Villain er temmelig aggro, så han kan sende stakken ind med lidt af hvert går jeg ud fra.
Hvad gør vi i dette spot? bf, bc eller ch bag? Og hvorfor?
$200.00 USD PL Omaha - Wednesday, May 19, 12:58:07 ET 2010
Table Fados (No DP 50 bb min) (Real Money)
Seat 10 is the button
Seat 1: Alkemist11 ( $334.80 USD )
Seat 3: PairOfDeuce4 ( $251.00 USD )
Seat 5: SoonAStar ( $641.70 USD )
Seat 6: AapZonderBanaan ( $200.00 USD )
Seat 8: onetimepliiis ( $235.10 USD )
Seat 10: Hero ( $200.00 USD )
Alkemist11 posts small blind [$1.00 USD].
PairOfDeuce4 posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J♦ 9♣ K♣ T♠ ]
SoonAStar raises [$7.00 USD]
AapZonderBanaan folds
Hero raises [$20.00 USD]
Alkemist11 folds
PairOfDeuce4 folds
SoonAStar calls [$13.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5♦, T♦, 3♥ ]
SoonAStar checks
Hero ???
Toppar+kickers i rr på drawflop. PLO200.
Du skal til at specificere nogle flere stats end temlig aggro. Giver ikke meget råderum til at komme med argumenter.
Mod Loose-passive checker jeg bag hvis du ved du kan valuetown ham på senere streets med en top two pair holding. Ligeså er der ingen grund til at pumpe potten hvis han flatter med bottom pair + 8 høj FD.
Hvis han er Loose-aggressive bf jeg mere i dette spot. Alt andet lige vil en LAG villain som minimum komme ind med TPTK eller pair+fd og der er din range pretty much domineret. Han vil stadig give dig respekt hvis han er vidende om at du har den brede 3bet range som du har, så derfor ser jeg ingen problemer i at cbet vs. den type villains.
Dion
Sorry, ville bare lige have en masse analyser i gang. 24/20/4,9 med 3bet på 9,4 over 595 hænder.
Noter kan jeg ikke se, da de kun er i softwaren og ikke i min HEM.
Hvis vi sørger for at balancere spillet, hælder jeg mest til at checke bag og spille de sidste streets i en kontrolleret pot IP. Har villain de beskrevne bandit-tendenser giver du ham muligheden for at spille dig af hånden, med mindre vi er indstillet på at lave hånden om til et bluff, og i dette scenarie er villain som oftest commited, hvis han CR vores C-bet...
Mod aggro spillere er b/f klaaaaart den værste option. Kan aldrig komme på tale imo
@Holch - Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor.
Vi kan cbet med ca. 75% tilbage i stacken. CR comitter lag villain og jeg er ikke sikker på vi har equity mod den range.
Grunden til at jeg gerne vil bette floppet er at jeg ved ikke hvad jeg skal gøre på en ♦, A, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 der falder og en aggro villain leader 90% af gangene.
Kan du argumentere for at vi vil have odds nok i spottet vil jeg helt sikkert tage det til mig, da det er et spot vi befinder os i ofte.
Hvad angår min egen linje checker jeg bag 70-80% af gangene alt efter metagame vs villain.
Hvis han c/r her har vi muligvis ikke odds til at stacke af. Men problemet er at vi ikke er knust mod hans range. Mod folk der c/r nøgne fd's par + decent draw har vi ok equity.
Hvis vi fx siger 30 ind i 40 skal vi bruge 37.5% eq sådan ca. Lad os sige vi simulerer hånden og finder ud af vi har 34% equity. Øv, vi må folde. Problemet er så at vi puster potten op og laver et marginalt fold. Den equity vi folder i en stor pot er ret meget værd og hvis vi checker bagude sikrer vi os mod at folde den equity. Det der med at lave marginale fold eller kald i store pots er ikke god poker. Hellere blive udspillet i en lille pot end i en stor pot!!
Som en side note og uden at have simuleret noget er det dog mit gæt at vi kan bet/stacke af. Men min pointe er at vi mod en aggro spiller har minimum 30% equity og sikkert mere.
Grunden til at jeg gerne vil bette floppet er at jeg ved ikke hvad jeg skal gøre på en , A, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 der falder og en aggro villain leader 90% af gangene.
Kald hvis han better? Der er forskel på kortene og hvor dårlige de er. Men der er umiddelbart ingen grund til at frygte en 2, 3, 4, 5, 6, 7, og specielt en 8. Folks UTG range rammer altså ikke lave flops særlig tungt. En ruder og et A er skidte kort, men han better dem altså langt fra altid. Og vi kan sagtens reppe en hånd hvis vi checker her. Jeg ville fx også checke små nøgne fd's. Så hvis vi better en ruder og han skubber som bluff er han ikke godt inde mod vores range.
Og lad os bare sige en ruder falder. Han better og vi folder. Ja vi bliver bluffet en del her. Men det er KLAAAART at foretrække at blive bluffet af en 20bb pot og altså udspillet i en 20bb pot end det er at blive udspillet i en 200bb pot, hvilket vil ske uanset om vi bet/folder eller bet/kalder floppet da vores beslutning mod et c/r er super marginal.