Det er første gang jeg spiller mod villain, men ved dog han er reg. Tror ikke han kender mig, da jeg er forholdsvis ny på sitet.
Texas Hold'em NL $5/$10
Seat 1: bucuster ($2,580.96 in chips)
Seat 3: ZimZimDollar555 ($1,000.00 in chips)
Seat 5: TheCaptain76 ($3,195.77 in chips)
Seat 6: Villain ($1,118.00 in chips) DEALER
Seat 8: Oktoberfest4ever ($1,000.00 in chips)
Seat 10: Hero ($1,361.00 in chips)
Oktoberfest4ever: Post SB $5.00
Hero: Post BB $10.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero A♥ Q♣
bucuster: Fold
ZimZimDollar555: Fold
TheCaptain76: Fold
Villain: Raise (NF) $35.00
Oktoberfest4ever: Fold
Hero: Raise (NF) $120.00
Villain: Call $85.00
*** FLOP *** 9♥ 7♠ Q♠ pot 245
Hero: Bet $145.00
Villain: Call $145.00
*** TURN *** K♣ pot 535
Hero?
Måske et meget standard spot, men kunne godt tænke mig at høre folks tanker.
TPTK turner probs NL1000
Hmm, lidt over mit limit. Meeen tror jeg bet/folder turn.
Det er et svært spot hvis du ikke kender villain, men jeg tror ca. aldrig jeg bet-folder. Det skyldes især at vi rent faktisk har en stærk holding, og kongen ser ret skræmmende ud. Det må vi gå ud fra villain ved, og vi må gå ud fra han forventer du skyder 2. barrel på den turn ca. 100/100 gange.
Dvs. Villain får et helt genialt spot til at skubbe alt med bare en lille smule equity ind over. Jeg ville i villains spot shove 86 T8 T9 QJ alle flushdraws og naturligvis også de stærke made hands.
Den range spiller AQ fint imod, og jeg vil nok derfor enten check-raise, eller bet calle.
Kongen er jo sådan set ikke et dårligt kort for Hero's range, og ikke alt for ofte godt for villains, omend han stadig kan forsøge at bruge det som scarecard, og den naturligvis completer hands som JT KJ KQ.
Det er naturligvis over mit limit, men som udgangspunkt er jeg ikke bleg for at gå død her. Men jeg er også en bandit. Og det er naturligvis over mit limit.
MVH Skod
Check den.
Du kan ikke skyde 300 ind i den og så folde.
Giv Villain mulighed for at bluffe, eller checke bagved og holde potten nede.
Hvis Villain better, er det op til dit read om du skubber eller folder.
Hvis der ikke havde været mulighed for TJ straight, var det ind med butikken hver gang.
Hvis Villain checker bagved turn, og der rammer en blank/ikke spar/ikke straightkort. Check caller jeg river.
bumper lige for curiosity!
Jeg spiller desværre mod for mange der læser pokernet til at ville kommentere om det her spot - selvom det er meget interessant og meget centralt for ens game..
Hvis du som regel better alt dit air her (hvilket vel er semi std?), så better jeg igen, og caller det off vs jam.
Evt crai hvis han floater mange flops.
Bet-call er fint. Vi bluffer jo også den turn der ofte.
Afhænger obv. af hvordan Hero selv har spillet og 3-bets frekvensen.
Antaget at du spiller noget 7-8% 3-bet og generelt kæmper i rr-pots, lægger jeg ikke AQ her!
Afhængig af villains tendenser vil jeg enten CRAI eller bet/call. Typisk nok bet/calle da jeg så godt som altid bluffer turn, da villain nærmest ikk har nogen K's i hans range.
@ skod
Ikke nogen dårlig analyse af en sng spiller :-)
skod og AB +1
Kom så AsgerBasse. Vi skal ha nogle insights her!