Bertram3 har lige sat sig (dansker), så ingen reads.
------HAND 5------
Game #3100621844: Hold''em NL ($1/$2) - 2006/07/24 - 03:55:17 (ET)
Table "Joan" Seat 2 is the button.
Seat 1: gilmourx ($185.50 in chips)
Seat 2: nikgreek ($144 in chips)
Seat 3: Bertram3 ($219.25 in chips)
Seat 4: sandbv ($59.50 in chips)
Seat 5: TommyLee ($190.75 in chips)
Seat 6: IkSvitzer ($254 in chips)
Bertram3: posts small blind $1
sandbv: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to IkSvitzer Q♦ A♠
TommyLee: folds
IkSvitzer: raises to $8
gilmourx: folds
nikgreek: folds
Bertram3: calls $7
sandbv: calls $6
----- FLOP ----- Q♠ 4♦ 2♦
Bertram3: bets $8
sandbv: folds
IkSvitzer: raises to $32
Bertram3: calls $24
----- TURN ----- Q♠ 4♦ 2♦ T♠
Bertram3: bets $6
IkSvitzer: ??
Hvad synes I om hånden indtil nu og hvad skal jeg gøre på turn?
TPTK NL$200
Syntes hånden er fint spillet. Villains microbet virker som et blockingbet med rudertræk, så jeg ville raise turn også. Nogle villains kender godt til blockingbets og laver dem OOP med floppet sets i håb om hero raiser og putter flere penge i pujlen.
Jeg bryder mig dog ikke om at pujlen er ved at blive temmelig stor med en marginal hånd som AQ.
Raise turn og check/call river medmindre en ruder falder.
til 56
Jeg havde de samme tanker, som du nævner lmmo. Jeg følte han var på træk og ville forhindre det ved et kraftigt raise på turn.
Hånden forløb således. Kommentarer ønskes. Hvad siger I til linjen Bertram3 lægger?
----- TURN ----- Q♠ 4♦ 2♦ T♠
Bertram3: bets $6
IkSvitzer: raises to $45
Bertram3: calls $39
----- RIVER ----- Q♠ 4♦ 2♦ T♠ J♠
Bertram3: checks
IkSvitzer: checks
----- SHOW DOWN -----
Bertram3: shows Q♥ K♠ (A Pair of Queens, King high)
IkSvitzer: shows Q♦ A♠ (A Pair of Queens, Ace high)
IkSvitzer collects $175 from Main pot
LOL nh !
Ja jeg var at en callingstation med en svagere dame også kunne finde på det. Der sker som regel på party :-)
Men uden de vilde reads ville jeg som standard sætte ham på træk.
mht Bertrams linie. Fold preflop. Skidt hånd OOP imod en ukendt villain. Når han nu vælger at spille den, så ville jeg også bette ud på floppet for at beskytte mit par. Hvis villain har ramt vil han sandsynligvis raise også med overpar. Medmindre han er kendt for at overspille AK samt mediumpar, så er det et easy fold til raiset på floppet. Men da jeg næsten aldrig har så gode reads på standard villains ville jeg aldrig kalde preflop.
Generelt bryder mig ikke helt om bydemønstret her, men du får da god betaling alligvel da han overhoved ikke vil lade sig informere.
Et bet,raise,raise,check mønster er typisk og mange gange = leek i ens spil
Jeg mener du snyder dig selv på river
@bgood
Du mener altså at jeg skal bette på riveren og dermed give ham nuligheden for at bluffe mig ud?
Hvor meget skal jeg bette, og hvorfor skal jeg risikere flere chips i en hånd, der er tenderende til marginal?
Havde du givet den samme kommetar, hvis du ikke havde set hans hånd først? Argumenter ønskes.
Tak for kommentarerne iøvrigt
Hvis du better river omkring 78 kan han ikke bluffe dig ud.
Dit turnspil var baseret på et farvetræk. River er blank - Han checker. Jeg havde 100% bettet river.
Bgood - Hvad vil du opnå med et riverbet? Det er jo ikke ligefrem fordi Hero er sikker på sin hånd her?
Ville ikke være bange for at bette på river pga bluff, men nærmere fordi Hero ikke bliver kaldt af noget han kan slå. Et busted flushtræk kalder ikke.
Syntes det er fint Hero udnytter sin position og checker en marginal hånd.
Det ville være noget andet hvis Hero havde gode reads på villain. Som forløbet, syntes jeg det er fint spillet.
En anden sidegevinst ved at checke river er at man får villains hånd at se :-) Og det kan som her, indbringe en lille note og fremtidige riverbets!
@Lmmo
Hvilke hænder spiller du på et nyt bord i UTG og UTG+1?
AK, AA, KK og QQ? Er det ikke lige stramt nok?
@Bgood
Hvorfor better du river? River er blank og et farvetræk vil folde. Du vil kun få aktion af hænder der slår dig.
@LarsCph
Raise floppet mere. Potsized raise er på 48. Jeg siger til 42 her. Caller han her vil vi ofte kunne udelukke farvetræk da en standard 200nl villian ikke caller her. Dette er ihvertifald min erfaring. Dvs vi får mere info om hans hånd og kan tillade os at tjekke turn. Og better han svagt kan du calle også prøve at få et billigt showdown.
Hvis du ikke raiser så meget på floppet spiller jeg den som dig.
@Lmmo
Hvad vil du opnå med et riverbet? Penge
Et busted flushtræk kalder ikke: Fint
Jeg fokuserer på bydemønster samt modstand i denne tråd, og med den hårde linje som Lars angriber sin modspiller, så giver det ingen mening for mig ikke at forlænge linjen ved at byde river.
Mht. river så vil jeg stadig hellere bette end at udveksle en noter.
@Mythdark - Nej jeg spiller lidt flere hænder end dem du nævner, men kan ikke se hvorfor du nævner det her? For mig er der en kæmpe forskel på at åbne potten med feks KQ og at kalde et raise med den i mod en ukendt villain som endda raiser i tidlig position. Og så endda i ufavorabel position.
@Bgood - Mythdark siger det meget godt :-)
Men Bgood.
AQ har da afgjort showdownværdi. Hvorfor forsøge et bluff på river, når man har en rimelig grund til at tro man kan have den bedste hånd.
Kan kun give Løp og Lmmo ret. No doubt.....Andet er der ikke at sige til det!!