tough spot fra WCOOP 11 530$

#1| 0

Hvilken linje vælger I her på alle 3 streets?

Hånden er fra WCOOP på stars i går nat 530$ buyin NLHE.
Vi er på level 6 eller 7, blinds er 100/200 jeg har en stack på 11000.

Utg raiser til 600, jeg caller m. 109 fra MP, kun SB betaler også.

Flop: 973

SB stanger 1350 ud i en pot på ca.2000. Utg folder, jeg betaler.

Turn: 9

SB leader 2250 i en på på ca. 6000k.


jeg har ca.9 k bagved...hva gør vi her?

Jeg har ingen reads på skurken, har siddet v. bordet i en 3-4 orbits men har ik set noget væsentligt fra spilleren.






07-09-2009 15:09 #2| 0

Hvor meget har sb bag sig?

07-09-2009 15:29 #3| 0

Fold preflop, SB ligner et typisk set, men kommer nok ikke væk når turn er det perfekte kort :)

07-09-2009 15:30 #4| 0

SB dækker mig

07-09-2009 16:53 #5| 0

Fold preflop???? Fin hånd at spille.. Hvis du sætter ham på et flush træk? så skub stakken inden river.. Tror ikke på han har et set, for havde han bettet større after floppet og turn, da han ville være bange for dit flushtræk.
Tror personligt du er klart foran. Han har evt AK eller et overpar. Ville calle 2250 og lade ham donere flere chips sfter river..

Selvfølgelig kan du være uheldig at han rammer et evt. topset, men jeg ville tage chancen og lade ham dumme sig yderligere med et bet på river

07-09-2009 17:00 #6| 0

Fin hånd at spille?

Det er en kæmpe troublehand, vi ved intet om UTG-raiseren ergo må vi forvente han raiser en stærk hånd, alligevel vælger SB at stikke to store bets ud på flop og turn, hvis turn er J-A opgiver vi sandsynligvis og har spildt tæt på 1/5 af vores stack fordi vi ville spille T9s :) Fold preflop.

07-09-2009 17:04 #7| 0

Jeg folder preflop i MP. Jeg kalder helt sikkert på knappen og cutoff.


Hvis villain har et set, så vil det ofte være oplagt at check-raise, da han kan samle ekstra penge op efter UTG c-better og du kalder/raiser. Med et lead, så risikerer han at lukke dig ude hvis UTG kalder/raiser.

Det sagt, så leader villain nogle gange med set/97 enten fordi de ikke tænker over ovenstående eller de måske har et read der siger at UTG sjældent c-better eller som variation.


Jeg flatter turn og kalder de fleste rivers (afhænger lidt af timing/betsizing).

Jørn

07-09-2009 17:30 #8| 0

syns det er for nittet ik at spille 109s mod et UTG raise som oftest er høje par, AK/AQ...jeg har over 50bbs og skal ha bygget en stack. 109s kan ramme mange flops og jeg har muligheden for at spille i position. hvis der raises fra sen position pre ka jeg stadig folde.

I den aktuelle hånd fik jeg overspillet hånden og moste indover SB der snappede med 97...uuups. mest fordi der er en del river kort jeg ik gider se der completer flushes og str8s. River slog ruder 5 så jeg ville ha haft endnu en svær beslutning...men flatter jeg turn smider jeg til et allin på den river.

07-09-2009 17:40 #9| 0

Det er bare en af de hænder man aldrig kan komme væk fra.. Fint spillet. Ikke så meget at gøre

07-09-2009 17:43 #10| 0

Hov:-( Jeg så det som Utg der der bettet efter floppet:-//, Men ændrer vel egentlig ikke det vilde, andet end at han var pisse heldig...Surt

07-09-2009 17:47 #11| 0

Synes det er okay spillet, bare ærgeligt han rammer perfekt.

07-09-2009 19:55 #12| 0

@Chrallen

Gode suitede connectors som T9s lever af

1 implied odds når vi floppet godt
2 steal equity (når vi stjæler potten uden en hånd)
3 semi-bluff equity (når vi stjæler potten med et draw)
4 showdown equity (når vi kommer til showdown med middle pair/top pair)


Vi har følgende parametre:

a UTG åbner
b Stacks er ca 50bb
c vi er i MP

Hvis vi så kigger på

1 implied odds, så er (a) en fordel for os, men (b) en bagdel. Jo større stacks jo bedre implied odds. Det er dog en fordel for os at det er UTG som åbner, da han normalt har et stærkt range der formentlig betaler af hvis vi flopper trips / to par

2 steal equity, så kan (c) være fordel for os, men (a) en ulempe -- problemet opstår hvis andre spillere kalder bag os hvor vi får en kæmpe ulempe: vi har dårlig relativ position (vi skal acte lige efter preflop aggressor) og nogle gange mister vi absolut position hvis f.eks. knappen kalder

3 semi-bluff equity, så er (a) en ulempe. Villain har et stærk range som ofte går til bunds, så vi kan ikke semi-bluffe så meget.

4 showdown equity, så er (a) og (b) en ulempe. Som sagt så har villain et stærkt range og det er usandsynligt vi kan checke den ned eller får free cards. Desuden kan der komme spillere ind bag os hvilket gør det sværere at komme billigt til showdown


Alt i alt, så mucker jeg bare som standard her.

Hvis vi istedet sad på knappen, så har vi altid absolut position og det er meget mindre sandsynligt at potten bliver multiway.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar