Tomme trusler fra Pacific...

#1| 0

Haj.

Jeg tog for et par uger siden imod Pokernets flotte tilbud om et 60$ gavekort til Amazon ved køb af 25$ på Pacific Poker. De 25$ ynglede til godt 800$ på den første uge, og jeg tænkte at jeg ville cashe lidt ud. Jeg plejer normalt at cashe ud pr. check, da jeg ikke gider betale de gebyrer det ofte koster at få lavet Wire-Transfers, som igen ofte er til casinoets egen $-kurs. Men efter at have bedt om cashout fik jeg denne mail:

“...
To ensure the safety of our members" accounts we are required to verify
the ownership of credit cards used in the casino. Unfortunately, I was
unable to verify with the issuing bank (of) the credit card ending in
# xxxxxx, which you have used. Although in these cases we temporarily
close the casino account, I have decided to keep yours open but
temporarily block your credit card from our systems, and ask for
your assistance.

In order for us to unblock your credit card, I request that you send
us the following documents as soon as possible:

* photocopy of your credit card ending # 842992 (front & back)
* photocopy of that card"s statement showing your name & address
* photocopy of your ID, Passport or Driver"s License

Please fax these to my attention... blablabla...”

Hrmf! Tænkte jeg, men tog det ikke så tungt; den slags var meget normalt da jeg for længe siden tog casinoerne rundt omkring i jagt efter fede bonusser.
Jeg sendte Pacific en mail; hvor meget det kostede at få overført pr. WireTransfer? - jeg er ved at være træt af at betale 100,- pr. check til Danske Bank - men fik til min store glæde at vide, at Wire Transfers er gratis hos Pacific, og i øvrigt kun tager 5-7 dage mod checks på 3-4 uger...
Jeg gik omgående ind og ”reversede” mit cashin og valgte Wire Transfer i stedet. Jeg tænkte at jeg jo stadig skulle ha sendt dem de der dokumenter/scans, når jeg lige fik hentet min scanner, men i går fik jeg så denne mail...:

”...
Dear Thomas,

Thank you for playing at Pacific Poker.

According to our records, you have one or more cashout request(s) which
is(are) due for process.

The details of the refund(s) are as follows:


Cashout ID 4463464 details; please save this number for future
reference.
- Wire Transfer, as you requested. Amount = $600.00


Wire:
Payment by wire will show on your statement within 5-7 business days
under the name of "Cassava Enterprises" or "Citadel"....”

Idag, dagen efter at fik mailen om 5-7 dage, gik pengene ind på min konto til en acceptabel kurs 6,03.

Jeg ved ikke helt hvad de har gang i hos Pacific, jeg er faktisk heller ikke sikker på at de selv ved det, men jeg skal ikke klage. Tomme trusler tilsyneladende, eller også synes de bare at min Rake lissom gjorde op for det faktum, at de ikke var sikre på min ID.. hehe..

Nogen der har prøvet det samme? :)


D

10-03-2004 17:24 #2| 0

Hej Thomas, studerende??

Venligst,

Og på snarligt gensyn

Bent Betjent Bendtsen
Told & Skat

10-03-2004 18:15 #3| 0

Youll never get me copper, Scorpio is reeeeady...

10-03-2004 20:49 #4| 0

Jeg fik samme smøre da jeg oprettede mig derinde, men har gjort dem opmærksom på at jeg umiddelbart ikke har tænkt mig at efterkomme deres ønske.

Har dog ikke haft samme succes som dig derinde, er vel på 120$, så det varer nok lidt før jeg får bøvl med at cashe ud........:o)

11-03-2004 06:02 #5| 0

har også lige fået mig sådan en mail da jeg satte 20$ ind der. Efter en masse bøvl fik jeg så endelig fixet det. Først snakke med bank, derefter faxe fotokopier af mine vigtigste papirer...da jeg aldrig har signet op på noget casino før, var jeg lidt bekymret for hoax.

11-03-2004 10:09 #6| 0

Der er mange casinoer der ønsker den slags bekræftigelsespapirer. Det bedste er bare at scanne lortet og så ligge det i en zip-fil klar til at sende. Der er ikke noget bedre end at smække en sådan mail efter dem 2 min efter de ber om det, så kan de lære det.. :)

Desuden kan i jo blot overstrege evt. tal via paint f.eks., så de ikke kan udnytte informationerne hvis de skulle falde i de forkerte hænder. Hvis de er reele skal de jo blot bruge det for at checke jeres identitet, og det kan de også sagtens med f.eks. de 4 første og 4 sidste tal på jeres visa.

11-03-2004 10:48 #7| 0

Jeg kunne slet ikke få bøgerne, da jeg i tidernes morgen har været på et af deres online casinoer... total latterligt, så jeg har i arrigskab trukket mine penge ud(4gange)... et godt råd er NetEller(eller lign.) der er sjældent problemer med at få dem dertil, men den konto skal så lige "certifies" på samme måde så man kan få pengene hjem til lille DK...

27-04-2004 20:46 #8| 0

Jeg har lige fået en sådan mail fra Pacific efter at have oprettet mig. Er der nogle herinde, der har nogle yderligere kommentarer? Umiddelbart har jeg egentligt tænkt mig at efterkomme deres ønske. Er det "farligt"? :-)

27-04-2004 20:56 #9| 0

Jeg har også fået en og efterkommet deres ønske har dog slette nummeret på mit kredit kort
Det er bare et af de her rutine tjek
vil jeg tro

27-04-2004 21:02 #10| 0

Nej, jeg vil ikke gå ud fra at det er decideret farligt - du har jo givet dem dine kreditoplysninger alligevel, men at det er unødvendigt er en anden ting...

Som sagt tidligere i denne tråd, jeg har ikke sendt dem en skid og har lavet mange wiretransfers derfra (hvilket i øvrigt er ganske gratis) og jeg har aldrig hørt noget for det. Det er som om det bare er en standardmail de sender rundt til alle der har registeret sig, om de så får svar eller ej, er sådan set ligegyldigt - de holder stilen på Pacific ;D

27-04-2004 21:06 #11| 0

Jeg fik samme krav for ca. 2 mdr. siden, hvorefter jeg sendte de ønskede papirer, og siden har der været fred og ro. Bortset fra at der er kommet en bonus på 25 $ uden andet krav indbetaling af 50 $ yderligere.

28-04-2004 17:42 #12| 0

Tak for info. Jeg tror, jeg vælger at ignorere dem - bare for at se, hvad der sker. Ki-hi

28-04-2004 20:18 #13| 0

gør det, og HUSK at vælg WireTransfer når du casher ud! :)

05-05-2004 12:51 #14| 0

Vil bare lige runde den her af, måske andre kan bruge informationen senere. Jeg valgte som nævnt at ignorere dem, og har ikke modtaget flere mails. For ca fem dage siden konstaterede jeg i "Account History", at min indbetaling var "approved". I dag er pengene så trukket fra min bankkonto, så nu er alt vist på plads. Hvor er de mærkelige......

05-05-2004 13:38 #15| 0

Det er meget normalt at det tager op til en uge før transaktionen kan ses på din kontoudskrift. Når du laver deposits, får du seføli pengene at spille for med det samme, selvom de egentligt først bliver trukket fra din bankkonto nogle dage senere. Det er ikke kun Pacific, men alle pokerrum der gør sådan :)

D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar