All-Out-Put skrev:99 spiller jo bare ikke specielt godt poker i position, der kommer oftest et overkort, vi kan floate floppet uden at ane hvor vi står eller ane om villain 2-barreller eller crai'er turn osv. Det giver bare problemer og vil næsten hellere bare folde preflop så. Kun næsten. Samtidig har vi bare en fin stack risk-rewardmæssigt til et push, en hånd, der må formodes pænt foran range med masser af fe (en 25 bb stack vil ofte have en pæn stor raise-fold range mod en 20 bb stack (modsat hvad Doctor2d siger er min opfattelse at den ofte er større end gennemsnitsligt hvis solidt vindende, specielt uden dynamik som her).
Blinds-stackstørrelser spiller dog meget ind i spottet. Har en eller begge 12-20 bb taler det jo mere for at villain skal frygte et push hvorfor hans raise-fold range nok er mindre (omend han kan have raise-kald mod dem og raise-fold mod os) mens hvis de begge er pænt over 25 bb taler det endnu mere for at han åbner light og har en stor raise-fold range.
Hey All-Out-Put.
Fedt bidrag og jeg er fuldstændig enig i den sidste del :)
Ang. det jeg har markeret i fed.
Det er ikke fordi, at det er forkert, det du skriver, men det er et udtryk for unødvendig frygt for postflop spil, vil jeg mene.
Min påstand er, at skubbet preflop i denne situation er langt mere varianspræget end at skulle calle et cont. bet på flop som J72 eller K87 etc og så revurderer på turn. Flops som AQ7 folder vi selvfølgelig bare.
Ang. det i rød.
Det er interessant, at du har den opfattelse. Jeg har umiddelbart ikke stats på nogle vindende regs, der åbner mere end 20-25% fra LJ.
Her er Middle UO PFR for en række ok vindende regs, jeg har mange hænder på. + VPIP/PFR/3b
1: 4326 hænder: 17,1%. 16/12,4/5,7
2: 3585 hænder: 17,4%. 14,4/11/6.
3: 3176 hænder: 22,7%. 19,5/15,6/9,5
4: 2991 hænder: 21,3%. 19,4/15/5,7
5: 2867 hænder: 17,9%. 19,4/14/7,6
6: 2914 hænder: 19,5%. 18,2/15,1/7,2
Stats som Middle UO PFR er meget præcise, når man har +3k hænder, det er relativt simpelt at bevise eller efterprøve ved sample/total sample sammenligninger.
Selvfølgelig skal der tages forbehold for, at Middle UO PFR indeholder både MP/LJ og EMP, men forskellen mellem folks åbningsfrekvens i de to spots er formentligt meget lille; 2-3 procentpoint.
Men lad os sige, at villain kun caller vores skub med AQ+ og 88+. Det virker rimeligt ikke? Lad os samtidig side, at SB og BB har os dækket og kun caller med 99+ og AK.
Hvis Villain åbner 30%: Vores skub er +2,38bb. 15,52% for, at vi buster
Hvis Villain åbner 25%: Vores skub er +2,15bb. 17,59% for, at vi buster.
Hvis Villain åbner 20%: Vores skub er +1,79bb. 20,68% for, at vi buster.
Hvis Villain åbner 17.5%: Vores skub er +1,55bb. 22,8% for, at vi buster.
Hvis Villain åbner 15%: Vores skub er +1,19bb. 26,03% for, at vi buster.
Det er umuligt på samme måde at lave et præcist udfaldstræ over, hvad der sker, hvis vi flatter, da det kan indebære, at der sker yderligere action preflop fra SB og BB, samt mange forskellige flop/turn/river kombinationer/actions.
Oftest hvis vi flatter, vil der blive foldet i SB og BB, og næstoftest vil BB komme med.
Vi vil i så fald komme til floppet mod eksempelvis følgende ranges.
LJ: 24% [22+;A2s+;A4o+;K9s+;KTo+;Q9s+;J9s+;T9s]
BB (hvis han caller): 33% [22+;Ax;K8s+;KTo+;Q9s+;QTo+;J9s+;J9o+;T8s+;T9o;97s+;86s+;65s;54s]
Det er mit postulat, at det EV-mæssigt nok vil være omkring det samme som ved at skubbe, men langt mindre varianspræget, da vi langt sjældnere buster end 20%. Det er så godt som umuligt at bevise og afhænger i høj grad af, hvor gode vores postflop-evner er. Men ligepræcis gode postflopevner er der, hvor vores største skilledge ligger, når det kommer til de billige reg-speed turneringer, og derfor vil jeg mene, at det er særligt slemt at skubbe i en 5-dollars turnering, sammenlignet med f.eks bigger 162.
Håber det var en brugbar uddybning af min tidligere post.
Mange hilsner
/J
Redigeret af Doctor2d d. 22-02-2016 17:42