Jeg startede med SH for en lille uges tid siden og nu prøver vi lige med en HH...
Vallain1 er 55/9/0,5 over 56 hænder, har ingen reads på ham ellers.
Vallain2 er 44/40/4,3 over 75 hænder. Meget aggro og er set raise med alt muligt fra sen pos.
Hero har spillet friskt til, Vallain2 og Hero har haft deres infights.....
Grunden til at jeg kun coldcaller er for at mixe det lidt op og så var jeg heller ikke helt vild med Vallain1 UTG-limp.
Nu til hånden.
Total number of players : 6
Seat 1: Vallain1( $214.11 USD )
Seat 2: Vallain2 ( $371.27 USD )
Seat 5: Hero ( $521 USD )
Seat 4: James_In_Oz ( $51.10 USD )
Seat 6: phils288 ( $54.10 USD )
Seat 3: HYPERBOMBOOM ( $197 USD )
Hero posts small blind [$1 USD].
phils288 posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♦ 9♠ ]
Vallain1 calls [$2 USD]
Vallain2 raises [$9 USD]
HYPERBOMBOOM folds.
James_In_Oz folds.
Hero calls [$8 USD]
phils288 calls [$7 USD]
Vallain1 raises [$22 USD]
Vallain2 calls [$15 USD]
Hero calls [$15 USD]
phils288 folds.
** Dealing Flop ** [ 2♣, 7♦, 9♥ ] Pot $81
Hero checks.
Vallain1 bets [$28 USD]
Vallain2 calls [$28 USD]
Hero....?
Hvordan trækker vi noget value ud af dette set på et så ufarligt bord. Hvad kan vi sætte div. Vallains på....?
Hvad siger I til preflop spillet og flop-checket....?
Hit me :-)
Mvh Slot
Topset NL200, value...?
Jeg byder mig ikke om et CR, så når du har checket er du nødt til at calle. På turn foretrækker jeg et lead.
Du kan også overveje at leade floppet hvilket kamuflerer din styrke en del - men det kan godt være det ikke er så relevant mod disse villains.
PF er fint. Jeg leader floppet for at bygge pot og fordi villain kan komme af et OP ved et C/R. Som spillet, call og skyd turn.
"og så var jeg heller ikke helt vild med Vallain1 UTG-limp."
En villain med de stats kan limpe ATC UTG
Gus havde et interessant indlæg 7/12 på theplayr.com vedrørende netop 99 i SB SH:
www.theplayr.com/gustracker/online/item.asp?id=12
Han ender med at tabe med sit set, men pointen er at dit mellem PP skal raises preflop SH.
Floppet får du ikke meget bedre, og at to foran dig caller skriger bare efter at du slower dit monster. Call de 28 og lead med en fuld pot på any turn.
@bindslev
Du mener han skal squeeze mod to modstandere med de stats OOP?
PF vil jeg også mene er fint - du får fine odds imod to modstandere og er iøvrigt også enig med resten af det JEVER skriver.
PS: det staves villain (kun et 'a') =)
Villan 1 er jo mega passiv og limpraiser pf. betyder enten AA/KK/QQ/AK
(jeg siger $69 på floppet og håber på et raise, caller raise og shover any turn.)
[som spillet caller jeg og leader any turn] eller [raiser til $89 på floppet]... villan1 har $164 tilbage efter flopbet og potten bliver $165 hvis du caller floppet
villan2 har $321 tilbage
jeg leader turn til en $110
jeg reraiser til 75 her og spiller for stacken på any turn - især givet hero's og villain2's infights
julle
Folk er lidt for og imod for om der skal raises her på den måde jeg spiller den på.
Er enig i at hvis jeg C/R spiller jeg næsten mine kort face-up eftersom det er et C/R ud i 2 spillere....
Resten af hånden....
Hero calls [$28 USD]
** Dealing Turn ** [ J♣ ]
Hero checks.
Vallain1 bets [$60 USD]
Vallain2 calls [$60 USD]
Hero raises [$182 USD]
Vallain1 is all-In.
Vallain2 is all-In.
Hero calls [$137.27 USD]
** Dealing River ** [ 2♦ ]
Hero shows [ 9d, 9s ]a full house, Nines full of Twos.
Vallain1 doesn't show [ 6♦, A♦ ]a pair of Twos.
Vallain2 doesn't show [ 8♣, T♠ ]a straight Seven to Jack.
Hero wins $314.32 USD from side pot #1 with a full house, Nines full of Twos.
Hero wins $648.33 USD from the main pot with a full house, Nines full of Twos.
Jeg kan se bagefter at jeg får spillet mit set fuldstændig håbløst...
Som sagt er jeg gået fra FR til SH og i FR er det meget alm. for mig at coldcalle med mellempar, men jeg kan se at jeg skal til at skrue op for preflop reraises...
Mvh Slot
Yderligere kritik modtages meget gerne....
Preflop skal den raises 12/10 gange her mod en villain med de stats... Dybt åndsvagt at spille en så stærk hånd som 9,9 trods alt er kun for set værdi imod en 44/40 villain... Som spillet så det ganske fint at være mega passiv her, du har 2 monster donks i puljen og du har de the nuts på et rimeligt ufarligt flop(at villain så har den eneste draw hand muligt er så en anden sag) og tror sagtens jeg kunne finde på at checke 2 gange, selvom jeg dog ofte ville checkraise floppet... en 59/9 villain kommer ALDRIG væk fra overpar her...