Jeg synes vi mangler en tråd hvor man kan diskutere lidt fodbold, det plejer altid være spændende hvad der sker i klubberne om sommeren, og jeg synes det kunne være spændende at høre hvad I håber/tror kommer til at foregå i de klubber I holder med :)
Det er ikke den store hemmelighed at jeg holder med Real Madrid, men det ser ikke ud til de har de store planer for sommeren (heldigvis, det kører fint nok for tiden),
men Modric ligner et lock, og det er en lidt mærkelig handel synes jeg, men det betyder nok at han overtager Kaka's rolle som supersub. Jeg forstår dog ikke helt hvorfor man vælger at bruge så mange penge på en spiller der ikke umiddelbart forstærker holdet helt vildt.. Det er lidt overkill imo, ligesom da man hentede Coentrao sidste sommer.. Og det ligner desværre også at det betyder farvel til Sahin, ham havde jeg ellers håbet på at se meget mere til i den kommende sæson, men det bliver nok i en anden klub..
Det er godt nok mega mærkeligt hvad der sker i AC Milan.. 2 uger siden de forlængede med Silva og gav Zlatan nr. 10, og så sælger de dem begge nu.. Fair nok at de vil have nogle skillinger for Zlatan mens han stadig er mange penge værd, men at de sælger Thiago Silva er nok det dummeste træk Berlusconi nogensinde har lavet imo.. Han fremhævede jo netop sig selv som redningsmanden da han gik ud og afviste alle tilbud på Silva, og sagde han aldrig ville blive solgt, mens Silva sagde han ville være den nye Maldini/Baresi for Milan..
Tillykke med Serie A de næste mange år til Juve imo, Milan er i ruiner nu, ingen Pirlo, Seedorf, Nesta, Zlatan eller Silva længere.. Jeg er godt nok glad for jeg ikke er AC Milan fan.
Transfers 2012/13 (fodbold)
Tror alene det handler om at Milan sparer 150 millioner i loenninger. De er paent broke, saa vidt jeg kunne forstaa paa det hele.
Indtil nu viser transfervinduet meget godt at cash rules everything - og at meget få spillere har hjertet med, når de vælger arbejdsgiver. Der ingen tvivl om, at PSG bliver en stor spiller næste sæson; Gode indkøb til pengene, et udmærket hold i forvejen og en god træner.
Som Arsenal-fan sidder jeg bare og venter på RvP finder en ny klub. Mon ikke det bliver Man City sammen med alle de andre cunts. /Puke
pokerheh skrev:
Tror alene det handler om at Milan sparer 150 millioner i loenninger. De er paent broke, saa vidt jeg kunne forstaa paa det hele.
Det forklarer salget af Zlatan, men ingen grund til at holde fansene for nar mht. Silva. De afviste PSGs tilbud fordi det var for lavt formoder jeg, men at forlænge hans kontrakt udelukkende for at presse prisen synes jeg bare er at pisse på fansene, Berlusconi gik jo personligt ud og udtalte at han ville poste penge i klubben for at holde på Silva.. Douchebag.
Nu hvor PSG ser ud til at lande Zlatan er de nok ikke videre sandsynlige til også at hente RvP, så jeg forestiller mig han enten ender i Juventus, eller Man City som så sælger Dzeko til Juventus. Milan skal vel også ud og investere nogle af deres penge, så jeg tror de vil gå efter Tevez/Dzeko/Adebayor, egentlig rimelig vanvittigt hvor mange topklasse angribere City allerede har...
Ifølge flere medier vil Real på Mourinhos forespørgsel forsøge at hente David Silva, hvis det kan lade sig gøre så er Perez tilgivet i min bog for at lade Hierro smutte.. Så mangler han bare at gøre det godt igen for Del Bosque og Raúl før han kan opnå en thumbs up for sine præsidentperioder..
Hvor skal RvP spille når Aguero er der også? På modsatte side af Silva? Bagved evt? Rykke på Nasri? Det er vel i stedet for Tevez og så skal de 4 passe sammen?
Hva er det med PSG? Har de fået milliarder?
Hvem køber FCK???? CMON hvor vi mangler en central midtbanespiller!! TK som sub og Grindheim bænkevarmer, Bergvold sælges for 1kr. Og sidst men ikke mindst - N'DOYE?!?!?!? Og hvem er et alternativ?
PSG er så vidt jeg ved overtaget af en person med mere på bogen end PN til sammen ;)
Dog lader det ikke til at de går ligeså meget amok (eller kan gå) som city, men de bliver udentvivl en magtfaktor fra næste sæson.
City går ikke en sommer uden mindst én kæmpe signing, det kan man næsten ikke tro, så det er noget af et puslespil der skal gå op hvis Agüero, Silva, Nasri, Tevez, Balotelli, Dzeko, Milner, Johnson, (Adebayor) og Van Persie alle skal deles om spilletiden :)
Silva kan de bare sende sydpå til den spanske hovedstad, det skal de ikke høre noget for.. Bliver dog nok rimelig svært medmindre han selv gennemtrumfer et skifte, eller Real tilbyder noget attraktivt i bytte, for de virker rimelig fløjtende med penge i City..
ktothep skrev:
PSG er så vidt jeg ved overtaget af en person med mere på bogen end PN til sammen ;)
Dog lader det ikke til at de går ligeså meget amok (eller kan gå) som city, men de bliver udentvivl en magtfaktor fra næste sæson.
Altså i sidste transfermarkede hentede de Alex, Ménéz, Pastore, Motta, Maxwell, Lugano, Sissoko m.fl. samt Ancelotti, og de har allerede hentet Lavezzi og tilsyneladende også Zlatan og T. Silva i dette, og nu hvor de kan tilbyde CL tror jeg også de henter Kaka' og 2-3 andre store spillere.. Det er en rimelig voldsom start i hvert fald.
Jeg er rimelig overbevist om at Edinson Cavani også ryger her til sommer, og jeg glæder mig til at se hvor han ender (forhåbentligt ikke i City eller PSG...)
JesperA skrev:
... et puslespil der skal gå op hvis Agüero, Silva, Nasri, Tevez, Balotelli, Dzeko, Milner, Johnson, (Adebayor) og Van Persie alle skal deles om spilletiden :)
Tevez, Dzeko (fejl imo uden nogen targetspiller) og Adebaryor smutter. Barlotelli bliver super sub. Milner og Johnson er bredespillere og Milner ka dække bagud hvis de ik får hentet en ny. Tror jeg dog for det er kun yaya der har niveau imo. Alonso for Silva kunne være gyldent men er selv Real man så håber det ik. Dog er der få af Alonsos klasse der på banen, men mange oppe på Silvas plads....
Der har været tale om Higuaín + penge for Agüero eller Silva, men Alonso bliver, det tør jeg næsten godt stikke hele min net worth ud på.. Han er Reals vigtigste spiller, det vil være rent selvmord at sælge ham, medmindre man fik Xavi i bytte..
Det piner mig godt nok at se, hvordan City og PSG bare flyder i klassespillere, som andre topklubber snildt kunne bruge. :/
Money talks. Hvor er det fantastisk :D
Bliver sick nice med Paris SG i næste sæson. Og generelt, hvor glæder man sig bare til det hele går igang igen!! :)
Den måde City, PSG mf. kører transfers og lønninger op på ar absurd. Fryder mig hver gang City ikke kan sælge en spiller! Men forstår samtidig intet af, at spillerne ikke er mere ærekære i forhold til deres klub og fans. En spiller som RvP, der har fået hele sin fodboldopdragelse i Arsenal. Det ville være brutalt at se ham i City eller United! Jeg ville bebrejde RvP, hvis valget faldt på én af de klubber, men selve salget er et ledelsesaspekt - once again!
Det bør være muligt for ethvert hold at få plads til RvP. Jeg håber, han ryger udenfor PL, men forventer egentlig han kommer til at danne frontduo med Aguero. Van Persie er en bedre boxspiller og besidder nogle andre kvaliteter end Aguero - det kan blive en vanvittig duo, når man ser på de midtbanespillere Mancini samtidig har til rådighed.
Adebayor er næsten med garanti fortid i City. Tottenham ligner en mulig aftager, Juve har også tidligere været sat i forbindelse med ham. Adam Johnson har længe været rygtet til forskellige andre engelske klubber. Dzeko kunne meget vel ende i netop Milan. Mario er uafklaret, men hvem tør og kan kontrollere ham?
PSG signing af Zlatan og Thiago er en virkelig solid handel. Overvej lige at begge er top3-spillere i verden på deres respektive positioner. Dertil har PSG ikke noget dårligt hold i forvejen; Sahko, Lugano, Pastore, Lavezzi, Menez, Sissoko, Arnaud, Thiago Motta + Thiago Silva og Zlatan. Det ligner en CityV2!
Slclausen skrev:
Bliver sick nice med Paris SG i næste sæson.
Jeg hader sgu efterhånden den "dille" med at at købe en klub og dope den økonomisk. Det er for nemt og jeg ville hade at se min favorit klub blive overtaget på den måde.
Konkurrenterne som lever af egne tjente penge og talentarbejde blive overskygget og markedet for køb/salg af spillere bliver ødelagt i en grad så selv Man UTD har problemer med at følge med.
Værste tilfælde må være FC Red Bull Salzburg. Her formåede Red bull at ændre klubbens navn, stadionets navn og ikke mindst klubbens farver.
Beklager mit sidespring fra topic, men jeg vil langt hellere se klubber som city og PSG faile end at få succes.
@manonfire
Er tildels enig - ville også hade hvis min klub begyndte at købe en masse spillere grundet de havde en rigmand til at spytte penge i kassen.
Dog mener jeg i ovenstående tilfælde at jeg glæder mig til at se nye store spillere i en liga som ikke er hypet på samme måde som Premier League, Bundesligaen, Serie A og La Primera. Jeg glæder mig til at se dem spille op imod Lyon, Montpellier, Lille, Bordeaux og hvad de ellers hedder. Ligaen bliver selvfølgelig også mere interessant med så store navne og det er det jeg mener. Samtidig så bliver det også sjovt at se dem i Champions League.. (..hvilket i øvrigt også får mig til at savne den gamle CL model, hvor det var svært at komme i gruppespillet, men det er igen OT.)
Så egentlig så tror jeg vi er enige. :)
manonfire skrev:Slclausen skrev:
Bliver sick nice med Paris SG i næste sæson.
Jeg hader sgu efterhånden den "dille" med at at købe en klub og dope den økonomisk. Det er for nemt og jeg ville hade at se min favorit klub blive overtaget på den måde.
Konkurrenterne som lever af egne tjente penge og talentarbejde blive overskygget og markedet for køb/salg af spillere bliver ødelagt i en grad så selv Man UTD har problemer med at følge med.
Jeg er helt enig. Spørgsmålet er, om FFP vil hjælpe, eller om de finder smuthuller, som klubberne kan udnytte, som UEFA vil acceptere. Man kan kun håbe, for så er de nødt til at sælge nogle af de dyrt indkøbte spillere.
Arsenal og United er nærmest de to eneste klubber der kan følge med City og Chelsea, og United er stærkt hæmmet af deres kæmpe gæld. De ville faktisk have haft købekræften, hvis det ikke havde været for Glazers.
Men Barcelona og især Real køber jo også lystigt ind, uden at have sugardaddies.
City var sidste år efter sigende tæt på CR7, og ville have betalt ham £450.000 om ugen!!!
Ufatteligt der ikke er lønloft generelt, lønloft betyder alligevel ikke at man ikke kan have flere gode spillere på et hold, verdens bedst betalte spiller i en klub med lønloft.
Desuden er det fuldstændig ligegyldigt for spillerne, om de får €120k eller €300k om ugen, det er ikke penge de når at bruge alligevel, så det er kun sammenligningsgrundlaget der gør, at klubber skal betale så meget.
FFP er jo en form for lønloft. Jeg håber det sætter en stopper for City, Chelsea og PSG, og deres syge indkøb og lønninger, som gør det meget sværre for alle andre klubber, at hente spillere.
Jeg har tænkt det samme mht. lønnen, men hvis spillerne lever som rockstjerner, kunne det vel godt tænkes, at de kunne bruge flere penge.
Men det virker bare som grådighed, når de vil have mere, end £100.000 om ugen. Især dem som vil have en klausul om, at de skal være den bedst betalte spiller i klubben. Her tænker jeg især Rooney, som først ville have £200K+, dernæst ville han have garanti for, at United henter stærkere spillere, og så ville han lige have pynt på kontrakten om, at han skulle være den bedst lønnede spiller i United.
Fornuftig artikel omkring Zlatan og Silva sagaen, hvis folk skulle være interesseret i lidt læsning:
football-italia.net/21097/value-thiago-ibra
Så blev det officielt med Zlatan også..
Ser ud til NDoye skifter til Trabzonspor
Glæder mig til at være PSG i FIFA13. Tror dog der går pænt meget inflation i dem. Mon EA laver dem 5-stjernet fra start selvom de ikke har vundet noget som sådan? Ved ikke lige hvad de blev i hjemmeligaen
De blev nr 2 efter Montpellier lol
Hvorfor er der ingen der har nævnt Liverpool?
Som glædende Liverpool-fan undrer det mig, at folk ikke allerede har kastet med mudder omkring alle de spillere der bliver sat i forbindelse med LFC.
På rygtebørsen er det hotteste, så vidt jeg kan forstå, at bytte Adam + cash for Dempsey.
Ved ikke helt status på Ramirez, tror det er gået i sig selv, efter Bologna hævede prisen.
Carrol tilbage til Newcastle hvis de raiser buddet til £20m? Hvem ved?
Klub bold er efterhånden en kæmpe DEJ - sgu for ufedt med CL med op til 4-5 hold fra et land, penge der styrer alt og bla bla!!!
Gider efterhånden ikke følge med i de forskellige ligaer osv osv
Næhhh.. Landsholds bold er efterhånden det eneste rigtige, man kan nyde slutrunder og kampe generelt - Bum!
Hvem tror I BIF kunne finde på at forstærke sig med?
De kunne godt risikere at gå en svær sæson i møde. :)
El_Monje skrev:
Hvem tror I BIF kunne finde på at forstærke sig med?
De kunne godt risikere at gå en svær sæson i møde. :)
Ja vi(hvis man må sige det) går mildt sagt en hård sæson i møde.
Aldrig har der været så få rygter i et sommervindue For BIFs vedkommende. Det bevidner vel blot om at kassen er lige så tom som man frygtede.
Et salg af MKD kan åbne for indkøb/signings på trods af at Ajax efter sigende skal have 50%.
En afløser for fisse-Mike og en forstærkning i forsvarskæden er tiltrængt og klubben har også meldt ud at det er her man kigger efter forstærkninger.
Jeg tror at vi skal et godt stykke ud i August før vi bliver klogere. Jeg tror at en potentiel signing vil afvente sin situation indtil sidste udkald før han skriver med BIF.
Vi kan trods alt hverken tilbyde høje lønninger, europæisk bold eller medaljer længere.
Glæder mig til at Per "snart" træder tilbage så PERs IF igen kan blive til BIF.
Tror ikke man skal forvente nye ansigter i Brøndby. Hverken med eller uden et salg af Krohn-Dehli og/eller Mike Jensen. Klubben bløder så vanvittigt økonomisk, at der næppe kan findes penge, ikke engang et par millioner, til nye spillere.
Personligt havde jeg gerne set AC fra Lyngby i den gule trøje, men det lader til, at han sætter kursen mod Farum. Og udover ham, var min ønskespiller, inden vinduet åbnede, Emil Larsen, der dog som bekendt endte på Fyn. Det er dog altsammen ønsketænkning. Tror vi skal være mere end glade, hvis vi ser andet end forfremmede talenter, fra egne U-hold, på førsteholdet, når vinduet klapper i til september.
Sørgeligt at det er kommet dertil, som det er. Tænk sig alle de millioner, der er blevet formøblet de senere år. Dengang kunne man give de forskellige spillere 5-8 millioner bare i sign-on fee. Nu kan vi knap betale hente en spiller på fri transfer, fordi det vil belaste lønbudgettet.
Man kan kun sige tak til Anders og Per Bjerregaard. Narrøve.
Jeg tvivler også på, at Brøndby signer nogen her i pausen. Måske til vinter, hvis der er kommet penge i kassen fra en aktieemmision, og de vælger at bruge lidt af pengene på en eller to spillere.
Som indædt Juventus fan er jeg bestemt ikke utilfreds med Milans tranfers, fatter dem overhovedet ikke, men det fjerne da den sidste rest af modstand vi havde i serie A :)
Først og fremmest skulderklap til JesperA for at oprette tråden!
Så kommer den del hvor jeg bliver flamet fra højre og venstre fordi jeg er glødende Chelsea-fan. Men ro på haters det er siden '96 (Zola ♥). Jeg håber for alt i verden at vi henter en ny højre back. Maicon er et udmærket bud selvom han måske er et-to år for gammel ift. hvornår man burde have hentet ham. Offensivt ville Hulk være et spændende bekendtskab, selvom jeg hellere så at man hentede Cavani til at spille på toppen i stedet. Den handel tror jeg dog ikke på overhovedet, men man har vel lov at drømme? :) Hazard var et lækkert indkøb og jeg glæder mig til at se om ham og Mata ikke kan få et forrygende samarbejde. Oscar lyder som en spændende spiller selvom jeg må indrømme at jeg ikke har set ham i aktion. Ramires har i hvert fald overrasket meget positivt imho, og ligesom Oscar havde jeg aldrig set ham i aktion før Chelsea.
Herudover kunne jeg godt tænke mig at høre Chelsea-fans (og evt. andre der har en holdning til det) om de er af den opfattelse at Di Matteo er den rette mand til jobbet?
AGF skal have købt den højre back snart! Selvom den bedste beslutning siden jeg blev GF'er ('95/'96) blev taget da man slap Lucena, så mener jeg ikke det er optimalt ikke at have konkurrence på backen, og selvom Sorin gør det fint, så ser jeg ham hellere spille i midten med Håland. Ellers mener jeg faktisk at holdet er "komplet". Med komplet mener jeg ikke at GF har den bedste trup i Superligaen, men blot at man med det budget som klubben kører med er ved at have en glimrende trup med en god blanding af unge og rutinerede spillere!
Er der nogle Chelsea-fans eller GF'ere der har nogle inputs eller betragtninger de ønsker at dele? :)
Jeg er Chelsea mand (siden Zola, Lebouf mf. tiden).
Jeg synes det fair Di Matteo får chancen og kan ik se nogen grund til at der SKAL hentes en ny træner. Lad os se hvor langt han kan gå - han har fortjent det.
Liverpool og Dempsey rygtes sammen, godt køb hvis de får fat i ham, men han bliver ej billig!
Hulk rygtes til Tottenham, efter André Villas Boas er kommet til som manager. Tror faktisk det er en fin chance for at han lander i Tottenham eftersom det er hans gamle træner og Tottenham har et spændende hold. Tror han ville passe godt ind på holdet, men det er måske et spørgsmål om penge i sidste ende.
Liverpool forhører sig eftersigende også efter Joe Allen fra Swansea. Dunno hvem han er lige er, håber ikke det bliver 'flop' som Henderson.
De har samtidig sendt en konkret forespørgsel til Fulham omkring Dempsey og venter nu svar på den.
Micah Richards rygtes til Bernabeu, men det tror jeg ikke er så sandsynligt, da Real allerede har en rigtig god forsvarskæde. Måske han kunne ryge til Chelsea istedet?
Så usandsynligt er det nu heller ikke med Richards til Real. Det har længe været kendt at Real har kigget efter en ny højreback, og Mourinho har også været efter ham før.
@ -KD-
Jeg er enig i at hans resultater fortjener stor cadeau og ros, og jeg kan også godt lade ham få en sæson til at vise om det blot var en enlig svale eller han virkelig kan tilføre holdet noget unikt. Mit problem med at valget faldt på Di Matteo er, at jeg frygter et Chelsea-hold som kommer til at spille alt for mange kampe som vi så i CHL-semifinalerne, samt finalen, hvor vi blot forsvarer. Nu har Chelsea vundet alt der er værd at vinde, og mit ønske er derfor at man finder manden der kan gennemføre det generationsskifte "vi" står midt i, samt begynde at spille sprudlende bold. Jeg er udmærket klar over at truppen ikke var til dette i den netop afsluttede sæson, men jeg frygter at Di Matteo ikke har et brændende ønske om at spille smukt offensivt fodbold som AVB havde. For mig at se ansatte Chelsea AVB 1-2 sæsoner for tidligt. Men håber da at Di Matteo får en forrygende sæson samtidig med at Chelsea spiller flot bold :)
Hajføde skrev:
Så kommer den del hvor jeg bliver flamet fra højre og venstre fordi jeg er glødende Chelsea-fan. Men ro på haters det er siden '96 (Zola ♥).
Pics or it didn't happen :O
-KD- skrev:
Liverpool og Dempsey rygtes sammen, godt køb hvis de får fat i ham, men han bliver ej billig!
1) Han er ikke helt ung længere.
2) Om 6 måneder er han gratis - så mon ikke interesserede klubber nægter at gå ind i den helt store priskrig?
3) Rygterne siger, at FUlham gerne vil sælge hurtigt, da de så kan nå at bruge pengene i dette transfervindue - og så kan de ikke tillade sig at vente på den helt store bidding war
Men ja, er enig med dig i, at det ville være spændende at se ham i LFC :-)
Slclausen skrev:
Hulk rygtes til Tottenham, efter André Villas Boas er kommet til som manager. Tror faktisk det er en fin chance for at han lander i Tottenham eftersom det er hans gamle træner og Tottenham har et spændende hold. Tror han ville passe godt ind på holdet, men det er måske et spørgsmål om penge i sidste ende.
Liverpool forhører sig eftersigende også efter Joe Allen fra Swansea. Dunno hvem han er lige er, håber ikke det bliver 'flop' som Henderson.
Jeg tvivler på, at Tottenham har råd til Hulk. Ved ikke om Chelsea stadig vil have ham, men hvis de er afskrækket enten pga. Portos krav, eller hans personlige krav, kan Tottenham jo slet ikke være med.
Brendan Rodgers skrev under på, at han ikke ville forsøge at hente nogen Swansea spillere i sin første sæson ved Liverpool (medmindre andre klubber byder på dem først), da han skiftede. Så det er usandsynligt, at Liverpool henter Allen, medmindre der har været andre bud efter ham.
United har været ude efter Lucas Moura, men Sao Paulo har efter sigende afvist det seneste bud, der var i omegnen af £30m. Nogle mener det er i et forsøg på, at presse prisen op, mens de officielle forklaringer går på, at de vil beholde ham.
Chelsea har efter sigende ligeledes fået afvist et bud på Willain fra Shaktar.
van Persie skulle efter sigende have følgende prioritering (ift. de klubber der har været rygtet interesseret):
1. Juventus
2. Man Utd
3. Man City
Personlige finder jeg det usandsynligt, at United overhovedet skulle have interesse. Han er 29 år, og derfor udenfor den transferpolitik de kører efter (ingen dyre indkøb af spillere over 27) - ligesom Leighton Baines i øvrigt.
@Hajføde
Ja vi stod lavt, men mod Barca og BM på hjemmebane, de nok to bedste hold offensivt+boldomgang+boldbesidelse (med Real lige bag) så tager det sku ik så tungt. I PL spiller de jo fint. Lad os nu se hvad der sker - og brug Torres!
Lidt sjovt v. Persie 'pludselig' gerne vil til Juventus. Vi skal da ikke mere end et halvt år tilbage, da han blankt afviste at Juventus kunne være hans kommende klub - eller husker jeg forkert?
Tror iøvrigt det ville være et skidt træk at vælge italiensk fodbold, da han imo ikke virker som en der ville kunne passe ind.
Slclausen skrev:
Lidt sjovt v. Persie 'pludselig' gerne vil til Juventus. Vi skal da ikke mere end et halvt år tilbage, da han blankt afviste at Juventus kunne være hans kommende klub - eller husker jeg forkert?
Tror du hentyder til Wengers udtalelse om, at van Persie aldrig ville tage et skridt ned af karrierestigen (underforstået at et skifte til Juventus ville være netop dette)?
@Torstens..
Der skulle eftersigende være andre steder at læse om transfers end eb ;)
Synes der er mange spændende ting under opsejling i dette transfervindue, om med over 4 uger til lukketid er der stadig masser af potentiale for fede transfers!
Det der glæder mig mest, er dog at ALLE de talenter der har været i Football Manager endelig begynder at vise sig på den store scene (egentlig utroligt hvordan spillet alle årene har haft ret hvad angår talenter)
Sakho, Pastore, Willian, Douglas Costa, Lucas Moura, Eden Hazard, Neymar, Leandro Damiao, Ganso, Azpilicueta, Verratti... Glemmer sikkert nogle.
P.S SHOTGUN på PSG i Fifa13 :D
RvP til United! (rygte)
Det har de fandme brug for så for dem håber jeg det er rigtigt!
Odorico skrev:
@Torstens..
Der skulle eftersigende være andre steder at læse om transfers end eb ;)
Hvorfra ved du det?? ;)
Odorico skrev:
Det der glæder mig mest, er dog at ALLE de talenter der har været i Football Manager endelig begynder at vise sig på den store scene (egentlig utroligt hvordan spillet alle årene har haft ret hvad angår talenter)
Nåh, ok. Det var derfra du mente.
-KD-
RvP til United! (rygte)
Det har de fandme brug for så for dem håber jeg det er rigtigt!
Det skulle efter sigende være Fergie der havde sagt det til en anden manager i PL i en privat samtale. Men jeg tvivler på at han er et emne. Han er 29, og koster angiveligt £20m (og har gennem karrieren haft et hav af skader) - det er langt fra Uniteds transfer politik.
Det kan være noget der er lækket, for at påpege til de andre man er i forhandlinger med, at man har alternativer, hvis de bliver ved med at prøve at presse prisen (som Sao Paulo lader til at forsøge).
Et bedre bud er IMO Lewandowski fra Dortmund, selvom Lucas Moura handlen endnu ikke er officielt skrinlagt.
Hvad siger folk til rygtet om Agger, som måske er på vej til Barca?
Mener det vil være helt perfekt for hans karriere, no offence Liverpool fans, men jeg synes godt nok hans evner går spildt. En skadesfri Agger, kunne være en rigtig god erstatning for Puyol, og sammen med Pique, kunne det faktisk se ret godt ud. Alba på venstre backen og Alves på højre backen/fløjen (hvad end han nu render og laver)..
En skadesfri Agger til Barca, ville se helt fornuftigt ud i min optik. De får næppe Martinez, Thiago Silva er kørt og deres egne midtstoppere på B-holdet har ikke kvalitet nok.
PSG's vindue er nok det mest solide, der er set længe. Nu er spørgsmålet, om de kan få det til at fungere. Men det er edderspisme en fin offensiv, hvis man tager navn for navn :)
Tror umiddelbart, at RvP tager til Juve. Han skal være stjernen for at præstere. Der er ikke både plads til ham og Rooney i United.
Udover det, så håber jeg at Eriksen bliver et år til i Ajax! Han kan tage til United næste sommer. Drengen skal lige gro sin første goatee og lære at kunne levere, når der er stort pres på ham.
Mine cents.
I must agree, Bakerizzle..
Tror også Ajax gerne vil beholde ham en sæson mere, hvor han præsterer, mon ikke også han bliver lidt mere værd så?
Han kan umuligt være meget værd, efter den præstation han leverede til EM.. Jaja, der var KÆMPE pres på ham, men han leverede heller ikke.
sNABELA skrev:
Hvad siger folk til rygtet om Agger, som måske er på vej til Barca?
Mener det vil være helt perfekt for hans karriere, no offence Liverpool fans, men jeg synes godt nok hans evner går spildt. En skadesfri Agger, kunne være en rigtig god erstatning for Puyol, og sammen med Pique, kunne det faktisk se ret godt ud. Alba på venstre backen og Alves på højre backen/fløjen (hvad end han nu render og laver)..
Jeg følger en del med på de spanske avisers hjemmesider, da jeg følger Real Madrid meget tæt, og der har siden sidste sommer været skrevet en del om at Mourinho har et godt øje til Agger. Han har været tilstede på stadion til Danmarks kampe mod Portugal og Tyskland ved slutrunden, samt begge kampe mod Portugal i kvallen, angiveligt for at scoute Agger. Hvis Barca afgiver et bud på Agger tror jeg Real reagerer og starter en budkrig, han er faktisk vel nok Europas mest eftertragtede midterforsvarer efter Thiago Silva, som nu er blevet solgt.
Hvilken klub der passer bedst til Agger må jeg nok desværre sige Barca, da Pepe-Ramos virker som en meget sammentømret duo, omvendt ville det måske slet ikke være så dumt for ham, da man så kunne forestille sig Ramos ryge tilbage på højreback.. Marcelo-Agger-Pepe-Ramos lyder mega saftigt i mine ører :D
Det har du nok ret i, JesperA. Og hvis man skal se det fra Agger's synspunkt, og "Danmarks" - så synes jeg også han skal til at skifte nu.
Jeg er Barca fan, og ser ham meget gerne i Barca, da Alves-Pique-Agger-Alba også lyder super saftigt i mine ører :D.
Uden det vilde kendskab til Reals nuværende økonomi, men hvis de køber Modric til en anseelig sum, er der så, så meget plads i budgettet? For jeg ved at Barca hvertfald ikke har 500 millioner til indkøb :). (Lidt overdrevet selvfølgelig, but you get the picture).
Men en budkrig og lidt mudderkast her op til Super cup kampene, gør dem vel ikke mindre underholdende :)
Håber ikke, at Modric tager til Madrid. Hvor skal han spille henne?
Modric bliver kun købt hvis Kaka' bliver solgt, og den store besparelse i løn til Kaka' alene er nok til at der er råd til at købe en rimelig dyr spiller, som Modric. Derudover er Altintop og Carvajal solgt med fortjeneste, Pedro Leon og Canales er fortsat udlejede, mens Gago, Carvalho og Lass forventes solgt indenfor kort tid. Modric-handlen forventer man at kunne gøre rimelig billigt, da Tottenham er meget interesserede i Lass og Carvalho, så der burde stadigvæk være råd til Agger.
Og hvis man kender Florentino Perez er der sikkert også råd til David Silva, den handel virker dog langt væk da Higuaín lige har forlænget.
Edit:
Noget der dog taler imod at hente Agger er at Varane har imponeret alle, og faktisk er gået direkte ind foran Albiol og Carvalho i sin første sæson, selvom han kun er 19 år. Hans stabilitet, elegance og hurtighed passer perfekt ind hos Real, og modsat alle andre i Real Madrids bagkæde så laver han stort set ingen frispark.
Jeg forstår bare ikke, at en spiller som Modric med så mange kvaliteter tager til en klub, hvor hans primære plads er besat af spillere, der er lige så dygtige. Hvorfor ikke vælge en klub, hvor man får en central rolle.
Ja ja, i know. Penge. But still.
Agger skal blive i Liverpool han passer godt til den nye stil og vil være en katastrofe at sælge ham
chmpen85 skrev:
Agger skal blive i Liverpool han passer godt til den nye stil og vil være en katastrofe at sælge ham
For Liverpool vil det være katastrofalt, men hvis Agger er bare en lille smule ambitiøs så skal han videre.
Ja ja Brendan Rodgers og Clint Dempsey er redningsmændene, Carroll skal bare lige i gang, og Gerrard viser han stadig besidder fordums styrke og så er Liverpool mesterskabsbejlere igen inden længe....
Med det nuværende setup i Liverpool har jeg svært ved at forestille mig dem kvalificere sig til Champions League inden for de næste 5 år, og hvis de skulle komme med så bliver de braget ud på røv og albuer næsten uanset hvem de møder..
Liverpool har været et fint springbræt for Agger, men både Agger og Skrtel er imo gode nok til minimum en top-10 klub i Europa, og vel egentlig også mere end det.
Silva til Real er altså no-go. Kan ikke se hvorfor City skulle slippe? Penge er jo ik problemet....
-KD- skrev:
Silva til Real er altså no-go. Kan ikke se hvorfor City skulle slippe? Penge er jo ik problemet....
Det er et rygte der har kørt hele sommeren igennem, faktisk har det været et vedvarende rygte de sidste 3 år. Men nu har Higuaín forlænget med Real, og Di Maria forlængede i vinters, og det er de eneste spillere Real kunne tænkes at ville inddrage i en handel sammen med penge, som City kunne have interesse i. Citys interesse for Kaka' virker total skrinlagt, de bød eftersigende ellers +1 milliard mens han spillede i Milan, men Kaka' blokerede skiftet.
Manchester City har ifølge flere kilder budt i omegnen af 130 millioner kr. på Daniel Agger. Det kan blive spændende. Både Real Madrid og Barcelona meldes stadig inde i kapløbet - måske det kan starte en budkrig?
Hvor sandsynligt er det, at Agger smutter fra Liverpool og er der størst chance for at han vælger La Liga fremfor Premier League?
Jeg kunne godt forestille mig at Agger skifter til Man City. Men en hård hund som ham, har intet at gøre i Spanien. Han drives af intensitet, hvilket ikke rigtig findes i den spanske liga...
Slclausen skrev:
Manchester City har ifølge flere kilder budt i omegnen af 130 millioner kr. på Daniel Agger. Det kan blive spændende. Både Real Madrid og Barcelona meldes stadig inde i kapløbet - måske det kan starte en budkrig?
Hvor sandsynligt er det, at Agger smutter fra Liverpool og er der størst chance for at han vælger La Liga fremfor Premier League?
5%. Manden er meget loyal på både godt og ondt. Egentlig kunne jeg godt tænke mig at se ham i en bedre klub med noget CL fodbold fremover, da jeg ærlig talt ikke tror, Liverpool rammer top 4 foreløbigt... Han virker dog alt for loyal til at skifte foreløbig.
Jeg tror der er større chance. Som du skriver, så er han meget loyal, men ifølge kilderne så har en meddelt Rodgers at han gerne vil væk, da klubben ikke kan leve op til hans ambitioner om medaljer og CL bold. Jeg tror meget gerne han vil blive, men det er lidt ligesom dengang med Torres, at Liverpool desværre ikke har holdet til at begå sig der hvor det er sjovt pt.
Personligt håber jeg han bliver og ellers så håber jeg at han bliver i Premier League og vælger Manchester City som sin nye klub.
"Kilderne" er som altid Daily Mail. Det er klart, at den avis af og til rammer plet, når den skyder på alt, der overhovedet kan kravle...
Jeg tror på Citys bud, men jeg nægter at tro på, at Agger har sagt, at han vil væk. Skifter han, så tror jeg han har hjerne nok til ikke at gå i Torres' fodspor. Det må man i det mindste da håbe.
Hver spiller er jo nærmest blevet købt og solgt utallige gange af Daily Mail i løbet af sommeren. Jeg gider sgu ikke rigtigt hører på rygter mere, først når en spiller bliver offentliggjort af en klub tror jeg på det.
Også The Mirror og The Guardian har historien. Det ser ud til han skal erstatte Kolo Toure som rygtes væk - synes dog ikke han har spillet så meget i denne sæson?
Klart man bare kan sætte sig tilbage og vente på noget bliver offentliggjort, det er dog en del sjovere at gætte og ramme rigtigt på divers rygter. :-)
Robin Van Persie.. PLEASE BLIV VÆK FRA UNITED!!!
Ham gider jeg sgu ikke have!
Wow..
BBC skriver at Andy Carroll kan være på vej til West Ham på en låneaftale til en værdi af £2 millioner, som så kan blive til et køb på £17 hvis West Ham forbliver i Premier League.. Dog er det helt selv op til A. Carroll, om han vil til West Ham - Sky Sport skriver at han sandsynligvis ikke er interesseret i et permanent skifte.
Jack Sullivan (søn af David Sullivan, West Ham Chairman) skriver at klubben vil præsentere et "Big forward" skifte i morgen eller overmorgen.. Det her kan blive interessant. :)
Hvad siger PN-eksperterne; bliver Krohn-Dehli, Bryan Oviedo, Helenius og Pourie solgt fra superligaen i dette transfervindue? De er fristende på drømmeholdet (deadline her i eftermiddag og efterfølgende transfers er forbudt), men er bange for at de bliver solgt inden månedens udgang?
Help please!
Det seneste nye er, at Reginiussen skal til Rosenborg, hvorfor han ikke er udtaget til dagens kamp, mens FCK henter Michael Jakobsen tilbage til DK.
Helenius og Pourié ser jeg ikke blive solgt, men jeg håber det godt nok for MKD.
Pourié bliver nok, selvom han er bedre end Helenius, som jeg tror ryger til vinter, når Aab har fået Point nok, så de regner med at de undgår nedrykning.
MKD ser jeg ikke blive solgt, Oviedo har vendt på en tallerken og vil blive.
meh, Pourie var lidt mit first-pick overhovedet, synes han ser rigtig skarp ud, men ovenst. giver lidt tvivl... er også noget hooked på Krohn-Dehli, hvis han bliver.... Han skulle gerne være garant for at være blandt de "midtbanespillere", der giver flest points...
Tak for svar btw
@ Borge
Hvis FCK henter Jakobsen, lugter det lidt af at Oviedo ryger allerede denne sommer. Enten det, eller også køber de Jakobsen til midterforsvaret.
Hvis de ser Jakobsen som venstreback virker det omsonst at kaste penge efter en position hvor de er så godt dækket ind med Oviedo og Bengtsson. Så det må betyde at Oviedo meget vel bliver skudt af.
ja, er jeg også bange for, han ville ellers være den bedste forsvarssigning til drømmeholdet, men det ser risky ud pt. med et par timer til deadline.... Har dog lige hørt fra en kammerat, der er stor fck-fan, at han ikke bliver solgt denne sommer, men tror ikke han har set at Mikael Jacobsen er på vej, og derudover er han næppe det man ville kalde en pålidelig kilde....