Hey,
Villain er måske den bedste på Party 5-10; omend ikke andet, så ligger han i hvert fald blandt de klart bedste. Han spiller normalt sådan semi-LAGish. Han har et meget strømlinet bettingpattern og er i stand til at lave tynde calle, tynde valuebets og tough''e laydowns.
I denne session har han spillet mere LAGish end normalt; ligger på roughly 40/35. Jeg er ked af at bekende det, men han har virkelig owned mig i dag. Hver gang jeg har været i skæg har han fanget mig osv.
Vi har en relativt stor historie med hinanden og kan godt lide at lave plays på hinanden osv.
Da han har pos. på mig har han desuden til min store irritation 3-bettet mig ofte preflop, da jeg jo heller ikke ligefrem kun raiser med JJ+ preflop. Men jeg har endnu ikke set ham lave nogle store bluffs for stacken eller lignende. Det ved han dog godt, at jeg ved.
Han viser desuden næsten altid op, når han har lavet noget skæg, og han laver tit skæg, udelukkende for at kunne vise op... hmm... dejligt cyklisk...
Han ser nok mig som en smule weak. For han ved godt, at jeg synes han er bedre end jeg selv er. I denne session har jeg desuden, udover, at han har tisset på mig, været generelt cold-decked, så jeg har kørt i pendulfart til reload-knappen hvilket ikke er sjovt. Han har da heller ikke været for bleg til at bemærke det...
***** Hand History for Game 4308748765 *****
$1000 NL Texas Hold''em - Friday, May 19, 10:29:29 ET 2006
Table Skip Ahead (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: Hero ( $1015 )
Seat 2: Villain ( $1948.33 )
Seat 5: EmpireMaker2 ( $2042 )
Seat 6: J7748172 ( $1283 )
Seat 4: NorthFlorida ( $542 )
NorthFlorida posts small blind [$5].
EmpireMaker2 posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J♣, K♣ ]
J7748172 folds.
Hero raises [$35].
Villain raises [$105].
NorthFlorida folds.
EmpireMaker2 folds.
Hero raises [$245].
Villain is all-In [$1843.33]
Hero?
Er dette tidspunktet til at tage et stand? Altså, KsJs er jo væsentligt foran any two, vi har coinflip hvis han har lavt pp, og hvis han har sc f.eks., er jeg jo foran. Til gengæld kan jeg også snildt være crushed!
Peter
Tough preflopdecision, 5-10
Set fra en Nl100-spillers synspunkt er det et klart NEJ.
Jeg caller også højst reraiset fordi jeg er så stram.
Jeg plejer desuden også at flygte med halen mellem benene når jeg møder nogen, der spiller bedre end mig - men det er også fordi jeg har en utrolig lille tissemand.
/Erikmyg
Nej det synes jeg ikke det er.
To ting vil jeg sige. For det første. Hvorfor involverer du dig hele tiden i pots mod en spiller som er bedre end dig selv.
Nummer to: Jeg synes det er mega farligt at reraise hans reraise preflop, fordi det giver ham muligheden for at lave det nummer der. Call hvis du vil spille videre i hånden, og tag den derfra.
Husk også at medregne den reverse tis-værdi hvis callet er rigtigt.
I sidder rigtig og hygger jer, med hvem der er Alpha han og pisser for vildt over det hele :)
Hvordan kan det være et easy call med K høj??
Og hvad med tisværdien når han viser AK?
Jeg forstår ikke ideen i at involvere sig kraftigt mod en bedre spiller med så marginal en hånd. LAGs får altså også gode kort en gang i mellem.....
Call hans reraise og tag et flop med en udmærket drawing hand og se hvad der sker.
Hvad der taler for et call er at han ved du nok skal have som absolut minimum en AQ/AJ- stykker eller en 77/88, for at calle.
@Hardgrove
Hvis du caller og det er et coin (jeg tror ofte vi ser et lille pp her), som du taber, ryger du så på tilt efter et som sådan fancy move ikke er gået din vej?
Efter som du selv spiller den unge, ny moderne LAG stil, med stor barmede cheers leaders på siden, hvordan har du det så med en god lag med direkte position på dig? Du overvejer aldrig at forlade bordet og finde et easier game?
Hånden:
Til en nomal sta tag er det jo et easy fold. Men hvis du har fået meget på nakken kan jeg sagtens forstå et call. Afhænger meget af rytmen ved bordet og din egen gut feeling, imo. Jeg tyre caller tror jeg, giver sgu også godt til mit Laggy image :-)
Mvh
Nicki
Når jeg læser din posting undrer jeg mig over følgende:
1. Du forstår tydeligvis vigtigheden af position - hvorfor tager du så ikke konsekvensen af din position og flytter plads eller spiller mere passivt som du bør når der sidder en agrassiv spiller efter dig som du er lidt bange for (og måske spiller bedre).
2. Hvorfor vil du krydse klinger med bordets stærkeste spiller - det er en dårlig forretning i det lange løb.
Jeg forstår ikke dit reraise, hvorfor ikke se et flop og tage en beslutning der?.
Når han skubber har odds du 1:2 hvilket er tilstrækkeligt til at kalde hvis han har random rag, pp 22-TT og Ax hvor x er mindre end T. Du vil nødigt se AJ+ samt JJ+.
På NL25-NL100 hvor jeg normalt spiller (ved 10 mands borde) ser man næsten aldrig den slags spil med SC eller random rag - men der der spillerene ofte også mere passive.
MEN som du selv nævner så spiller han 40% af sine hænder og raiser med de fleste af dem. Hvis du flere gange har fanget ham i spille svage hænder i lignende situationer (altså et 4 bet) kan du overveje et call.
Phil Gordon skriver i sin lille grønne bog at det 4 reraise næsten altid betyder AA og det gør det også hvor jeg plejer at spille.
Personligt ville jeg ikke være i den situation som du er i, men hvis jeg var ville jeg ikke udelukke et call.
sunek
Slap lige af Peter. Seriøst, tryk på fold, find en brun pose og træk vejret dybt ind i den et par gange.
@Sasuke
Hehe, sad lige og tænkte det samme. Hardgrove er igang med at lave et af de mest fancy bad beats i forklædning set til dato på PN. Han fatter stadig ikke hvordan villain kunne calle hans 6♠7♠ med den lorte hånd ;-)
Jeg tror hans modstander er en af Partys største tyre!
Vi skal have lavet en liste over tyre calls på pokernet, denne her napper en foreløbig førsteplads!
"Too good, too good"
[Hardgrove has left table]
PS. er det samoleus, der huserer på 1K pga. hans "downswing"?
Jeg er Villain; sasuke fra Pokernet er Hero. Dejligt ironisk, at han lige før han tyrecallede skrev "Fuck it, tag det" e.lign. på MSN...
Sasuke himself er selvfølgelig tyren i den her hånd. Til alle cheferne der siger "bare skift bord" - så er det selvfølgelig ikke en mulighed når mit ego er på spil. Det skal nok tilføjes at Hardgroves handrange her mindst er 90% air ;) .. eller... Ihvertfald klager han voldsomt over at jeg kalder hans 97o her med min voldsomt dominerede hånd.
Til det har jeg bare at sige : "JEG VANDT!"
LOOOOOL!!!!
Hahahah når egoer er på spil sker de underligste ting :D
Haha, der var du et skridt bagude hele vejen HG ;-)
"Han ser nok mig som en smule weak. For han ved godt, at jeg synes han er bedre end jeg selv er." Den må selvfølgelig stå for hardgroves egen regning ;)
@Lius
Det har intet med poker at gøre, snarere tissemænd :-)
Hardgrove har any2 over 50% ad gangene her - faktisk er det standard at han reraiser mig til 105 med any2 når jeg åbner. Vil du bare kalde og så opgive på floppet når han skyder medmindre du rammer top2 eller lign.?
Hvorfor er dette forum så selvhøjtideligt, at man kun kan erkende at villian er bedre end selv når man i virkeligheden selv er villian!!
Frækt spillet af Hard.
Tyre/tiltecall er sasuke:o)
Hånden er set fra Sasukes synsvinkel. Det er mig der skubber AI, og sasuke der står med beslutningen om at skulle calle forfærdeligt mange big blinds væk med en hånd der potentielt kan være skræmmende domineret. ;)
"Hånden er set fra Sasukes synsvinkel. Det er mig der skubber AI, og sasuke der står med beslutningen om at skulle calle forfærdeligt mange big blinds væk med en hånd der FOR DET MESTE ER FORAN HER. ;)"
FYP.
Bliver vist aldrig high stake spiller.
Det der metagame er langt over mit niveau.
Tror sgu man bliver fanget i sit eget jeg-tror-du-jeg tror image, og når man skubber all in med 97 som ultra LAG, mod en spiller der har raiset og reraiset ens raise, er det sgu som om man tror at det kun er en der kan gennemskue de psykologiske facetter i spillet.
Tror ikke der er EV i det move.
"Finkel is Einhorn....
... Einhorn is Finkel !!! WHAAAAA"
Prøv nu at hør her i 2 møgtyre ( eller er det møgged? :). I spiller begge denne hånd så miserabelt at jeg væmmes ved at se på det.
@ Sasuke
How da fuck ka du reraise ham her?
Det nemme svar ( uden efterrationaliseringer fra hestens mund): du er på tilt
@ Hardgrove
Peter, min ven.... hvordan du skubbe til hans 3-bet?
Peters svar: "Jeg læser ham jo perfekt!"
Nej... du er OGSÅ på tilt...
Jeg tror ikke det er sundt for d''herrers spil at i leger sammen. Måske skulle i holde jer til den der cybersex i kører på msn ved siden af?
- Tox
Har respekt for EmpireMaker2''s spil og nu også for hans table selection.
Gider ikke analysere hånden (somom jeg kunne), men ros til Hardgrove (og Sasuske) for at levere et underholdende indlæg.
Ak ja, hvem der var ung i dag.
Ejnar Pik, Sydhavnen.
"Hey,
Villain er måske den bedste på Party 5-10; omend ikke andet, så ligger han i hvert fald blandt de klart bedste. Han spiller normalt sådan semi-LAGish. Han har et meget strømlinet bettingpattern og er i stand til at lave tynde calle, tynde valuebets og tough''e laydowns."
Hej HG-tyr, du sætter da ikke dit lys under en skæppe !!!!
Godt spillet SAS....
Hvad er det for noget med geder?? Lorteudtryk... :)
Møgæsel er meget bedre.
@Aagaard:
Ja. Kender jeg dig?
Er for stiv to make sence, men blev nødt til lige at se denne tråd.
"Peters svar: "Jeg læser ham jo perfekt!""
Jeg kunne ikke have sagt det bedre mig selv.