden eller hvad man skal kalde det, mens mine to venner blev på diskoteket. Først blev jeg antastet af et par stykker der bare råbte random thai efter mig, begynder at gå lidt hurtigere, men pludselig dukker 3-4 Ladyboys op tilsyneladende fra en gyde. Bliver skubbet op af et hegn, gramset løs på, mens de leder efter mine penge. De får dog ikke en skid da jeg har gemt min pung i mine underbukser, snedig som jeg var :D Og så langt gik gramseriet heldigvis ikke.. får skubbet mig løs og spurter alt hvad jeg kan med kurs mod mit hotel, som ikke lå så langt væk. De stod bare og råbte efter mig og den ene steg op på en scooter og kørte efter mig, fuck jeg havde noia på, men nåede heldigvis i sikkerhed. Mine kammerater og jeg havde fået en del warnings fra folk dernede om, at man bestemt ikke burde gå alene hjem sent om natten i det område, men sådan kan det jo gå. Sidenote.. I Chaweng besluttede min kammerat sig for at prøve en "thai" massage, endte med han ikke skulle betale hvis hun fik hans nummer.. han endte med at blive kimet ned 24/7, det var sjovt nok i starten, men til sidst måtte han skifte nummer for det blev simpelthen sindssygt med alle de telefonsvarerbeskeder :D
Har lejet det her fra 22. juni og 2 uger frem - bliver god lir ;)
www.pent4rent.dk/Docs/PenthousePresentation.pdf
925 m2 til kun 6k pr. uge i lavsæson :)
Er kun bekendt med strækningen fra Patong Beach til Kata Noi Beach
Patong er ret vildt. Her er ludere og fuld fart på. Store butikscentre og godt gang i nattelivet.
Kamala er mere roligt. Dog er der bygget en kloark/ Tsunamidæmning mellem byen og stranden. Denne stinker og gør stranden lettere ucharmerende.
Kata Beach. Er den rolige strand hvor du "chiller". Her ligger Ska bar i strandkanten under et stort træ. Virkelig fedt/ hyggeligt. Resten af byen er dog gået i seng kl 12. Kata beach er for kærestepar/ afslapning /børnefamilier.
Kata Noi er meget øde. Her ligger et par resorts, som er ret isoleret fra omverdenen.
Uden for Patong ville jeg fravælge hoteller og støve en lejlighed på. Spiser du lokal mad spiser du billigt og rigtigt godt. En omgang aftensmad koster typist 20 kr.
Phuket vist det dyreste sted at opholde sig i Thailand.