TPTK tidligt i 300k på party

#1| 0

***** Hand History for Game 7976884858 *****
NL Texas Hold'em Trny: 45206497 Level: 3 Blinds(50/100) - Sunday, April 12, 13:32:39 EDT 2009
Table $300K Guaranteed Sunday (1653533) Table #50 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 10
Seat 5: ImAPirateHAR ( 4,610 )
Seat 7: Mohsen1348 ( 3,270 )
Seat 10: SpewMonk ( 8,184 ) <--------- HERO
Seat 3: SuperTiltiana ( 7,810 )
Seat 6: budgetboy32 ( 3,815 )
Seat 1: ghost_crab ( 2,100 )
Seat 2: herb63 ( 7,765 ) <--------------- Vildand
Seat 4: liljnnaps ( 6,118 )
Seat 8: lipari101 ( 7,143 )
Seat 9: nutsbabys_1 ( 1,265 )
Trny: 45206497 Level: 3
Blinds(50/100)
** Dealing down cards **
Dealt to SpewMonk [ J A ]
lipari101 folds
nutsbabys_1 folds
SpewMonk raises [300]
ghost_crab folds
herb63 calls [300]
SuperTiltiana folds
liljnnaps calls [300]
ImAPirateHAR folds
budgetboy32 folds
Mohsen1348 calls [200]
** Dealing Flop ** [ 5, 9, J ]
Mohsen1348 checks
SpewMonk bets [800]
herb63 calls [800]
liljnnaps folds
Mohsen1348 folds
** Dealing Turn ** [ 8 ] - pot ca. 2850

Planen er her?

(Jeg er btw. readless da jeg er kommet til bordet sent, og mine chips er vundet i en standard blindkamp, så ingen dynamik eller whatsoever)

Hvis vi checker hvad gør vi ved et bud på henholdsvis:
a) 800
b) 1800
c) All in

12-04-2009 21:11 #2| 0

Jeg siger små 2k på turn og folder til et raise :)

12-04-2009 22:00 #3| 0

triscky spot readless.

Halv pot må være vejen frem, er han over toppen er vi væk. Mere er ikke nødvendigt IMO.

Kan ikke se mig selv checke her, med mindre jeg vil spille for stacken og CRAI hvilket ikke er en option her.

13-04-2009 12:19 #4| 0

Better 1800 på turn...Du slår nogle knægte og straight draws i hans formodede range, derudover er jeg nok væk på et raise fra villain, da det kunne lugte lidt af et set...Mod visse villains kunne man self. vælge check raiset(mod über aggro. villains)...

13-04-2009 13:40 #5| 0

@JalleAA

Sets går vel i C/C mode på det her board?

13-04-2009 13:43 #6| 0

Som standard b/f jeg også omkring halv pot her.
CRAI er obv klamt med de her stacks, og det eneste plausible draw klonket.
Villain vil stadig betale af med JT+, og sjældent skubbe dem.

Hvis vi checker ender jeg nok med at kalde de 800, og betale villains set af til et halv pot river bet.
Jeg folder til et 1800 bet - vi vil nogle gange blive bluffet af den bedste hånd, men det er prisen for at sidde OOP med disse stacks.
Hvis han skubber ender jeg sikkert med at kalde fordi linien er så fucked.

13-04-2009 13:50 #7| 0

4 way pot på flop samt du åbner noget nær bunden af din range preflop. Jeg går i C/F mode her. Vi kan ikke få ham til at folde nogen hænder vi er bagud til med et bet og jeg er ret sikker på han checker 1010 / QJ / KJ behind på turn. Han vil ofte bare flatte floppet med draws som Q10 / 108 og floppede sets. Eneste hånd vi kan få value fra er J10 imo og den kan godt stikke nasty raise i synet på os alligevel.

"Hvis vi checker hvad gør vi ved et bud på henholdsvis:"
a) 800
b) 1800
c) All in

b+c= fold
a= fold eller weak call alt efter om du fornemmer det er feelishbet eller valuetown. Muck river til al action derefter. Tight muck synes korrekt her.

13-04-2009 13:55 #8| 0

C/f eller evt C/C hvis han smider 800 afsted. Hvad caller villain med fra MP som vi er godt inde imod på det bord.

13-04-2009 14:00 #9| 0

Som fredemann.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er standard at åbne med AJo fra UTG+2 så tidligt i en tour? Er risk/reward-forholdet ikke temmelig skævt pga. stacks, blinds og vores modstanderes formodede callingranges på nuværende tidspunkt i touren?

13-04-2009 14:11 #10| 0

jeg kan ikke se der er så mange muligheder, andet end den åbenlyse what to bet faktor...

vi kan ikke c/c turn, da vi ingen info får, og skurk checker alle hænder vi er foran bagved, og alligevel uden det store besvær kan få størstedelen af stakken ind alligevel.

jeg må indrømme jeg er helt på linje med venlov her, readless er altid svært, og jeg leader halv pot, folder til mere action fra skurken...

sry for hijack

men kunne godt tænke mig at høre hvad folk gør på river, hvis vi spiller hånden sådan, og de forskellige kombinationer der nu kan forekomme på river

13-04-2009 15:44 #11| 0

Hmm.. Jeg synes ikke vi bare skal c/f.

Jeg byder noget i stil med 1650 og folder til et raise.

Caller han, c/f'er jeg river selvom potten er blevet rigtig stor. Vi sidder stadig med en fin stack.

Jeg synes mange spillere har tendens til at kalde suitede marginal hænder (QJ, JT, KJ) tidligt i disse turneringer for at spille i position. Derfor er 2 barels på sådan et board ikke helt skidt imo.

13-04-2009 15:48 #12| 0

@Rsmadsen

Nogle spillere vil da check-calle ja...
Dog er der nogle draws på det boards, som nogle spillere inkl. mig selv gerne vil raise med af flere årsager...
- Du får alligevel ikke mere action fra Jx holdings
- Du vil ik se et kort, der dræber action...
Derudover raiser man også for value...

Jeg mener i hvert fald at der er spillere, der raiser i dette spot :)

13-04-2009 16:24 #13| 0

@ Totti

Synes heller ikke 2nd barrel er frygtelig skidt på sådan et board. tror bare det skaber flere problemer end det løser alt for ofte. De suitede marginalhænder som du nævner er jo langt fra favorit til at vinde på river på trods af de ekstra outs de samler op på turn (hvis de har samlet ekstra flushouts op på turn, hvilket er usandsynligt da de ikke kan have J) . Jeg giver dem derfor gerne et freecard til at slå mig (da jeg tror de checker behind ofte) da bet / fold stinker fordi villain kan bluff / semibluffe 7 valueraise mig af. Hvis turn går Ch / Ch og river blanker så check / caller jeg muligvis et riverbet fra villain.

Jeg mener nok at det er meget tynd value at gå efter et halv potbet på turn og vi ofte putter pengene dødt i potten eller bliver raiset / semibluffet af en medium strength hand med showdownvalue

13-04-2009 17:37 #14| 0

Er på c/f vognen.

Hero raiser early, villain caller fra mid.
Villain caller c-bet fra hero med 2 til at acte efter ham.

Svært at se hvad AJ er godt inde imod her, en stor del af villains range må være floppet set eller overpar.

Går den c-c turn, better jeg 14-1600 på river vb/block

13-04-2009 19:27 #15| 0

fredemann

med den givne action, hvad er det så for en hånd du mener skurk kan tro han valueraise/valuebetter os med, som vi slår?

hero har vist meget styrke, og den handske vi sidder med er nok endda i bunden af hans range som flere har noteret, men virker som om folk er enige om halv pot+ lead turn....

men igen spørger jeg hvad der bliver gjort på de enkelte rivers såfremt skurken kalder

13-04-2009 21:07 #16| 0

@ sayallin

"med den givne action, hvad er det så for en hånd du mener skurk kan tro han valueraise/valuebetter os med, som vi slår?"

på hvilket street mener du? Går ud fra du mener turn. Det jeg mener med et "valueraise" på turn fra villain er hvis han går efter value med set / str8 / to par / overpar. Altså at han mener han raiser for value og håber på vi kalder den af med TPTK. Så folder vi selvfølgelig, men vi har stadig stukket et dødt bet i potten, som jeg mener vi kunne have sparet.

13-04-2009 22:16 #17| 0

Bet-fold any day. Hånden blir pisse svær at spille, hvis vi checker + der er stadig value i et bet.

Check-fold er alt for weak.

13-04-2009 22:19 #18| 0

Til bet-fold folket - når han så flatter turn igen, plan for blank river?

13-04-2009 22:39 #19| 0

Jungle

lidt det jeg har fisket efter...

blank turn er vel et easy check og genovervej situationen alt efter hvad han gør...

vi kan ikke stikke ud igen, da vi stort set aldrig kan få 3 streets value med den givne hånd...

går udfra du også har checket jungle...hvad better/shover han så? :)

14-04-2009 03:30 #20| 0

Hvis han caller turn, så checkfolder du naturligvis river medmindre du improver eller han gayer den helt latterligt.

14-04-2009 23:53 #21| 0

Ok, synes selv det er et latterligt spot, og ja, måske bør AJo bare foldes pre...

Jeg check callede turn bet på 800, river K, check check, og jeg tager hjem mod hans QJs...

Er ikke helt sikker på hånden endnu da jeg ret ofte tror han har set her hvorfor et halvstor turn bet virker som chips ud af vinduet, dog har Toke nogle interessante observationer omkring JTs/QJs/KJs som jeg bestemt har taget til mig, og bet fold turn er måske marginalt superior til checket.

Problemet ved at stange til den på turn, og check folde river er obv også at han kan reste river for value med en dårligere hånd ala QJ/KJ (ja ja, det bør han ikke, men han bør vel heller ikke kalde et halv pot bet på turn...)

15-04-2009 00:23 #22| 0

"da jeg ret ofte tror han har set her hvorfor et halvstor turn bet virker som chips ud af vinduet"
Dvs du skewer hans range mod de _2_ sets han kan have vs den _million_ combo hænder der slår ind på turn?

"check folde river er obv også at han kan reste river for value med en dårligere hånd ala QJ/KJ"
Far fetched imo. Det er næppe et top argument for ikke at b/f turn + check/fold river linjen, i frygt for at han VB´er svagere, som vi folder til.
Tilgengæld får du verdens mest fcked turn/river beslutninger ved at check/call turn, og well, jeg synes ikke rigtigt det gir nogen mening vs hans range.

15-04-2009 00:27 #23| 0

@ Hil
Den oprindelige plan var sådan set at bet folde til et ordentligt bet på turn da jeg som sagt tit er død allerede på floppet/død på turn.

Når han så gayer den sådan kan jeg obv ikke folde...

Så ja, hvis jeg vil check calle turn er bet folde superior, agreed - dog stadig i tvivl om bet fold > check fold (til ordentligt udstik)...

15-04-2009 00:59 #24| 0

"dog stadig i tvivl om bet fold > check fold (til ordentligt udstik)..."

Afhænger af hvor ofte du tror sådan tourneringshaj flatter floppet med et set 4 vejs. (I know nooothing, da jeg kun spiller pengespil)

15-04-2009 11:01 #25| 0

Illustrerer hånden generelt ikke bare rigtig godt hvor AJ er så ringe en hånd early i en tour? Jeg spiller den i hvert fald ikke selv. Vil hellere have den type broadway hands afløst af små par og SC's og så senere når blinds betyder mere bytte dem ud igen.

Når det så er sagt, så er der altså mange dårlige spillere med i 300K, og det vil godt nok være synd at skulle folde TPTK i det her spot. Obviously må vi jo så gå efter billigst muligt til showdown. Jeg holder på check/call turn, og river bliver på feel.

MVH Skod

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar