To søndage 530 dollar millions,2x KK vs AA 100bb

#1| 0

Hej PN

De sidste to søndage har jeg spillet 530 dollar millions tour på DS. Begge gange røg jeg ud KK vs AA 100bb dybe. 

Kommer all in med 5-bet/6-bet pre. Lugter begge gange af AA, men kan KK nogensinde foldes 100bb dybe? Er der nok QQ/AK/random crazy til KK aldrig kan foldes 100bb dybe? Samtidig har jeg investeret så meget i potten ved 4-bet/5-bet at jeg bare skal have 25% equity for at kalde, så måske alene af den grund kan den aldrig foldes i sådan et spot (vi er langt fra boblen). 

19-09-2024 11:40 #2| 0

Nej.

19-09-2024 13:08 #3| 0

Jeg vil sagtens mene at KK kan foldes 100bb dybe. især i en tur til $530, hvor man, alt andet end lige vel, må forvente et nogenlunde felt. 

Det skal jo netop håbe på at villain vil stacke af med QQ/AK/random crazy, og der tror jeg bare ikke du ser nok crazys på det niveau. 

19-09-2024 15:08 #4| 0

Altså, jeg kan ikke. Teoretisk set, skal der have været en helt særlig dynamik, hvis jeg skulle kunne folde. I realiteten folder jeg bare ikke KK preflop. 

AK og QQ er ofte in the mix i 3-5-bettet pot. 

19-09-2024 15:32 #5| 2
Turbonegeren skrev:

Jeg vil sagtens mene at KK kan foldes 100bb dybe. især i en tur til $530, hvor man, alt andet end lige vel, må forvente et nogenlunde felt. 

Det skal jo netop håbe på at villain vil stacke af med QQ/AK/random crazy, og der tror jeg bare ikke du ser nok crazys på det niveau. 

Jeg tror du ser flere A/345s bluff jams i højere stakes og færre AK/QQ. Så vil have det lige omvendt og sige at de nok er mere tilbøjelige til at have flere hænder i de situationer.

Så hvis det skal gøre en forskel at det er en 530 tour så tror jeg du har færre KK folds, da villain har flere bluffs

19-09-2024 16:39 #6| 0

Hvis det er en reg på 500 $ tror jeg aldrig du skal folde kk pre, er det en hobby spiller der har vundet en 11$ satelit tror jeg det er okay.

19-09-2024 17:47 #7| 0

Har ingen erfaringer på de stakes, men vil mene KK ikke kan foldes ever i den situation, om så UTG jammer all-in fra start. GTOWizard kan heller ikke finde nogen KK preflop folds whatsoever. Jeg kan derimod se flere valide linier med KK call før det ender i 6-bet all-in preflop.

19-09-2024 20:00 #8| 2

Alt andet lige, er det nok relevant at vide noget om positioner og bet-rækkefølge, inden der gives noget meningsgivende svar.

Hvis det er UTG 2BB, UTG+1 3better til 6BB, MP 4better til 11BB, dig i SB 5better til 24 BB, UTG 6better til 100 BB og andre folder - så skal du da jo nok begynde at overveje et fold.
Omvendt hvis det er BvB krig.

20-09-2024 09:40 #9| 0

Ville sige nej, ind til jeg så Pads stille og roligt folde dem vs et 6bet pre. Tror måske de var dybere, og så var der også 3 regs involveret i festlighederne preflop.

100bbs deep siger jeg også nej tak til at folde KK pre HU, men altså, hvis du er sikker i din sag, så kan du jo bare gøre det og ikke fortælle nogen om det. Tror du får svært ved at finde opbakning til det, men det er jo dine penge :)

Redigeret af Jako8900 d. 20-09-2024 13:30
20-09-2024 15:03 #10| 2

Alt efter tour strukturen, kvaliteten af feltet så synes jeg godt man kan gøre sig nogle overvejelser omkring small-ball poker på de meget tidlige stadier af en tour. Ved ikke helt om 100 Bigs er nok og om et $530 felt er nok, men der kan være nogle ret store fordele i at holde pots små sådan helt generalt på det her stadie af en tour.

Den mest åbenlyse årsag er at din ROI er summen af de hands du spilelr i lløbet af en tour, og de gange du er -all in så er der en X% chance for at alle fremtidige hænder har en EV på 0.

I et blødt felt med en rigtig god struktur vil jeg være ret tilbøjelig til ikke at spille 4 bettede pots hvis jeg kan undgå det indtil i er mere shallow. 100 bigs er dog på grænsen til ikke at være dybt nok til at jeg vil adjuste, og $530 online er nok heller ikke specielt soft.

Jeg synes dog man kan sige at hvis vi overhovedet overvejer at folde KK her, så er det et rigtig godt argument for ikke at 4 og 5 bette pre, da det er semiumuligt at forsvare en fornuftig range hvis det eneste man går død med er AA, og man ender nemt med at spille face-up. Så vil jeg hellere have AA og KK i min flat og call af 3 bet range da vi er meget skjult og kan spille en margiunalt bredere range her.

21-09-2024 11:05 #11| 1

Rent spilteoretisk bør du selvfølgelig vælge den beslutning med højst EV. 4b/5b preflop har en meget højere +EV end call, og fold er udelukket.

Langt størstedelen af gangene bliver resultatet det samme postflop mod en modstander med specifikt AA. Så jeg synes, at det er ringe, hvis du ikke kommer til midten med KK 100b dyb. Og en sample på to tours er ikke nok udtryk til, at jeg synes, du bør justere mod playerpoolen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar