Villain er reg. Han har ikke været ude i mega skum, bluffet 3 gange i matchen, på gode spots. Ellers til den lidt nittede side, og har givet op en del.
Har dog været ret aggressiv og barrelet alle RR pots.
Han defender 40%ish med 11% 3bet. 55ish cbet på flop, dog 100 i RR over 3-4 gange. På turn har han enten barrelet eller c/r'ed.
Hand Information
, 1 BB (2 handed).
Table Information
Seat 3: Player 3 ($76.2) Small Blind
Seat 8: Hero ($111.6) Dealer
Dealt to Hero
Preflop (Pot: $1.5)
Hero: RAISE $2
Player 3: RAISE $7
Hero: CALL $5
Flop(Pot: $15.5)
Player 3: BET $7
Hero: CALL $7
Turn(Pot: $29.5)
Player 3: BET $18
Hero: CALL $18
River(Pot: $65.5)
Player 3: ALL-IN
Hero: FOLD
ShowDown:
Player 3 MUCKS
Player 3 wins the pot: $65.5
[replay]10690[/replay]
Top par i problemer i RR nl 100 HU
Du har en bluff catcher med en range der er meget face up. Imo er det er "feel" spot, men tror jeg ofte vil calle mod en der ikke 3better små connectors, fordi value combinationerne ikke er mange. Derudover må man gå ud fra en PN'er er i stand til at bluffe i det spot her
Kan hverken se at hero eller villians range er faceup på nogen måde. men giver rune ret i at du har en bluffcatcher. Bordets textur taget i betragting virker det som et dårligt bluffspot for villian så jeg folder nok i spottet.
Virker meget suspekt, ellers er han lykkelig over at have været heldig med sine 55, og vil have det til at virke som et panisk push
Den er tricky.. Boardet rammer ikke villains 3-bet range voldsomt hårdt, hvis vi antager at han 3-better ca. top 11% af sin range.. Turn og river giver dog ikke nogle obv. spots at bluffe i for villain, så dette argumenterer for et fold!
Her er det super at vide om villain 3-better polariseret eller ej. Hvis han er reg og kan justere, så findes svaret derpå i din fold to 3-bet.
Derudover er det også fint, hvis ved hvordan han spiller små pocket pairs preflop.
Hvor mange hænder har i på hinanden?
rimelig sikker på at han polariserer, min fold til 3bet% har været 80-90. Han har vist AJ op, AK og AA i RR pots.
@ tinamus
Med 40% defending og 11% 3bet, menes at han caller 30% og 3better 11%
Synes spottet er superklamt, da det egentlig klasker en god del af den polariserede range. Samtidig virker det lidt tyret at fyre 3 bluff barrels af pga dette, jeg har dog formentlig svært ved at reppe andet end marginale hænder givet mit preflop kald.
Tror umiddelbart ikke at han 3better små pockets, vi har haft en rimelig passiv dynamik.
like 100 hænder da hånden opstår tror jeg.
Alright, jeg folder. Det er et dårligt bluffspot og det er dm, hvilket skulle skære de fleste wtf-hænder og random spass-out-hænder fra.
Yir, godt klar over den del ;) Argumentet for et call er, at med en 3b på 11%, rammer boardet ikke top godt. Omvendt er det et dårligt bluff spot fra villain.
Umiddelbart ville jeg i hvert fald shove overpar+ for value i villains sted, da hero nok er mest tilbøjelig til at raise 2 par+ på flop og 4bette store par pre. Overpar er 2,3% ifølge PokerStove. Hvis villain også polariserer med de typiske connector-hænder, så er der en del flere hænder som også rammer meget godt på det board. Dermed har villain en pænt stor value range.
Med hensyn til bluffs, skal det jo så være AK, AQ, AJ som ikke har særlig god equity på boardet, og dermed er det ikke klassiske oplagte bluff-hænder. 87 og 86 kan også bruges til bluffs, og er mere oplagte, men udgør færre kombinationer på grund af card removal og vægtning (da disse måske spilles anderledes preflop).
Samlet set vil jeg tro at villain har en tendens til at have en klar overvægt at value-hænder i dette spot, også mere end hvad der spilteoretisk er optimalt. Måske 85% value og 15% bluff, så jeg vil folde river, og som følge af ovenstående vil jeg også overveje et fold på turn.