Tidligt i Mansion 110k guaranteed

#1| 0

Mansions 110k guaranteed ca 1 time inde i touren, så stadig over 500 med.
Er ca halv avg. med omkring 2200, har ikke været involveret i mere end ca 3 pots som ikke kan have givet villain noget særligt billede af mig. Jeg har intet billede af villain, han har mig dækket marginalt...

Blinds er 50/100 og næste level er vist 10 min væk.

Folded til Villain i CO som åbner til 300, jeg caller som den eneste i BB med AJs.

Flop: 3 Q A rainbow med en i mit suit. Pot = 650
Hero checks
Villain bets 300
Hero calls 300

Turn: 9 som fuldender rainbow. Pot = 1250
Hero checks
Villain bets 500
Hero?
Hva er optimalt som hånden er spillet so far?
Check/fold, check/call, check/raise eller måske bet/fold havde været bedre?
Hero har omkring 1400 tilbage på turn.
Nogle der tar alternative linjer preflop og på floppet?

Nikolaj

19-02-2008 22:38 #2| 0

"Nogle der tar alternative linjer preflop og på floppet?"
Ja, jeg tror der er rigtig mange der raiser flop, og rigtig mange der better ud på turn.

Som spillet ... skub :) Men sådan skal den imo ikke spilles.

19-02-2008 22:46 #3| 0
OP

@zaphod
Hvorfor vil du skubbe turn? Skyder en standard villain turn med dårligere end mindst AK (AJ, A10)? Jeg samler jo ingen af mine backdoors op.
Vil du helst lade turn gå bet/fold eller bet/call

Raise flop fordi?

19-02-2008 22:52 #4| 0

pot er 1250 og du har 1400 tilbage, så bet/fold kan aldrig komme på tale imo

19-02-2008 22:54 #5| 0

CRAI turn eller openpush river hvis villain checker bag.

Er ikke vild med preflop og flop, men jeg kan ikke se en bedre alternativ linje :)

19-02-2008 23:06 #6| 0

@lolAI
"Hvorfor vil du skubbe turn? Skyder en standard villain turn med dårligere end mindst AK (AJ, A10)? Jeg samler jo ingen af mine backdoors op."

Nu spurgte du til action som hånden var spillet. Jeg ville nødigt komme i den situation på turn, men nu har du valgt at flatcalle flop - ramt noget nær top 10% af hvad du kunne drømme om af flops.

Du har samtidig valgt ikke at få mere info på floppet idet du check/caller et std. cont bet.

Hvis du efter det sætter villain på mindst AK så fatter jeg ikke hvad du spiller hånden for - du kan jo ikke floppe AJJ ret tit.

"Raise flop fordi? "
For ikke at stå i den situation du står i på turn.

19-02-2008 23:12 #7| 0

@Zaphod

Jeg caller egentlig også bare floppet. Ingen grund til at raise for info (er aldrig en god grund), da jeg går død med denne hånd.

Nogle gange kan jeg også godt lide at leade floppet og openpushe any turn

19-02-2008 23:18 #8| 0

@Razga
"Jeg caller egentlig også bare floppet. Ingen grund til at raise for info (er aldrig en god grund), da jeg går død med denne hånd"

Hvis det er planen at gå til bunds så kan man selvfølgelig overveje at fladkalde floppet ja. Jeg tror nu jeg foretrækker check-raiset eller et lead som du også er inde på.

19-02-2008 23:18 #9| 0
OP

@Zaphod
Jeg spørger stadig til action som hånden er spillet, jeg caller villains cbet på et semitørt flop (jeg går derfor udfra han sætter mig på en eller anden form for made hånd) og villain skyder stadig turn. Efter villains turnaction reevaluerer jeg hans range, jeg kalder self. pre fordi jeg mener hans CO åbningsrange er langt bredere, men dette kommer da til reevaluering på turn når han fortsætter sin aggression.

Angående flop så er jeg godt nok ikke meget for, at skulle committe mig med et flop c/r (om dette er en fejl er en af de ting der lægges op til diskussion af). Jeg har stadig en M på lidt over 9 efter flop call, så har stadig chips at spille med hvis jeg folder.

EDIT: Skrivebøf

19-02-2008 23:20 #10| 0
OP

@razga og zaphop
Flop lead er vel ikke optimalt da jeg misser et cbet fra villain?

19-02-2008 23:28 #11| 0

@lolAI
Jeg forstår ikke sammenhængen i dine to sidste posts.

På den ene side vil du gerne fremprovokere et cbet (det passer med Razga's linie om at gå til bunds uanset hvad), på den anden side vil du smide uden at have testet modstanden. Det giver ikke mening - så skal du slet ikke spille hånden ... efter min mening.

19-02-2008 23:37 #12| 0
OP

@zaphod
Jeg vil self gerne fremprovokere et cbet på floppet, da jeg mener jeg er foran villains CO range. Såfremt jeg er foran villains range forventer jeg at turn går check/check og jeg kan så enten leade river eller check/calle.

På turn skyder villain nu igen og jeg reevaluerer derfor naturligt min opfattelse af hans range. Jeg kan ikke teste modstanden på floppet uden at være commited, og hvis jeg leader turn er jeg ikke sikker på at få value fra hænder jeg slår og er prized in hvis han kommer over toppen (med mindre folk synes hero kan byde 500 på turn og efterlade sig 900). Derfor jeg ikke vælger "infolinien".
Preflop er hånden som sagt til diskussion.

19-02-2008 23:53 #13| 0

@lolAI
Jeg har ikke så meget mere at tilføje - nu spurgte du, men der er nok andre der kan byde ind.

20-02-2008 00:53 #14| 0

Jeg moser pre - men jeg er også en tyr...

20-02-2008 01:07 #15| 0

Skubber 19/20 pf her.
Leader flop med 300 da c/r afslører alt.
c/r ai turn hvis villain caller flop.
skubber river hvis turn checkes.

syntes oz din linje var ok, indtil du overvejde at folde her...
Jeg går død her HVER eneste gang.
Vi har en pot på 650 og 1900 bagved, så pengene skal bare ind.

Hvis du overvejer et fold her, skal du helt klart spille mere aggresivt pf.

20-02-2008 02:40 #16| 0

Hvis jeg vælger at spille AJ går jeg altid død på et A-flop med 22 BB.

Skubber normalt ellers preflop her, og skulle jeg bare have valgt at kalde, ville jeg checkpushe floppet. Muligt man kan misse lidt value ved at pushe tidligt, men det afgørende er at vinde hånden.

20-02-2008 08:40 #17| 0
OP

@jungle, bees og all-out-put
I skubber pre? Dette ser jeg ingen grund til med 22bb da jeg kun calles af en bedre hånd. Eventuelt nogle argumenter for et repop preflop her?
(Jeg kan self. skubbe ham af en dårligere hånd, men hvorfor risikere livet når jeg stadig er fint med?)

Da jeg caller preflop er min plan self at gå død på et A-høj flop, dog kommer min plan til revission på turn da villain byder igen.
Jeg ser som sagt ingen grund til at leade flop, men måske c/r er bedre end c/c?
Når floppet nu er gået c/c, vil i så foretrække c/r eller b/c hvis vi går til bunds under alle omstændigheder?

20-02-2008 08:47 #18| 0

Er der stadig overlay på Mansion's turneringer?

20-02-2008 09:59 #19| 0
OP

@zorro

Ja der er stadig overlay, ved ikke om det er alle dage men ihvertfald rimeligt ofte.

20-02-2008 10:24 #20| 0

Fatter ikke, du ikke C/R det flop med fuld pot, det efterlader dig med ca. 1000 hvis han skubber, hvis han blot kalder går jeg så død 10 ud af 10, men efter som du mener du er foran, hvorfor så ikke tage den ned, din hånd er for svag til at slowplay turn, og sender dig for tit på porten.

Ps. at skubbe preflop er helt væk.

20-02-2008 11:47 #21| 0
OP

@HenrikH
Du vil c/r flop hvor potten er 950 efter villains bet og hero har 1700 i stacken til 700? Jeg kan ikke efterlade mig 1000 uden at semiclicke ham på floppet.

Det virker til at folk mener flop c/r push eller flop c/c og turn lead er optimalt...

20-02-2008 11:48 #22| 0

At skubbe preflop kan være ganske fint.

Vi står fint imod villains CO-range og vi viser samtidigt at vi ikke lader folk stjæle vores blinds.

20-02-2008 12:03 #23| 0

Hvad er villains stack? Umiddelbart vil jeg tro at mit spil vil afhænge meget af størrelsen på villains stack, dette gælder nok både pre, flop og turn.

Mod bigstack kunne jeg godt skubbe pre - hvis min stack er stor nok til at give skrammer i hans.
Mod small stack kunne jeg godt vælge din linie, og crai på turn.
Mod big og avg. stack folder jeg turn.

Ellers afhænger spillet selvfølgelig af, hvad man tidligere har set fra ham.

20-02-2008 13:24 #24| 0

AJ er klam at spille OOP for 3bb ud af din stack på 22bb.

Du er langt foran hans åbningsrange.

Du kan ligne et resteal og blive kaldt af en dårligere hånd.

Du er aldrig helv væk når du bliver kaldt af en bedre hånd.

22bb i mansions crapshooooooot struktur er altså ikke at være godt med - blinds stiger obv snart og så er du dernede hvor du har meget få moves tilbage.

Derfor moser jeg.

Når du flatcaller SKAL du til bunds på et board som dette.

Hvis jeg blot betaler preflop - CR jeg all in...

Hele sagaen om kun at blive betalt af bedre hænder er sgu ikke så vigtig igen som short stack i en hurtig struktur. Det handler om at samle nogle chips op mens du er foran.

@ HenrikH

Jeg elsker simpelthen oneliners "Ps. at skubbe preflop er helt væk."...

Men kunne du ikke udbygge hvorfor jeg er HELT VÆK?

20-02-2008 13:28 #25| 0
OP

@hippo
"villain har mig dækket marginalt"
Så du vil altså c/r turn her...

@razga
Er det ikke for tidligt at skubbe med 22bb...
Blinds betyder jo ikke det store endnu

20-02-2008 13:29 #26| 0

Fold eller raise pre-flop

20-02-2008 13:31 #27| 0

@ lol

Vi er foran hans range, hvorfor vi gerne vil reraise pre, da vi ikke ønsker at spille AJ OOP.

At reraise til 9bb f.eks. er klamt med 22bb, hvorfor dette må blive et skub. Ja, et normalt resteal er med en 12-15bb som det optimale punkt - men dette er ikke et resteal - vi pusher da de andre alternativer stinker mere imho...

20-02-2008 13:40 #28| 0

@ lolai

ja, det havde jeg ikke lige fået læst. Når vi spiller potten så slipper vi ikke væk efter det flop. Umiddelbart kunne et skub og et fold preflop også komme på tale, men det afhænger meeget af dynamikken. Som udgangspunkt vil jeg helst undgå at se flops ude af pos.

20-02-2008 16:01 #29| 0
OP

@jungle
Crapshoot og crapshoot. 15 min levels og blinds stiger som skrevet om ca 10 min til 75/150 (så vidt jeg husker). Dette gør at jeg stadig har en M på over 12 ved et call og efterfølgende fold. Det er self. ikke prangende, men jeg har muligheder. Min M er vel omkring 8 når blinds stiger hvis jeg formår at bibeholde min stack.

Vi er selvfølgelig foran villains CO-range, men er det ikke optimalt at calle for at folde flops vi ikke rammer, da vi som skrevet stadig har en smule chips at lege med?

20-02-2008 16:34 #30| 0

@lolai
"Vi er selvfølgelig foran villains CO-range, men er det ikke optimalt at calle for at folde flops vi ikke rammer, da vi som skrevet stadig har en smule chips at lege med?"

Måske..måske..måske - MEN hvordan kan du så lade den gå check/call, check/fold når du RAMMER floppet ?????

Forstår jeg dig ret at når du i den første post spørger : "Hva er optimalt som hånden er spillet so far?"

Så mener du i virkeligheden at fold er det optimale, og at hånden i øvrigt er spillet optimalt ?

20-02-2008 17:17 #31| 0
OP

@zaphod
Jeg ved ikke om hånden er spillet optimalt, jeg argumenterer for hvorfor jeg spiller den som jeg gør og mine overvejelser mht turn action.
Mht. at være foran villains co-range så er det jo samme svar som jeg tidligere har givet:
"... Jeg caller villains cbet på et semitørt flop (jeg går derfor udfra han sætter mig på en eller anden form for made hånd) og villain skyder stadig turn. Efter villains turnaction reevaluerer jeg hans range, jeg kalder self. pre fordi jeg mener hans CO åbningsrange er langt bredere, men dette kommer da til reevaluering på turn når han fortsætter sin aggression."

Jeg er blevet opmærksom på at folk mener at flop c/r eller push preflop er den optimale linie, og det er self. taget til efterretning. Som spillet er jeg dog stadig i tvivl jvf. ovenstående citat.

20-02-2008 18:46 #32| 0

@Jungleras

1 "Jeg har intet billede af villain, han har mig dækket marginalt..."

2 Hvornår har du sidst kikket i din pokertracker på hvad AJ egenligt vinder :)

3 Igår forstod jeg på dig at Manison havde en god struktur, og derfor ser jeg ingen grund til at risiker at gå broke på den skod hånd, men "mansions crapshooooooot struktur", det ændre jo lidt på sagerne, for hvad en hånd er værd, men stadigvæk mod ukendte villains, så kan jeg ikke se et skub der, mere et fold, og hvis den kaldes skal den spilles.

20-02-2008 19:02 #33| 0

1. - fint nok - vi er foran en std vildands åbningsrange - er du uenig?

2. Det er ikke cashgame det her - og at kigge PT igennem er ikke et argument for noget som helst imho.

3. Har ALDRIG påstået at mansion har en god struktur - har skrevet at ladbrokes struktur er til grin (hvilket jeg selvølgelig har skrevet til lads om i håb om at de vil gøre noget ved det - håber andre der spiller deres 100k gør det samme ;) )
Er i tvivl om du har byttet om på ordene i den sidste sætning - har du er vi sgu nok igen uenige - selvom 3bb ikke er meget er den stadig møgklam at spille OOP - skub -> fold -> call imho...

Jeg er helt enig i at den er forholdsvis marginal denne hånd - preflop - og de tre muligheder ligger forholdsvis tæt - men at skrive at et skub er helt væk, uden at underbygge det overhovedet, trigger (hvilket ord er det jeg leder efter? tricker/trigger/xxxxxx) mig...

20-02-2008 19:27 #34| 0

1. Enig, syntes bare det er for tidligt at give den gas, men jeg er ikke klippe fast, da jeg jo ikke kender Mansions spilleres spille stil.

2.Well jeg bruger PT til at se hvor jeg brænder "ræven" og det har givet mit spil en del

3. jeg skrev "jeg forstod på dig", jeg skrev IKKE du havde sagt det : )
Preflop: fold -> call -> skub ...det er i hvert fald for tidligt for mig at give den gas med AJ mod ukendt, men nu tror jeg faktisk ingen af os har uret, det kommer vel nok an på vores spille stil, hvor jeg nok er den tørreste af os to, men vi skal ikke lagt frem i turen før du skal føle dig truet på den titel hehe

4 jeg læser skam når du skriver, da jeg er sikker på du er størrer turkonge end jeg, eller det ved jeg du er, selv om jeg klare mig fint, i de få turs jeg spiller ;p

20-02-2008 19:42 #35| 0

4. Er aldrig nogensinde ude på at måle pik med folk - er sgu ikke selv den store konge...

Men oneliners kan bare irritere mig - specielt når en oneliner siger jeg er helt væk ;)

20-02-2008 20:00 #36| 0

4. var et kompliment, set ud fra dine normale kommentar, som jeg læser og lære lidt af, har intet at gøre med din diller :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar