Nimacos skrev:
Hvordan modtages dagens pressemøde i Vemmelev?
Helt fint. Jeg kan jo fint fortsætte med at bruge mundbind og håndsprit hvor jeg synes det giver mening selvom det ikke længere er et krav for alle.
Jeg har siden år 2005 været vant til, at det er mit eget ansvar at passe på mig selv i forhold til min astma og luftvejsinfektioner.
Det har bare "sjovt nok" været uendeligt meget lettere disse 2 år, hvor der har været restriktioner, håndsprit ved alle indgange til offentlige bygninger og butikker, man har kunnet købe mundbind overalt og folk har forstået, at de skulle holde sig væk fra andre mennesker hvis de selv havde symptomer på sygdom.
Jeg håber, at læringen on smittespredning ikke bliver glemt fremover - så spritstanderne og den lette adgang til at købe mundbind fortsætter... og ISÆR håber jeg, at folk generelt har lært at blive hjemme når de er småsløje, og ikke bare tage lidt paracetamol for at slå utilpasheden ned, så de kan slæbe sig selv og alle deres vira med på arbejde og videre ud i samfundet.
Men jeg ved godt, at det nok er utopi, og vi snart er tilbage til sædvanlig tilstande, hvor jeg må stole på den årlige influenzavaccine ... og sikkert også Covid-booster, i forsøget på at undgå smitte med luftvejsinfektioner.
I betragtning af, at jeg er allergisk overfor kridtstøv, og ikke har så stærkt immunforsvar så jeg "fanger" alle vira som ungerne slæber med i skole --- så er det virkelig et dumt job jeg har
GrækerKaj skrev:
Det er nok nærmere tuznelda du skal smide den lort efter. Det er trodsalt hende, som vil pålægge alle os andre alle mulige latterlige love og regler som overhovedet ikke står på mål med sygdommen.
Hvor har du det fra?
At jeg er kæmpefan af de restriktioner der har været, brugen af mundbind og nem adgang til håndsprit ved alle indgange betyder IKKE, at jeg ønsker at pålægge alle andre det til enhver tid.
Det har jeg aldrig skrevet eller sagt eller på anden måde givet udtryk for. Det er din egen overfortolkning.
Redigeret af tuznelda d. 26-01-2022 23:22