Hey,
Lige en std hånd men vil lige høre hvordan i tager den.
Villian er normal TAG multipl tabler, har ham på 3 af mine borde. Han spiller noget 18/14/3
Starting a new hand (#1770720791)
Texas Hold'em NL $0.50/$1 - 07-Aug-2009 11:10:27 Server
Table Reitz
Seat 1: Drix91 ( $79.70 )
Seat 3: ombla22 ( $97 )
Seat 5: Geegee211 ( $67.47 )
Seat 6: Nautilous ( $84 )
Seat 8: kendo27 ( $37.68 )
Geegee211 posts Small Blind $0.50
Nautilous posts Big Blind $1
kendo27 posts Small Blind $0.50
Dealing cards
Your cards K♦ A♥ [Nautilous]
kendo27 calls $0.50
Drix91 calls $1
ombla22 calls $1
Geegee211 calls $0.50
Nautilous raises $6
kendo27 folds
Drix91 folds
ombla22 calls $5
Geegee211 calls $5
Dealing Flop K♠ 6♠ 8♣
Geegee211 checks
Nautilous bets $17
ombla22 calls $17
Geegee211 folds
Dealing Turn K♠ 6♠ 8♣ Q♣ <------ ikke det fedeste kort
Nautilous checks <---- bet?
ombla22 bets $22 <-------ugh
Nautilous ???????
Hvis vi better turn er vi potcomitted.
Virker svagt at c/f turn.
Kan heller ikke rigtig b/f.
Bare b/c lortet?
Allan
TPTK nl 100 - linie?
Synes klart du skal bette turn og call skub, da der er så mange draws derude. Tror næppe han har 66 eller 88, da det ikke ville give mening blot at call på et så drawy heavy board.
Tror det er mest likely han har noget KQ, KJs og flushdraws i sin range.
Villain limper...så preflop vil jeg sætte ham på små pp's også små SC's også AXs.
Som n1co18 skriver, så slowplayer han næppe et set 3way på dette ok drawy board. Jeg skubber turn...du har hvad?...61$ tilbage og der er 54$ i potten...nemt skub. Og så sørg for at bette mere på floppet i fremtiden, så du kan skubbe turn uden overbet, når der er så forholdsvis mange kort, som du er bange for...
@Ncoa
Hvordan kan han bette mere på floppet? OP har glemt at lave potsizes, selvom han har postet i VIP forummet ( ! ), men så vidt jeg kan regne ud, ligger der omkring 20$ på floppet, så 17$ er rigeligt.
Derudover kan jeg ikke helt finde ud af villains linie. Jeg better nok selv mindre på floppet, og skyder turn igen. Hvis villain kalder turn, så kommer jeg nok ind på river, hvis ikke den slår ♠.
Syntes betting er ok.
Potten er på 20 på floppet og han siger 17 - det fint.
Folk som limper sent og caller raises er oftest mellem pair, SC eller weak A's.
Tror mest på Draw eller set i ovenstående, så depending af villians AF turn så er B/C eller Push turn er fint. Eneste grund til at checke turn er med planen om at CRAI, ved netop at induce et bet fordi du virker weak.
Sugeren
Hvis villain er en nogenlunde reg, så gør det ingen forskel om hero cbetter 17$ eller 19,5$ (hvilket vil være nok og du får samtidig mere value)....rimeligt nemt at se, at hero har en god value hånd lige meget hvad. Det betyder ikke noget, at vi nemt kan gennemskues af en god reg, da vi i forvejen har geegee donk i potten og derfor nok ikke bluff cbetter 3way med donk...
Det eneste man kan gøre på turn er at skubbe. Hvis du better mindre (like 1/2 pot), da risikere du at give draws odds.
som tidligere nævnt tror jeg aldrig villian har set her, da en 18/14/3 ikke limp caller 6bb med små pp og slet ikke en tag multitabler. Vi kan os udelukke K8,k6 og Ak stort set, derfor er den eneste hånd vi er bagud til KQ og med alle de draws derude skubber jeg indover turn.
Alright tak for svarene
Enighed om at den bare skal b/c..
Resten hånden:
Nautilous checks
ombla22 bets $22
Nautilous raises $61
ombla22 calls $39
Dealing River K♠ 6♠ 8♣ Q♣ 4♣
ombla22 shows 6♦ 6♣
Winner is ombla22 $173
#EOG.
@tonyG
"som tidligere nævnt tror jeg aldrig villian har set her, da en 18/14/3 ikke limp caller 6bb med små pp"
Oo-kay then.... Hvilke hænder limp-caller han SÅ med? Han open-limper trods alt ikke. Der er allerede to limpere før ham.
@steel
En tag sane 18/14/3 ser jeg limp calle QJ, 78s,A9 etc istedet for små pp's. Det er vel blevet rimelig normalt for alle tags på nl100 at raise PP's, selv efter et par limpere. men okay de kan ikke helt udelukkes fra hans range, omvendt man formode villian ofte raiser et så drawheavy flop med et set i en raised 3way pot.
Oo-kay... Lad os se lidt på de tal igen så.
Forskellen imellem hans VPIP og PFR er på 4%. Procentpoint, for at være korrekt. Lad os nu åbne vores Poker Stove, og se om vi kan finde en limp-range på omkring 4%, som inkluderer de hænder du nævner.
Der er to limpere før ham, så vi må antage at han derfor spiller en noget bredere range end sædvanligt, grundet de gode direkte pot odds, samt implied odds, så vi giver ham 7%, er det fair nok?
Hvis A9 er i hans range, så må der også være andre esser, bortset fra dem vi forventer han raiser. Skal vi sige A8o-A10o, samt A6s-A9s? Der har vi 3,9% af hans range.
Hvis han limp-caller QJ, så gør han det også med alle de andre store connectors, bortset igen fra dem han forventes at raise med, og sikkert også alle suited broadway hænder. Nu er vi så oppe på 8,4%. Vi begynder så småt at mangle en forklaring på hvorfor vi kan give ham så bred en range.
Nu kommer vi så til 97s. Hvis han spiller den, så har han nok alle suitede connectors fra 76s til T9s med i sin range også. Hvilket bringer os op på 9,7%.
Når nu jeg sidder og kigger på det mønster der viser sig på oversigten over hans range, så ser det ufatteligt skævt ud at han vil limp-calle alle disse hænder, men der er ikke et eneste par i hans range! Hvorfor ikke bare putte i hvert fald alle de små par fra 22 til 66 med, når vi nu er i gang? Så er vi oppe på 11,9%
For at sige det ligeud, så hænger det ikke sammen med vores opfattelse af hans stats. Hvis hans range er så bred i DETTE tilfælde, ville vi se en meget større forskel på hans VPIP og PFR. Der er simpelthen ikke plads i det lille 4% mellemrum til alle de hænder.
Lad os så se om vi kan finde en mere rimelig range:
Han limper ind efter to limpere. Okay, det kan han måske godt gøre med vores opsatte 12% range, men så bliver festen ødelagt af at hero raiser. Hvilke hænder fortsætter han med? A9 er en notorisk problemhånd, så den smider han nok uden større sentimentalitet. Det samme med QJ. De hænder han vil fortsætte med, er hænder som han mener har positive implied odds mod en stor hånd, som et over par eller et stort es. Hvis vi for eksempel giver ham 22-99, 54s-KQs samt ATs, så har vi en range på 6,6%, hvilket er meget nærmere de 7% vi tillod os selv at håbe på han kunne limp-calle med. Faktisk synes jeg at 7% måske trods alt er en lidt bred range at give ham, selv med de givne omstændigheder, så man kunne nok sagtens tage ATs, KQs, QJs og 99 væk, så vi ryger ned på 5,3%.
Det vil sige at når han flat caller floppet, så har han enten et flush draw, eller et snedigt slow spillet set. Der er faktisk ikke rigtig andre muligheder. Imod den range har vi kun 31% på turn, og det hjælper ikke en gang ret meget hvis vi tager mellem par som 99 og TT med.
Det eneste der kan gøre os optimistiske med hensyn til vores hånd, er at det er et meget drawy bord, så vi forventer vel at villain raiser sine sets det meste af tiden. Og det er DERFOR at vi bør leade turn, og dermed vade lige i villains fælde. Om vi kan bet/folde... Hmm... Ncoa er inde på at hvis vi skyder halv pot, så får villain odds til at trække, men siden der kun er et street tilbage, skal han faktisk bruge 12 outs for at kunne trække profitabelt, og det er der kun to af hans draws der har. Til gengæld må vi indse at vi nok trækker død, hvis han raiser, så en b/f linje på turn er måske ikke helt af vejen.
Som spillet kan jeg bedst lide et fold efter at du checker turn. Hvis han trækker til flushen, vil han sikkert være glad for at tage sit gratis kort, så de hænder han better, trækker du ofte død til.