TPTK linie NL100

#1| 0

NL100
Jeg har BB på 21 hænder, så tillægger ikke de hænder jeg har set voldsom betydning. Syntes alligevel han har været agressiv uden at være et fjols.

MP ($93.40)
Button ($184.45) A,K
SB ($43.20)
BB ($120.90)
UTG ($40.20)

Preflop:/
UTG calls $1
MP calls $1
Button raises to $4.5
SB calls $4
BB calls $3.50
UTG folds
MP calls $3.50.

Flop:/ ($19) 8, 9, A (4 players)/
SB checks
BB bets $10
MP folds
Button bets $20
SB folds
BB bets $116.4 (All-In)/
Button folds.

Vi er vel enige om at jeg skal smide noget der ligner 35 ind i stedet for at klikke ham. Syntes dog ofte at en caller der better ud lugter lidt og i det her tilfælde tror jeg ik min TPTK er god.

Men som spillet folder i eller smider stacken ind?

Kim

28-08-2006 01:35 #2| 0

I en saadan situation har jeg ofte raiset potten ($30), men jeg tror det er for lidt... Da skal han kun calle $20 i en $60 pot, hvilket giver 1/3 i pot odds. Hvis han drawer efter flushen er dette for gode pot odds. Endnu vaerre ser det ud hvis han ogsaa har et gut shot straight draw.

For ikke at give ham potodds skal du nok raise til $ 40. Da skal han betale $30 i en $70 pot, hvilket giver lidt over 2/5 i pot odds. Jeg er ikke expert paa omraadet, saa hvad siger i andre? (denne situation er ogsaa en situation jeg har brug for at laere bedre)

Ellers sa synes jeg du bor raise mere pre-flop. $ 4 + et big blind pr limper. I dette tilfaelde $6.

Min erfaring er, at da man clicker, vil der vaere mange som ser det som et svaghedstegn -- jeg caller!

Det skal lige siges, at jeg er haablost, at slippe mine TPTK og hoje par, hvorfor jeg ogsa taber store potter en gang i mellem...!

.......

...Efter laengere taenketid ;-) smider jeg her, da jeg saetter ham paa pocket 8' eller 9s (eller evt. 89). Han leader ind til raiseren, med halv pot (et move som Doyle jo anbefaler). Det virker som han onsker et raise for siden rigtig at gaa til den. Han er nok selv ogsaa bange for straight og flushdrawen.

28-08-2006 10:04 #3| 0
OP

Hvad siger i andre? Jeg er enig med Loki omkring min håbløse klik, men smider jeg 40 ind i puljen ender jeg sgu nok all in senere. Og det var egentlig det jeg gerne ville undgå hvergang med TPTK. En af grundende til det lidt flade PR og i denne situation er jeg rimelig sikker på han havde kaldt et større hejs PF og min situation var næsten grimmere da.

28-08-2006 13:21 #4| 0

Giver Loki helt ret den stinker af et set jeg ville spille den lige sådan der hvis jeg havde 88 eller 99... og hvad skulle jeg være foran (et flush træk eller a-q a-j) når jeg læser den her vil jeg smide hånden, ved bordet og i kampens hede villle jeg sikkert kalde den... og tabe.

28-08-2006 18:12 #5| 0

Pre-flop raise fin størrelse efter min mening.

Enig med Lokis analyse på raise-størrelse flop.

Hans all-in:
Ligner en draw for mig.

Med et (usandsynligt - a priori ca 0.5% for 88,99,AA) set ville jeg (hvis jeg var ham) sætte dig på et stort A og satse på en mere langsom og sikker måde at suge dig helt tynd på - men selvfølgelig kan det være et gag - hvordan tror du hans opfattelse er af dig - tight/calling station mæssigt?

Ellers skal du jo frygte A8, A9, 98 (lidt mere a priori sandsynligt - ca 2%) - her giver hans bet mere mening da han skal frygte re-draws og uklarheder ved alle billedkort. MEN: caller han et preflop raise med disse hænder ?? (cold-call stats ?)

Nå, men der er langt flere draws oe-str8s og flush draws (ca. 8% a priori) hvor du har et soleklart call for de ca 2:3 som du er tilbudt som ca 2:1 favorit - selv med dobbelt draw fx. JT har du odds til at kalde - selvom han så er favorit.

Call.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar