Hejsa
Har ikke HH så i får den lige fra huskeren. Effektive stackes er 100bbs (500$).
Der er foldet rundt til villan 1 på knappen som åbner til 20, villan 2 i sb betaler, jeg raiser til 80 i bb med K♥ Q♣ i bb. De betaler begge.
F: Q[r] T[r] 4♣
Sb chekker, jeg better 166, knappen rester sb folder, jeg betaler.
Knappen (villan 1) har ikke været ved bordet i lang tid, og jeg har ikke spillet mod ham før. I den korte tid han har sat ved bordet har han været ret stille, men det er kun 20 hænder or so, så jeg er readless på ham
SB(villan 2) har jeg heller ikke spillet mod før, men han spiller meget løst. Han raiser en del hænder, men caller alt for meget i pos og ikke mindst oop. Sagt på en anden måde: jeg er ikke så bange for ham, da hans range er meget meget bræd her. Mig og ham har været i en del bvb fights og jeg har 3 bettet ham en del. Men det har vel ikke den store betydning da han C/F alligevel.
Pn, spiller i den på samme måde?
Hvis ikke vil jeg gerne høre hvilke linjer man ellers kunne tage?
derudover: gør det nogen forskel i et spot som dette om vi har KQ eller AQ?
mange tak
Tpwk i 3 vejs RR pot. nl 500
Nogle gange mod readless villain folder jeg PF. Når hånden spilles, mener jeg dit PF raise er for småt.
Sidder villain med et par, giver du for gode implied odds til at calle. Den første villain skal calle 60 og du har selv 420 tilbage i stakken og der ligger 40 på bordet. Dvs villains implied odds minimum er omkring 10:1 og ok til at calle PF for setvalue. Dette er endda uden at medregne bidraget fra endnu en villain. Jeg ville derfor reraise til omkring 125.
Som spillet vil jeg bette fuld pot på dette drawy flop og calle AI fra villain.
Hvis du har spillet friskt til syntes jeg det er meget fint.
Pf er jeg nok også lige til en tand mere - 95ish.
180 på flop så kommer du ikke væk.
bumb. Og preflob betsize er ret std. Nu 3 better jeg en del, så vælger derfor at gøre mine 3 bets lidt mindre.
anyway. Hvad gør i på floppet?
Som spillet er det et call. Boardet er drawheavy og du får ca. 3:1 for pengene.
Nøjes selv med at calle preflop de fleste gange her, et fold kommer aldrig på tale med KQ.
Ruder hedder i øvrigt diamonds på engelsk :)
Fint spillet
preflop skal klart være større. Der er 40 + blinds i potten, så dit reraise er kun 2 x pot med en handske ude af pos mod knappen. Det skal min. være et 3 bet på pot da du kun er interesseret i at tage potten ned med det samme.
Du kunne netop være oppe imod et middelpar/AQ/AJ.
Ellers fint spillet.
Kører du PAHUD med Pokertracker eller et lign. system?
@baja.
har jeg gjort, men gør det ikke mere. Overvejer dog at begynde at bruge det igen
Kørt gennem Pokerazor hvor villain er defineret som tight button.
PF range: 99+, AQ+, AJs, KQ
Rester på flop med: QQ+, TT, AdKd, AQ, KQ
Folder øvrige hænder i range til flop bet.
Result: $25
Uden tvivl et call da villain i denne beregning forudsættes tight og godt spillende. Villains range vil som oftest være bredere og derfor endnu mere +EV.
@ lorten
jeg mener også preflop er for lidt. Jeg synes argumentet med, at du gør det meget, så derfor får den mindre, er forkert. Vi vinder jo (forhåbentlig da) de fleste pots hvor vi har initiativet, og så er det om at få flest mulige penge til midten.
Du mener vel, at du ikke vil smide for mange $$ efter et 3bet, da du ofte gør det med trash - det er her jeg mener det er forkert, for vi har initiavet --> + EV.
Håber det giver mening.
Jeg folder som spillet.