To valuebet or not. NL600€

#1| 0

Villan i hånden er en rigtig fisk, som ELSKER at floate IP for at skyde ½ pot turn (Sådan opfatter jeg ham i hvertfald). Han limpcaller en kæmpe range IP. Effektive stacks er 100bbs.

Hans stats er 67/25 og 3better 1.5%. Hans fold to cbet er 47%, men er sikker på den er meget lavere IP.

Villan limps 6€
HERO (SB) raiser 24 AQ

FLOP (54€)
582

Hero bets 40.5€, villan calls

Turn (135€)
7

(Her vælger jeg at skyde et potbet af, også selvom det ikke er et scare card der kommer. Villan har bare så mange floats i sin range, og yderst marginale made hands, at jeg føler det er profitabelt i det her spot,)

Hero bets 135€, Villan calls 135€ (Han tankede med boss' timebank i ca. 15 sekunder, og har set ham gøre dette en gang før, og der havde han en marginal hånd)

River (405€)
Q

Hero har et potbet tilbage. Jeg synes vi har 3 muligheder:

1. Bet 200ish/fold - yderst klamt, men hvis han rester er vi aldrig foran

2. Shove for at få ham til at lave et marginal call, da 4korts flushboard misser.

3. Check/fold - han har sløvspillet en monster, og vil aldrig bluffe hvis vi checker til ham i det her spot.

Grunden til jeg ik kan li check/call, er efter min mening, at han ik caller 2 streets med AX el. KX, så jeg tror vi har en mand med en made hand af en slags. Det var i hvertfald de tanker jeg havde under hånden.

Edit: Skal siges vi har rigtig mange af disse pots, hvor han har limpet, og jeg har raiset, hvor jeg simpelthen ik har kunnet få fat på ham. Derfor kan der måske godt være lidt "fiske-dynamik".

Hva synes i?

18-01-2010 03:42 #2| 0

Er enig i din analyse af at han nok har en made hand af lav kaliber, og med den action der har været i hånden ville jeg nok valuebette 150-200ish som du selv er inde på, hvis vi får på nakken er vi obv domineret, men det virker mest af alt til at han bare er for nittet og ikke kan smide et mellem par.

Spørgsmålet er self om han bruger sit timebank-tell i den her sammenhæng med en fornuftig hånd grundet han har gjort det før og haft en marginal holding, men som udgangspunkt må overstående nok være beslutningen.

At shove i det her spot synes jeg er retarderet. Han vil alligevel kun calle de få gange han har os slået og vi må formode vi kan extracte mere value ud af ham ved at få ham til at calle et valuebet end at overshove, og dernæst er det simpelthen for få gange at fisk som ham her vil calle os når vi overbyder potten.

Check/fold synes jeg vi misser for meget value ved da vi må formode han er tyret nok til at lave løse kald med semi-crap ala mellempar.

18-01-2010 12:18 #3| 0

Hmm...... Jeg tænker lidt over den ;)

18-01-2010 12:38 #4| 0

Den afgørende faktor er vel, om villain kommer så langt med en marginal-hånd, som han ikke kan slippe til vores shove.

Jeg synes også, at det kunne være interessant at få lidt mere info om, hvordan de forudgående hænder imod fisken har forløbet, når du skriver, at du ikke har kunne få fat på ham; hvornår i hånden har du måtte give op (hvis dette er tilfældet)?

Som spillet og med den givne info, hælder jeg mest til et shove, men det er sgu godt nok close...

18-01-2010 12:41 #5| 0

stakken for value.. gogo..

18-01-2010 12:44 #6| 0

Hvis han virkelig er en station så foretrækker jeg shove fremfor gayvalue. Den slags spots kører ofte på 'gut-feeling' for mit vedkomne, hvilket i praksis betyder at jeg shover de gange jeg føler jeg er foran :-) Det kommer meget an på, hvor god han er til at mikse hans plays. Er han typen der floater når han er marginal og raiser når han er stor? Så er det jo nemt. Hvis han er typen der slowplayer store hænder, er den naturligvis mere kompleks, hvorfor det giver mere mening med et gaybet/fold-to shove.

18-01-2010 16:46 #7| 0

Uenig i at en 67/25 folder Ax og Kx tit på turn. Shover dog stadig.

18-01-2010 17:01 #8| 0

Hvis han er den typiske floater som du skriver, hvorfor ikke bet 25% pot på river som et blockbet for et evt raise?

18-01-2010 17:11 #9| 0

Hvad h..... er der galt med C/C her ?

Derudover enig med SteenV....Og i forlængelse af den betragtning skal klovnen sgu da have lov at hænge sig selv med et bluff i verdensklasse , hvorimod du stort set aldrig får value marginalt imo.

Mpå sgu hellere uddybe lidt inden AB kommer møvende ;)

"3. Check/fold - han har sløvspillet en monster, og vil aldrig bluffe hvis vi checker til ham i det her spot."

Dan....Han flopper "nødderne" 1/120 og er som sagt totalt uenig i at den type her ikke pludselig får en "lys ide" når hans whatever klonkedonke hånd misser. Alt andet bliver beskyttet senest turn og 3 tønder rom OOP fra HERO på det board bliver altså tit respekteret af selv stationerne i sådan et spot her efter min overbevisning. Tror at jeg, hvis jeg anstrenger mig kan komme i tanke om 1 hånd......måske 2 - (men satme med god vilje og det er stadig en frisk tankegang) som måske betaler vi har slået.

C/C anyday i min bog.

18-01-2010 18:26 #10| 0

Kimo. synes ofte man bliver overrasket over hvad folk egentligt vælger at kalde med.. har da gang på gang siddet og brækket mig i en spand fordi folk ikke forstår at de ikke kan kalde mit bluff på river :p

og folk som spiller 67/25 er som regl en af de typer der helst ikke vil bluffes af f.eks. en af de hænder i selv forventer han kan skumme med på river men ikke betale med.

18-01-2010 18:42 #11| 0

Jeg kan ikke rigtig se ham betale af med et par der er dårligere end den dame, så kan ikke se vi får value fra noget som helst hvis vi better halv pot or so.

Jeg tror faktisk jeg vælger den lidt spøjse løsning at bette 100, og calle et shove. På denne måde kan du måske få betaling fra semiringe made hands, og samtidigt induce et bluff.

Halv pot bet synes jeg nemlig kun bliver callet af værrere, og samtidigt er det tvivlsomt han tør reste i et bluff

18-01-2010 18:50 #12| 0

Gnuen:

Overruled ;)

DarkX:

Hmmm.... kinda like faktisk....Anyway mener jeg ihf (hvis nogen skulle have misset pointen), at inducement muligheden SKAL være tilstede.

En del af de her typer reagerer på den slags som smed man en pose Haribo foran en femårig med ordene "snitterne væk".

18-01-2010 20:12 #13| 0

Gode kommentarer indtil videre, skal nok lige kommentere på dem, når jeg får tid.

Flere kommentarer modtages med kyshånd.

19-01-2010 13:18 #14| 0

Selvom folk der ikke er så skrappe måske ikke opererer med begrebet at polarisere sin range, så forstår de betydningen og de bringer den ofte i spil.

Og i en simpel spiller optik er det imo generelt således, at et stort bet enten er "gå væk din spasser" eller "jeg har en stor hånd og vil gerne samle så mange jetoner som muligt".

Med dit potbet på turneren og et evt. riverpush vil han efter min vurdering således være tilbøjelig til at tænke, at du har luft eller er superstærk. Da han derudover nok ikke kan sætte dig på specielt mange sets eller flushes, tror jeg faktisk, han finder et hero call frem rimelig ofte.
Når dette lægges sammen med, at du med rimelig stor sandsynlighed hører fra ham på turn, hvis han er virkelig stærk, synes jeg faktisk et riverpush er at foretrække.
Ofte vil han folde, uden tvivl, men når han betaler tror jeg, at han over 50% af gangene er på herocall og det gør i hvert fald riverpushet profitabelt.

Jeg tror slet ikke gappet mellem hans callingfrekvens af halv pot og push er stort nok til, at det kan betale sig at valuebette lavt.

19-01-2010 13:54 #15| 0

@DarkXoiX

Jeg tror det er sjældent det lykkedes at induce noget fra sådan en fætter, hvilket er årsagen til at man kan blockbette / suckerbette dem uden at være bange for at blive pwned.

@Joanna47

Jeg kan ikke bestemme mig for om jeg better lavt, shover eller check/caller. Jeg tror egentlig jeg vælger sucket-bettet 1/2pot-ish $200 eller mindre, da størstedelen af hans range formentlig er par + , men det er alligevel lidt svært for ham at kalde et rivershove med A5 eller K8. Hvis vi checker til ham på river bluffer ham måske blanke A/K, men vi misser value fra alle hans made hands som han bare checker bag.

Jeg har ikke noget i mod et shove, men tror jeg byder $150-$200.

Jørn

19-01-2010 19:47 #16| 0

Tak for alle inputs.

Jeg shovede river, i håb om light betaling. Han callede efter 3-4 sekunder med 5-7.

Jeg ved stadig ik hva hans timebank betyder :).

21-01-2010 01:21 #17| 0

Nå, så har jeg givet den lidt tanker og Kimo er som sædvanlig helt off. C/c river her betyder, at villain skal lave en 1pars hånd om til et bluff og det tror jeg sker ca 0% af gangene....

Jeg er lidt i tvivl om tankningen på turn, men jeg vil egentlig tro, det overvejende kan betyde en 2pars kombi, der overvejer raise, men synes stacks er lidt for dybe og er bange for at være beat. Der er ikke ret mange andre hænder i hans call-range, han sådan lige kan tanke så længe med.. Det SKULLE da lige være 76 eller 65 der tænker lidt over mængden af outs, men still.. den slags beslutninger plejer de der drenge sku at træffe ret hurtigt.

Anyways, that being said, så snakker vi altså en villain, der ikke har vist nogen som helst aggresion i løbet af hånden, og siden han most likely har et eller andet form for par, der ssv. er ret dårligt, hælder jeg til et lidt-over-halv-pot bet i 250 dolls klassen. Betaler resten fordi jeg ikke folder til misclicks.. Samtidig er det usandsynligt, at han clicker os ind med andet end en flush, så det koster os ikke så meget at bette lavere når han har en 2par kombi.

Oh, jeg kan ikke lide turn betsizingen. Det giver villain mulighed for at shove over, og det er hero ret uinteresseret i med en hånd, der har så god equity men må folde til et raise.

/AB

21-01-2010 11:47 #18| 0

@AB

Hver gang vi better 250€, og vi har ham slået mister vi 150€ value. Men hvis vi better 250€, og alligevel caller et rest, så mister vi 400€. Jeg tror simpelthen ikke på, at villan tror han kan bluffe os af river, men den marginale FE han har, hvor han giver HERO noget lignene 1:10.

Jeg tror at det i villans hjerne, at hvis han har tænkt sig at tyre, så er 400€ eller 250€ ligemeget. Mod en tænkende spiller, så virker et 250€ heller aldrig som bluff, derfor er jeg stadig mest tilfreds med shove, hvis vi alligevel har tænkt os at betale af.

21-01-2010 12:19 #19| 0

Nu har du godt nok skrevet resultatet men jeg tror godt nok jeg er med Kimo på den her - c/c er fint da puljen allerede er i rimelig størrelse og du har fin showdown value. Villan kan som han jo så har, sagtens have 2 pair og jeg tror ikke han betaler med dårligere hænder. Da du jo har fin showdown value ser jeg altså ingen grund til at shove river?

21-01-2010 12:30 #20| 0

Joanna: fint nok, så er vi uenige.

21-01-2010 14:18 #21| 0

c-c er imo dårligste option her, jeg tror den type villain bluffer aaaalt for sjældent, til det kan betale sig... Han har masser af PPs under Q der caller, men ikke er glade for at bette et koordineret board.

Jeg er mest til shove af samme årsager som Løpenthin skriver.

Iø syns jeg turn bet er HEEEEELT i sovsen i det her spot! Villain med den slags stats caller alt for ofte, og vi er i et super tough spot mod en calling station, hvis range vi mener at ku få shove-calls fra med svagere end tptk på river. Turn er srsly no go imo!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar