I får denne her fra hukommelsen, så det bliver ikke så præcist. 6-max NL200$. Tre limpers til mig i BB, jeg har 75o og checker.
Flop: 7♦ 5♦ 4♣ pot: 8$
SB better 4$, jeg raiser til 15$. UTG som open limpede PF caller som den eneste.
Turn: K♥ Pot: 41$
Han har 80$ tilbage, så jeg har ikke tænkt mig at folde. Bør jeg potte eller overbetter her? Hvis jeg potter, giver jeg ham effektivt 3:1. Bør jeg i øvrigt raise større på floppet?
To par NL200$
Er det standard for dig at raise til 20$ her mod en villain med fuld stack? Jeg har nemlig en formodning om, at jeg generelt raiser for lavt.
Et raise til 20 er et pot sized raise, så det er mit standard raise:
8+4+4. Du smækker så 16 ekstra i.
Ok tak for hjælpen. Hvad gør du forresten på turn når den er spillet som den er på floppet?
Hmm, der er en del kort, som du ikke gider se på river.
Jeg skubber sikkert.
Hmm jeg har tænkt lidt mere over den. Har han set tager han altid 80$, så det er ikke væsentligt.
Lad os antage at villain, hvis han er på draw, i gennemsnit har 20% equity. Hvis jeg går all in vil han helt sikkert folde og jeg vinder 40$ 5 ud af 5 gange, altså 200$. Måske er det bedre at potte den og lade ham lave en FTOP fejl hvis han caller uden tilstrækkelige implied odds.
Hvis jeg potter og han folder er resultatet det samme som hvis jeg pushede. Lad os derfor kigge på når jeg potter og han caller.
Så vil jeg 4 ud af 5 gange vinde 40$ + 40$ altså 320$ i alt. Den sidste gang rammer han og jeg betaler ham og taber derfor 40$ + 80$ altså 120$. Dette giver en samlet profit på 200$, altså 40$ per hånd.
Hmm, det ser ud til at resultatet af de to bets bliver det samme, hvis mine præmisser er sande.Måske er det bedst at lave et lille overbet så, f.eks. 50$? en god spiller på draw vil folde, men det er jo ikke sikkert han er god.
Sig venligst til hvis det ovenstående er helt i skoven, da jeg ikke aner om jeg har grebet problemet rigtigt an :)
"
Hvis jeg potter og han folder er resultatet det samme som hvis jeg pushede. Lad os derfor kigge på når jeg potter og han caller.
Så vil jeg 4 ud af 5 gange vinde 40$ + 40$ altså 320$ i alt. Den sidste gang rammer han og jeg betaler ham og taber derfor 40$ + 80$ altså 120$. Dette giver en samlet profit på 200$, altså 40$ per hånd."
Hey Goofy - du mangler at assigne en procentdel for, hvor ofte han caller/folder, hvis du potter - og så derefter forholde dig til din EV, når du potter. Ellers ser det rigtigt ud.