er ret ny i dette PLO-værk, men synes indtil videre det går meget godt. Hvad gør i evt. anderledes ved disse to hænder?
Octupus (411,87$)
Knuttn57
Wulpes (button)
SrDani83 (97,50$) small blind
HERO (81,05$) big blind
dealt to HERO: A♦ 6♥ 4♠ 3♠
Octupus calls 1$
knuttn57 folds
wulpes folds
SrDani83 calls
HERO checks
flop: J♣ 5♥ 2♠ pot: 3$
SrDani83 check
HERO check
Octupus bets 3$
SrDani83 folds
HERO calls 3$
turn: 4♣ pot: 9$
HERO checks
Octupus bets 4,50$
HERO raise to 22,50$
Octupus calls
♠
river 3♣ pot: 54$
HERO ?
hånd 2:
Wulpes folds
SrDani83 folds
HERO (53,15$) J♦ T♠ 7♥ 6♠ raise to 3,50$
Octupus (423,27$) calls 3,50$
Pochicas small blind folds
Knuttn57 (107,35$) big blind calls
flop: 7♠ 6♣ 2♦ pot: 11$
Knuttn checks
HERO bets 7$
Octupus calls 7$
Knuttn57 folds
turn: A♥ pot: 25$
HERO checks
Octupus bets 12,50$
HERO?
to PLO100 hænder
Kommer lidt an på timing tells men folder hånd 1. Hans range når han kalder turn er sets og diverse fd's med eller uden to par eller straight draw.
Dvs på river skal han lave en hånd som et set om til et bluff, hvilket er noget et absolut mindretal af small stakes PLO spillere er i stand til.
Edit: Læste ikke HH ordentligt, troede han stak fuld pot ud på river. Verdens nemmeste c/f imo
Som spillet er turn et kald i hånd 2. Der er 1 million kombinationer af diverse missede draws. Når det så er sagt stikker jeg som regel ud med mindre jeg har et read der dikterer c/c ned. Dvs et read at villain er aggro/donket
Hånd 1:
Svær uden reads. Jeg stikker halv pot ud og folder til et skub - villains linie taget i betragtning har jeg svært ved at se ham sidde med farven, ligner mere et set, 2 par el. lign.
Grunden til jeg stikker ud er at et check giver villain chancen for at skyde os af + vi får value de gange villain kalder med en hånd vi slår.
Hånd 2:
Igen svær uden reads - er villain meget aggressiv, så er det som spillet et perfekt kort at checkraise med. Ellers leader jeg også for fuld pot på turn.
Bet eller c/r flop i hånd 1. Du har en monster.
River er et c/f.
Hånd 2 bet/folder jeg turn.
Jeg er med på at CR floppet i hånd 1. Har dog ik noget imod det som spillet her. CR flop øger måske variansen lidt:)
River VB-folder jeg. Ikke nogen villains der kommer over toppen der med luft. Hvis villain er aggro, kan jeg finde cc frem i stedet fo at induce.
Hånd 2: Jeg folder pre. Synes virkelig ik det er en særlig god hånd. Et enkelt ti høj farvetræk og ellers 2 x connectede kort for sig selv. Den er svær at flopper godt med når den ik er mere sammenhængende.
Better floppet, og better videre på turn. Ingen grund til at give frikort og ser heller ingen grund til at gå efter CR, da vi jo så egentlig laver vores hånd om til at bluff, da vi CR for at se et fold. Så bet-fold turn umiddelbart.
Ja men i vi er i CO og skal ikke floppe godt for at vinde potten. Super nemt og std open i CO med mindre vi er dybe med en rigtig god spiller på knappen
Hånd nr. 1 synes jeg er fint, at vi blot c/c floppet, det er en limped 3way pot på et tørt flop, vi kommer oftest kun allin mod et set her. Jeg er enig med HolchKnudsen, river er et klart c/f, alt completer og vi er like never good vs. et bet her.
CR flop er dog bestemt heller ikke en skidt variant.
Hånd nr. 2: Enig med Koller, jeg folder den også preflop medmindre button og blinds er meget tighte spillere. Som spillet stikker jeg større ud på flop, potter faktisk bare. Turn er et oplagt kort at skyde videre på. Der er rigtigt mange, som blot vil forsøge at skyde dig af turn fordi du viser stor svaghed, så jeg foretrækker at have kontrollen. Som spiller folder jeg turn fordi vi højst sandsynligt må folde til et river bet alligevel.