Top 2 Omaha 1000$ Ipoker

#1| 0

Halløj!

Spillede Ipokers 1000$ omaha turnering i aften og havnede i et tough spot i level 1

Blinds er 10/20

Min stack 5000
Villain 1 2000
Villain 2 6000

Reads på Villain 1. Har spillet over 80 % af hænderne, har mistet sin stack da han fyrer 3 barrels med 6699 på et 4-5-7-10-3 bord, og bliver callet ned af set i 5'ere

Ikke så meget på Villain 2 udover han også har været aktiv i mange af de første hænder.

Det er 6-mands

Jeg siger 60 utg med akj10

Villain 1 siger 210
Villain 2 caller i cutoff
Dealer knap caller
Jeg caller

Flop: kj3

Jeg checker,

Villain 1 pot
Villain 2 tænker lidt og repotter
Dealer knap folder.

Jeg?

30-11-2008 04:32 #2| 0

Gambler. Det er rebuy.

EDIT: Skærer det lige ud i pap. Du har floppet top 2 par, løbefarve og maveplasker i en reraised pot i en rebuy og du spørger om skillingerne skal ind?

30-11-2008 05:13 #3| 0

"Skærer det lige ud i pap. Du har floppet top 2 par, løbefarve og maveplasker i en reraised pot i en rebuy og du spørger om skillingerne skal ind?"

Well said Kipper...:-)

30-11-2008 05:18 #4| 0

Jeg er dum, hvad er maveplasker?

30-11-2008 05:19 #5| 0

@Kipster
Ved godt du er lidt steamet efter din HU ;)
Men, jeg mener nu ikke at man kan se på turneringen som en alm rebuy tour.

Det er 1k buy in med max 1 rebuy. Så vidt jeg kan se er vi på level 1 og folk er ikke super glade for at komme til midten.

Hvis villain er unknown er der stor sandsynlighed for at han har kvallet eller tager et shop og spiller touren som en freezeout.

Kan godt være den er reraised men det er eller kun til 210 chips med 5k stacks, og vi kan mere eller mindre aldrig få vores chips godt ind imo.

Tror helt sikkert fold er bedst her.

Var der tale om ftops 100$ plo rebuy fx. er det obv det nemmeste show i midten, men mener der er kæmpe forskel.

30-11-2008 07:27 #6| 0

"Ved godt du er lidt steamet efter din HU ;)"

Ja, gu fanden er jeg steamed når jeg taber til verdens mest passive klonk-monster i en hu jeg SINDSSYGT gerne ville vinde. Manden checker gudhjælpemig bagved 4-5 gange på river med vindende hænder, hvor jeg havde snappet et bet.

Ang hånden:

Jeg accepterer din pointe om at dette ikke er en helt normalt rebuy. Når jeg nævner det, er det mere for at minde Hero om at han altså har en chance mere hvis han er blevet coolered.

Jeg kan stadig aldrig se at et fold nogensinde kan komme på tale. V1 er short og potter vel ind med ALT der bare har snittet floppet her, dvs vi kun er "bekymret" for V2, som dog også betegnes som "aktiv". Hvad er det så lige vi gerne vil ramme med denne hånd? Skal være floppet være;

KQT eller AAT før vi kører med den?

Hvis man vil folde dette flop, bør vi slet ikke spille hånden. Og hvis vi ikke vil spille denne hånd, bør vi nok lade helt være med at spille turneringen eller ihvert fald sidde de første 3 levels ude.

SNAP-FIST-PUMP-SHOVE og rebuy hvis én af de muppets klonker deres træk.

30-11-2008 11:34 #7| 0

Har kvallet mig via satellit så rebuy kommer ikke på tale :-)

Jeg shovede også, dog ikke med den bedste følelse, og blev derefter i tvivl da jeg ikke spiller så højt og ikke kender til hvordan der generelt spilles på det limit.

V1 caller og viser AA med 2

V2 havde topset i konger

/keldtheman

30-11-2008 11:41 #8| 0

@Kipster: "Hvis man vil folde dette flop, bør vi slet ikke spille hånden.". Jeg er ked af at sige det, men netop dette argument er noget af den mest udbredte fejlslutning, der findes i poker, til trods for at den meget meget simpelt kan tilbagevises.

Lad os antage at V2 i det her spot er en kæmpe nit, som hero ved kun potter ind over med nuts. Til gengæld er han en gigant station, og gladeligt caller sig selv ind med naked QJT. Synes du så stadigvæk, at hero enten skal folde hånden preflop (eller helt lade være med at spille turneringen), eller stacke af i det her spot?

Mht den konkrete hånd, så slipper jeg dog ikke, selvom man har en vis risiko for at være den, der kommer -sygeligt- dårligt ind i en 3vejs pot.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar