200 NL HU , 100 BB dyb.
Villain er udmærket, men har kun 37 hænder. Har selv 3B % på 14.
Får et godt flop. Better det. Checker flop for at fange et float - turn bet. Mener heller ikke, at der er mange hænder, som vil kalde et turn bet fra mig, som ikke har mig slået.
Villain lægger pres på river. Hvad gør jeg her?
Dealt to Hero A♠ T♣
raises to $3, Hero raises to $10, calls $7
FLOP ($20) 8♦ 7♥ A♣
Hero bets $14, calls $14
TURN ($48) 8♦ 7♥ A♣ 3♠
Hero checks, bets $24, Hero calls $24
RIVER ($96) 8♦ 7♥ A♣ 3♠ 2♥
Hero checks, bets $368 (AI), Hero....?
Toppair 3B - 200 NL
Er det NL200 eller er det NL100?
Og hvor dyb siger du, at I er?
Og kan du så ikke plz sætte det lidt pænere op.
=)
Jeg går ud fra, at du checker turn for at induce bluffs, hvorfor du som spillet aldrig kan folde river. Du repper jo 99-KK. Så er din opsætning i øvrigt voldsomt tiltende.
Jeg kalder her.
De eneste mulige hænder der slår dig, villain kan have, er set i 7 ellere 8.
Som spillet har jeg bare svært ved at sætte villain på set, da han i mine øjne skulle få flere skillinger ind på turn, da dit bet er så lavt og I ikke altid får resten ind på river.
Den linje du lægger med at barrele to gange for så at "give op" på river, det giver også villain mulighed for at få dig af de hænder du repper.
Altså, jeg kalder, og mest pga. den linje villain har lagt.
/MagnusF
Hvad gør du med QQ eller A3? Imo er der ikke rigtig nogen forskel på den relative styrke af din aktuelle hånd sammenlignet med QQ og A3. Han spiller jo ikke AQ sådan her. Som std. synes jeg btw, du skal bette turn. Jeg synes, det er spew at calle river semi-readless.
Bet turn for value, ship river, alt for mange spillere caller dårligere Ax på turn/2nd pair/draws, lavere PP...
Som spillet, er både call og fold ok, på mine ældre dage, er jeg mere til fold her, selvom du i langt højere grad repper KK-ish, end Ax her. Hvis han er klar over det: call!
Tak for input.
Jeg har smidt hånden ind fra HEM Hand History. Nogle ideer til, hvordan jeg gengiver lidt mere pædagogisk (grafisk).
Til selve hånden:
Vil villain ikke ofte bette turn og opgive river, hvis han er i et bluff. Jeg mener, at med mit call på turn må indikere, at jeg har en del aces i min range og ikke kun 99-KK.
Hvis villain har et svagt A, vil han så ikke tjekke bagved for potcontrol på turn? Han er enten langt foran eller langt bagved.
Hvis jeg skal være lidt mindre trollish, så var det mig, som var villain i hånden. Men gaal, hvor er din HH godt nok skidt sat op. Du kan bruge den her converter:
poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php
Vælg "pokernet.dk"
Udover den elendige opsætning, så er dine facts også forkerte. Det er ikke NL200 og vi var ikke 100bb dybe. Vi var derimod 121bb dybe på NL100. Det er så fair nok, hvis du hellere vil have en diskussion myntet på stacks med 100bb, og det har selvfølgelig også forvirret, at jeg har siddet med så enorm en stack på NL100 ;-).
Med hensyn til hånden, så er jeg også mere til bet, bet, ship linjen (som pow), men det kan også være ganske OK at gå i bluffcatchingmode, hvis du forventer, jeg floater med høj frekvens.
Jeg beklager i øvrigt, at jeg smuttede så hurtigt fra vores match, men jeg havde nogle ting, jeg skulle ordne. Jeg spiller dig gerne en anden gang - eventuelt på NL200, hvor raken ikke er så slem :)
Hej raskEN
Du er altid velkommen på bordet og tilllykke med dit set.
Og tak for tippet med håndposting.
Jeg kan godt se fra posten, at det var 100 NL. Spiller det sjældent, så troede det var 200 NL.
Derfor troede jeg også, at vi var mindre end 100 dybe, men ville egentlig helst have diskussionen ud fra 100 BB; da det er standardlinien i disse spots, som interesser mig.