Trådløst gamer headset, 500 kr ?

#1| 0

Hej PN

Kan i hjælpe os med et link til et godt gamer headset, skal være trådløst, til yngste sønnen på snart 9 år.

Skal bruges til skype, minecraft og lidt sniper spil han spiller.

Prisrammen er ca. 500 kr

Vi har prøvet og google en lille smule, men tror måske vi kigger de forkerte steder, i forhold til jeres store viden !
13-07-2013 23:12 #2| 1
Creative Sound Blaster Tactic3D Rage
13-07-2013 23:29 #3| 0

Blissy

Tak for link :) Vi har selv fundet det samme - men sønnen siger, at "det ser fedt ud men jeg vil helst have det i grøn eller blå".

Ved I om man kan få det i andre farver?

EDIT: nærlæsning af specifikationer viser, at man vist selv kan skifte farve.. Headsets er hermed bestilt :)

Redigeret af Mikkmakk d. 13-07-2013 23:40
14-07-2013 01:37 #4| 0

Ikke for at ødelægge humøret, men det kan godt ske, at han meget hurtigt bliver irriteret over det headset der. Jeg havde et lignende, dog ikke trådløst men stadig samme design, og jeg kunne ikke holde det ud i mere end halvanden time. De læderagtige puder indkapsler og suger sig fast til området omkring øret, og tillader på ingen måde dit øre, din øregang eller huden omkring at ånde. Mit resultat var, at jeg altid måtte afbryde mit spil for at kunne tage dem af i 5-10 minutters tid. Jeg skiftede til Steelseries, der godt nok heller ikke er trådløs men tilgengæld har en kilometerlang ledning, og siden har jeg aldrig så meget som overvejet, at jeg skulle have nyt headset.

14-07-2013 10:23 #5| 0

Bad3xo

Det er rigtigt godt at høre dine erfaringer :-)
Jeg er kun glad for, at kroppen siger 'stop' efter noget tid med headsettet på.

Yngstesønnen fylder jo kun 9 år på onsdag, så der er alligevel en streng mor, som synes tiden skal bruges på alt muligt andet end at sidde og nørde computerspil og Skype B-)

Men skulle det ske, at yngstesønnen bliver træt af headsettet efter nogle måneder så er han en mindre Rockefeller med en større opsparing i banken og kan få lov til at bruge 1500-2000kr af sine egne penge på et nutz headset.

Han er i forvejen ved at tage sig sammen til at købe en IPad, så et headset er jo en mindre udskrivning i den sammenhæng.

14-07-2013 13:05 #7| 0
tuznelda skrev:
Bad3xo

Det er rigtigt godt at høre dine erfaringer :-)
Jeg er kun glad for, at kroppen siger 'stop' efter noget tid med headsettet på.

Yngstesønnen fylder jo kun 9 år på onsdag, så der er alligevel en streng mor, som synes tiden skal bruges på alt muligt andet end at sidde og nørde computerspil og Skype B-)

Men skulle det ske, at yngstesønnen bliver træt af headsettet efter nogle måneder så er han en mindre Rockefeller med en større opsparing i banken og kan få lov til at bruge 1500-2000kr af sine egne penge på et nutz headset.

Han er i forvejen ved at tage sig sammen til at købe en IPad, så et headset er jo en mindre udskrivning i den sammenhæng.

Skat, du er lidt naiv i forhold til at få ham til at bruge af sin egen opsparing ;). Det kommer ikke til at ske.
14-07-2013 15:27 #8| 1

...."det kommer ikke til at ske" = Ingen kvaler, far betaler ;-) opsparing skal jo ikk "pjattes" væk :-P

15-07-2013 17:47 #9| 0

Lige for at joine ind igen, så kan jeg som sagt anbefale Steelseries. Jeg anskaffede mig selv et Steelseries Siberia for 600 kroner i sin tid (godt et år siden).

www.elgiganten.dk/product/konsol-spil/gaming-headset/SSIBERV2BL2/steelseries-siberia-v2-sort

De fås i et hav af farver. Sort og hvid koster gerne 100 kroner over alle andre farver (rød, lilla, gul, blå, grøn). Ledningen er, hvad jeg vil skyde til 2 meter lang, med mulighed for at "afkorte" den, da den har en sammenfatning (eller hvad man skal kalde det) som kan kobles af og på efter behov. Jeg mærker personligt intet til, at det ikke er trådløst af samme årsag. Derudover er mikrofonen indbygget som en udtrækkelig pind, der er fleksibel og meget bøjelig og kan stikkes tilbage hvor den kom fra. Lyden er imo i top og meget bedre end i mine gamle Creative. Komforten omkring ørerne er god, for den omslutter hele øret og puderne hviler på området omkring øret, men puderne er cirkulære fremfor firkantede. Dette gør puderne langt mere behagelig at have på. Til sidst er komforten ift. hovedbøjlen god. Den er lavet af blødt, medgøreligt materiale, der former sig efter hovedet, og man mærker som sådan ikke, at man faktisk har et headset på. Headsettet er desuden lavet sådan, at det er puderne og ikke bøjlen, der giver den tætsluttende effekt til øret - Creatives er langt mere... stramt at have på. Det presser ganske enkelt for meget på begge ører, hvilket nok i sidste ende var det, der gav den irriterende og uudholdelige effekt.

Hvis det skulle ske, at jeres søn ikke heeeelt kan lide det nye headset, så vil jeg råde jer til, at tage ham med ned og prøve forskellige typer - after all, så er det komforten der vinder over designet, hvis man er en ægte gamer ;)

15-07-2013 22:10 #10| 0

Jeg har creative soundblaster på mit job og bruger dem dagligt 4-7 timer. Jeg er yderst tilfreds med både lyd og måden de sidder på. De sidder tilpas løst så jeg synes ikke sved er et problem.

15-07-2013 22:34 #11| 0

Uberkelner

Tak for det :-)
Jeg er sikker på, at yngstesønnen bliver glad for dem.

Han går meget op i at de skulle være trådløse fordi han er træt af at skulle vikle ledningen ud af stoleben o.l ..+ han har tendens til at glemme han har headset på, så han har ofte oplevet at få et ryk i ledningen hvis han er ved at forlade værelset med headsettet på.

Bad m.fl.
Hvis sønnen en dag bliver træt af headsettet og vil have et andet, så bliver det obv et, hvor han har prøvet det på først :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar