Hey hey
Endnu en hånd jeg var lidt i tvivl om.
Villain: Reg, spiller på 3 borde med mig. Åbner rigtig meget pre, caller reraises hver gang pre, men er ik set 4 bette faktisk.
Han spiller 29/23 og har agg faktor på 2,6, hvilket er medium i min verden.
Han kan tyre, men er ik set lave nogen narrestreger post faktisk.
Havde en hånd, hvor jeg ender med at VB ham ip (taber den), da han ik vil VB sine trips A kicker efter at han CR flop og ch ch turn og river blanker.
Så han er altså ik den tyndeste VBer jeg har set.
Jeg synes han virker dygtig nok egentlig.
Mig: En af de sessions ever hvor jeg har 3bettet mest og det er altså meget. Har samlet handske på handske op idag.
Dynamikken: Jeg 3better ham super meet, han caller konstant og jeg har ik set ham lave sjov i 3bettet pots.
Folk på bordene spiller friskt og skillingerne kommer til midten ret ofte. Et dejligt aggro plo game.
Nå hånden...
Har han den nogensinde ikke? Jeg har selv nogle tanker, men dem venter jeg lige med.
GO!
$400.00 USD PL Omaha
Table Kitty (No DP Full Stack) (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 1: 2BiG4aSianZ ( $400.50 USD )
Seat 3: Notreallysure ( $791.00 USD )
Seat 5: G1veItATry ( $406.00 USD )
Seat 6: thewayshegoes ( $1108.50 USD )
Seat 8: Hero ( $797.00 USD )
Seat 10: captin22 ( $767.00 USD )
captin22 posts small blind [$2.00 USD].
2BiG4aSianZ posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9♥ 2♦ K♥ K♠ ]
Notreallysure folds
G1veItATry folds
thewayshegoes raises [$14.00 USD]
Hero calls [$14.00 USD]
captin22 folds
2BiG4aSianZ folds
** Dealing Flop ** [ Q♠, 5♣, K♣ ]
thewayshegoes bets [$34.00 USD]
Hero raises [$104.00 USD]
thewayshegoes calls [$70.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9♦ ]
thewayshegoes checks
Hero checks
** Dealing River ** [ A♦ ]
thewayshegoes bets [$242.00 USD]
Hero ???
Topset rr pot 200bb deep, straight turn.
Det er jo uden tvil et super godt spot for ham at bluffe, du ligner jo meget godt det du er, samtidig kan han også sætte dig på noget par/2par + FD på floppet, som langt de fleste gange vil folde til et river
udstik, grundet dit turn check. Checker du nogensinde JT bag turn for at få ham til at commite blank river? I spottet ville det være ekstremt gut feel om jeg betaler eller ej. Med de informationer du giver her burde man nok folde, men jeg tror jeg finder et kald frem grundet du viser svaghed ved turn check, og han nok derfor han en del air i hans range.
Beklager det blev lidt rodet, er dog et spot jeg ser frem til flere svar på, er et sted hvor jeg ofte selv betaler en smule (for) light af.
Skrub
Giv mig den range af hænder han caller et reraise med oop deep her, som han så bluffe med nu?
Jeg har nemlig svært ved at finde på andet end den klassiske bustede f draw.. Men hvis han havde f draw var det helt sikkert et højt et, o hvis det var det kommet ind på floppet, da dethavde været combodraw eller også havde det lavet topset nu elelr straighten. Jeg kna bare ikke finde ud af hvad for et draw eller hånd han skal bluffe med nu?
@Koller
Synes han har rigtigt meget i hans range som han kan bluffe med her, xxTT/xxJJ♣♣ dem er der ihvertfald en rigtigt god del af imo.
Udover dem er der vel også et par 55xx hænder som han value owner sig selv med nu grundet vi checker turn bag? eller kom han til midten med dem på floppet?
Synes hele hånden bliver gjort svær når vi checker turn, er meget mere til at bette turn og evaluere derfra.
Mine tanker om hånden. (Jeg synes jeg stinker lidt til big bet poker når stacks bliver dybe så tag det for hvad det er værd.)
PF: Hvis du ikke har set ham 4bette endnu kan jeg ikke se planen med et flat givet stack sizes. Jeg 3better for at spille en stor pot IP og får at få 2 BI fra ham når vi rammer. Det stinker når han 4better, men som sagt...
Flop: Jeg synes faktisk flop spil er værd at overveje, men det er måske fordi jeg har leaks. Stacksizes er akavede hvis vi potter og han kalder. I den givne situation ender vi op med en pot på ca $310 med $650 eff. Der er så mange lorte turns, som den der kom, hvor vi hader livet. Er jeg helt væk hvis jeg vil kalde og komme ind på en sikker turn?
- Det forhindrer situationer som den du kom i.
- Det holder potten lille når lorte kort kommer
- Med position kan vi stadig selv styre sådan nogenlunde hvor mange bets skal gå ind. Dvs hvis et lortekort kommer og han checker kan vi bette - hvis altså vi ikke er bange for et c/r
- Hvis villain 2nd barreler løst kan vi raise/committe på turnen.
- Mange villains vil gå ud fra vi spiller top set hurtigt og ikke sætte os på den når fx vi kalder en lorteturn og skubber en river der fylder os op.
Turn: Kortet ligner umiddelbart et lortekort. Men det rammer alstå kun JT og givet hans flat oop på floppet er jeg i tvivl om hvor ofte han har den hånd. Wrap + fd skubber vel ofte. I hvert fald hvis det er nfd. Nøgen wrap bør vel folde. KQJT kan måske flatte med henblik på at c/r non flush turn, hvad ved jeg.
Altså jeg har svært ved at se hvordan han har JT, men jeg bliver sq ofte overrasket.
River: Han ved du ikke har JT så han kan altså vbette en del hænder, heriblandt hænder du slår som fx AK. Jeg har svært ved at se ham have AA særligt ofte da de fleste AA bør b/f floppet. Han kan self have JT, men den synes jeg stadig er tvivlsom.
Det er et ret nemt call imo. Ikke fordi han bluffer vildt ofte, der er jeg enig i dine tanker om at han ikke har mange bluff værdige hænder. Men han kan altså snildt vbette hænder som du slår.
Det blev lidt af en smøre og var egentlig også bare løse tanker fra toppen af hovedet. Der er sikkert en del jeg missede.
Flat flop, raise turn er en god linie her. Den skal du ikke vaere ked af, Holch.
Holch
Har du læst det med at jeg mener han ikke VBer særlig light?
Pokerheh
Min tanke med checket bag er at jeg ik gider bf turn og at jeg kan kalde river rimelig light.
Dog synes jeg potbettet skræmmer mig væk.
Han ved nok godt hvad jeg har, for det er sgu det jeg ligner. Men han evd altså også at jeg er en tænkende regular, der ikk er bange for spillet og for at tyre i store pots. Dermed tror jeg ikke han tør bluffe pot, men derimod tror jeg han ville VB pot her, da han ved at hvis jeg caller med mit set, så caller jeg sgu om han siger ½ eller hel pot.
At jeg så aktuelt ik snapper ændrer selvfølgelig lidt på det, men det ændrer ikke på at et potsize VB for ham her er super.
Jeg tror ikke han laver sine hænder med showdown value om til bluffs umiddelbart.
Giver ham ikke credit for at være fancy.
Hænder jeg tror caller floppet, fremfor at reste da jeg reraiser:
AAJT uden f draw, AJxx med klør, ATxx med klør. KJTx uden f draw.
Hænder jeg tror han rester indover:
AA med f draw, sets, KQ med f draw. Måske JT med klørtræk som ik er A, men er ikke sikker.
For at han skal have blokker skal han have JJxx eller TTxx. JJAK/TTAK bluffer/VBer ik river imo. JJAQ/TTAQ det samme.
Som sagt jeg har svært ved at finde hænder som ikke har showdown value nu, som skulle have callet raiset på floppet. Tror som sagt ikke han fortsætter med små flush draws.
Pokerheh og holch.
Ja helt sikkert at det er en lækker linie.
Nu bluffraiser jeg bare en del deep, så vil også gerne raise mine sets. Men floater så også en del, så kan vel også floate med topset:)
En af de store grunde til mit raise er hans pot c bet, som gjorde at jeg troede han ville ind på floppet (jo jeg lægger da en del i betsizing)...:)
I en reverse synes jeg din range maa vaere noget bredere end et set her, men det kommer selvf an paa hvordan du spiller two-pair og draws.
Så folket vil gerne have jeg caller semisnappet pga min linie?
Og i vil gerne betfolde turn?
Caller.
Hvis han endelig har JT og caller så stort et nakkedrag postflop og så rammer nødderne på turn vil jeg som udgangspunkt nemt se ham stikke ud da du obv har ramt floppet rigtig godt og at du nok næppe ville kunne smide dit set fordi der kommer et enkelt scarecard til en straight på turn.
Vil formode han ville bette for value og for at protecte mod sets og flushdraws på turn som sagt, og hans linje ligner mest af alt et busted flush draw som han vil prøve at tage ned med et stort udstik på river.
Desuden virker det også semi-retarderet at den går check check turn og han pludselig better fuld pot river, jeg ved godt at det er en nem måde at se svag ud på, men synes han virker for svag til at jeg kan smide.
Betalt.
Den her ryger klart i mucken. Overvej hvad hans betalingsrange er på det flop. Naked fd oop? GL til ham, "wp"...
@Tinamus
Forventer obv ikke at det er et naked fd, der er selfølgelig masser af single pair, og 2 pair, og tja måske et lavt set i hans range, og det kan godt være han har JT men så må jeg ønske ham tillykke :)
(Regner med din comment var rettet mod det jeg skrev).
MartinB
Du siger en masse single pair og 2 pair i hans range.. Vær rar lige at sætte de hænder op du mener tager denne linine, som ik har SD value nu på turn.
Derudover er der altså massere af folk der ik leader deres nuts afsted på turn. Da især mod mig når jeg generelt er så skydeglad som jeg er.
@Koller
Jeg havde det indtryk af at du spillede en rimelig tight omgang omaha, derfor dine spørgsmål til om du skal calle et pot size bet med second top set.