The Big 7.50 16 tilbage AA i CO, UTG raise

#1| 1

Vi er 19 tilbage i The Big 7.50 vi samler AA op i BB og slikker os om munden.

Aktuelt giver jeg kun info om Villian og Hero da jeg synes det er det relevante.

Blinds er 6K/12K

Hero (400K-34 BB)

Villian (625K-60+BB)

Hvad ved vi?

Villian er umiddelbart en god reg. Spiller solid og har endnu ikke været ude på at lave tricky spil. Han spiller 24/18/6% 3bet

Villian raiser Utg+1 til 26k

Vi 3-better, til 71k

Tanken bag det er, at jeg tror vores image er semi aggro og vi har en 3-bet% på 13 aktuelt i denne turnering.

Hurtigt betalt efter ca. 10-15 sek.

Flop A97 2xhjerter (pot-157k)

Aktuelt skyder jeg meget lille c-bet her da jeg tror hans range er alle par måske kun 66+ og AQ+ tror ikke han flatter 109s osv.

Vi siger 1/3 pot (55k)

Ret hurtigt call

Turn: 10 (ingen fd) pot : (267K)

Vi har 287k bag WTD?

Han kan have mange sets her tænker jeg først eller AK+AQ

Vi bør ikke være så bange for stregen imo, han kan self også bare drawe til hjerterne.

Men ja fyr løs (beklager, hvis den er lidt rodet, er skrevet på mobilen)

Redigeret af Kongs d. 11-02-2016 17:16
11-02-2016 19:24 #2| 1

Som jeg ser det, er du foran hele vejen.
- Hvor han enten mangler 1+ kort og betaler for det.
Sidder han med 99 eller 77 har du ham slået. 10-10 er også slået jo.

AQ AK slår du os, selv at det ikke ligner han sætter dig på A+ og muligvis selv sidder med 1.

Ville selv skubbe resten ind til sidst, hvis han caller dig, hvad tror du så han ville call med?

Hvis han mangler 1 hjerte og caller dig og rammer så er det efter min mening, heldigt af ham, men også et godt call hvis den rammer jo.

Er jeg helt galt på den?

11-02-2016 20:18 #3| 3

Fedt at du synes, det er et godt kald, hvis han rammer.

Aktuelt mener jeg et marginalt større bet på flop giver et mere realistisk jam på turn.

11-02-2016 20:52 #4| 0

Giver det ikke mere mening for ham at flatte 109s preflop end 66 i spottet? Hvis vi ses som 3-bet-agro tror jeg modsat ofte 66 enten folder eller 4-betpusher preflop da han så vil opfatte en del fe, mens 109s er mere fristende for ham at tage et flop i position med.

Flop c-bet er vel relativt standard, især da det måske lugter lidt af KK/QQ og kan friste villain til at floate i position. Kunne så også have valgt lidt højere sizing for at kunne pushe turn, men vi må formodes så solidt foran på flop, at vi godt kan satse på lidt mere value og mulighed for at nå til river.

På turn risikerer vi så også en straight, da JJ og 88 vel også er i villains range, så det kunne måske friste til bare at pushe ind nu og ikke give ham et for billigt draw. Samtidig betaler han så nok også et push med de fleste af de hænder som han kalder et evt. lavere bet med, mens vi folder hans draws ud, hvilket vi ikke er så kede af igen, alt efter hvilke det er selvfølgelig.

Crai turn kunne måske også friste, da vi ved check netop fortsat ligner KK/QQ og kan friste et bet fra villain hvad enten han har draw eller en dårligere valuehånd, og checker han bag kan vi jo så have muligheden for potentielt at slippe væk eller overleve hvis river er rigtig grim.

Ellers er vi vel ude i noget bet-call på ca. 1/3 af vores stack, så hans evt. draw ikke er for billigt, men så han stadig har noget fe.

Synes det er rimelig tæt mellem de 3 optioner.

Jeg ville nok selv oftest bare pushe for at gøre spottet så simpelt så muligt og for ICM-mæssigt set at vægte overlevelse højere end value på dette stadie.

11-02-2016 20:59 #5| 0

Du spiller pf og flop fint. Jeg mener, at check er en dårlig option på turn, da der er for mange draws. Jeg ville skyde 100K, som er lige under 40% af potten og efterlader et fint ai-bet på river. Vi kan også bette ai på turn. Det er vel et spørgsmål, hvordan vores modstander opfatter det ene og det andet bet.

Kaj

11-02-2016 22:24 #6| 0
OP

Ja jeg følte faktisk dette var den eneste hånd jeg lavede en fatal fejl i hele turnering lige, da jeg havde spillet den. Men efter lidt rumlen synes jeg ikke det var awful. Aktuelt skubber jeg stacken til midten, da jeg simpelthen faktisk får det jeg selv vil kalde et mindre blackout og ikke får tænkt spottet igennem, vi har dog heller ikke meget timebank, men den kunne have været rar at kunne tænke over i et minut

Men efter længere betænkningstid synes jeg ikke det er helt forfærdeligt. Vi får draws til at betale max. alle sets kalder og vi får måske AQ/AK/A10 til at hero calle.

Redigeret af Kongs d. 11-02-2016 22:26
11-02-2016 22:38 #7| 0

Hvad havde han?

11-02-2016 22:39 #8| 0

han foldede

11-02-2016 22:49 #9| 0
OP

Han foldede efter 1 1/2 minut og sagde han foldede AQ...

12-02-2016 00:12 #10| 0
Kongs skrev:Ja jeg følte faktisk dette var den eneste hånd jeg lavede en fatal fejl i hele turnering lige, da jeg havde spillet den. Men efter lidt rumlen synes jeg ikke det var awful. Aktuelt skubber jeg stacken til midten, da jeg simpelthen faktisk får det jeg selv vil kalde et mindre blackout og ikke får tænkt spottet igennem, vi har dog heller ikke meget timebank, men den kunne have været rar at kunne tænke over i et minut

Men efter længere betænkningstid synes jeg ikke det er helt forfærdeligt. Vi får draws til at betale max. alle sets kalder og vi får måske AQ/AK/A10 til at hero calle.

Hvordan får du draws til at betale, når de får mindre end 2:1 på at kalde, dvs de skal vinde mere end 1/3 af gangene for at kalde profitabelt? Så mange outs har de ikke efter turn, medmindre de forventer et bluf fra din side.

12-02-2016 00:57 #11| 0

@jacob j
- 'ha ha ha'.
Måske det skrevet forkert, aner jeg ikke. Men du ved vel hvad jeg mener? :)

Jeg står fast ved at jeg ville skubbe det ind på 10'ern, men man kunne godt køre et check-raise som nævnt. Kommer meget an på hvordan du ser ud på bordet osv :)

Hvad plads endte du @Kongs ? :)

12-02-2016 05:26 #12| 0
All-Out-Put skrev:Giver det ikke mere mening for ham at flatte 109s preflop end 66 i spottet? Hvis vi ses som 3-bet-agro tror jeg modsat ofte 66 enten folder eller 4-betpusher preflop da han så vil opfatte en del fe, mens 109s er mere fristende for ham at tage et flop i position med.

Flop c-bet er vel relativt standard, især da det måske lugter lidt af KK/QQ og kan friste villain til at floate i position. Kunne så også have valgt lidt højere sizing for at kunne pushe turn, men vi må formodes så solidt foran på flop, at vi godt kan satse på lidt mere value og mulighed for at nå til river.

På turn risikerer vi så også en straight, da JJ og 88 vel også er i villains range, så det kunne måske friste til bare at pushe ind nu og ikke give ham et for billigt draw. Samtidig betaler han så nok også et push med de fleste af de hænder som han kalder et evt. lavere bet med, mens vi folder hans draws ud, hvilket vi ikke er så kede af igen, alt efter hvilke det er selvfølgelig.

Crai turn kunne måske også friste, da vi ved check netop fortsat ligner KK/QQ og kan friste et bet fra villain hvad enten han har draw eller en dårligere valuehånd, og checker han bag kan vi jo så have muligheden for potentielt at slippe væk eller overleve hvis river er rigtig grim.

Ellers er vi vel ude i noget bet-call på ca. 1/3 af vores stack, så hans evt. draw ikke er for billigt, men så han stadig har noget fe.

Synes det er rimelig tæt mellem de 3 optioner.

Jeg ville nok selv oftest bare pushe for at gøre spottet så simpelt så muligt og for ICM-mæssigt set at vægte overlevelse højere end value på dette stadie.

Hvordan giver det mening, at du ikke mener villian kan have 66, men derimod have 88 og til dels JJ? Det forstår jeg ikke helt.
Jeg formoder, at det er hvad du siger, med din første linje altså.. Sådan indidrekte?

12-02-2016 16:36 #13| 0
Nitrrrrrram skrev:
Hvordan giver det mening, at du ikke mener villian kan have 66, men derimod have 88 og til dels JJ? Det forstår jeg ikke helt.
Jeg formoder, at det er hvad du siger, med din første linje altså.. Sådan indidrekte?

JJ har jo trods alt en del mere mulighed for at evaluere floppet fremfor 66 der oftest ikke vil ane hvor den står, men ja du har ret omkring 88. Men helt afvises at 66 flatter kan man selvfølgelig heller ikke (mener jeg heller ikke jeg gjorde, sagde blot at ex. 109s var mere oplagt at flatte preflop) og 88 er måske lige den tak bedre der gør at det bliver lidt mere sandsynligt at villain ikke smider den i forhold til 66. Synes dog ingen af hænderne er super oplagte, hvor imod J10s eller 98s eksempelvis virker mere sandsynlige i forhold til et evt. straightdraw, hvad jeg burde have fået med før.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar