Travellink penge trukket, men...

#1| 0

Hejsa pn.

 

jeg har booket fly og hotel igennem travellink i søndags. De har trukket penge for det i mandags, men jeg har ikke modtaget noget fra dem på mail.

 

Jeg kan ikke umiddelbart komme i kontakt med en fysisk person derinde da alt kontakt forgår via en chatrobot.  Når jeg ringer ind til dem kan jeg ikke komme videre i telefonen fordi ar man skal bruge et bookingnummer som jeg aldrig har fået. 

 

Er der nogen som har prøvet noget lignende med travellink? Kan jeg få min bank til at tilbagetrække pengene hvis jeg fortsat ikke høre fra dem?

 

 

31-08-2022 14:50 #2| 0

Du kan gøre indsigelse hos din bank. Det er dog en længere process og ikke noget du skal forvente at pengene står tilbage på din konto i løbet af nogle timer. Hvis du vælger at gøre indsigelse, så gem gerne dokumentation på alle din hendvendelser f.eks. mails, skriveri i kontaktformularer, korrespondance med chatbot og hvad der ellers kunne være. 

Det letteste ville selvfølgelig være at få fat i deres kundeservice og få det løst. Blot ved at kigge på deres trustpilot kunne det godt ligne det er en svær omgang.

Et tredje alternativ er også hvis du har noget forsikring som dækker dig imod fraud eller lign. 


(Men koldvand i blodet lidt endnu... Det virker også til at der er folk på trustpilot som har haft fine oplevelser. Alle de mange negative er som regel bare fra folk som skal brokke sig. Særligt i rejseindustrien er det helt normalt).

Redigeret af TobiasM d. 31-08-2022 14:55
31-08-2022 15:49 #3| 0
OP

Jeg syns det er en umulighed at komme igennem til deres kundeservice, lige meget hvad jeg skriver/trykker på ender det med at chatten siger at de sender en mail med mit booking nummer indenfor 24 timer.den kommer bare aldrig.

 

Jeg så godt de havde dårlige anmeldelser på trustpilot, men det har alle booking siderne så tog dem som virkede til at have højst rating og flest kunder.

 

jeg giver det lige lidt tid endnu da vi først skal afsted om 2 måneder. Det er bare trælst at gå med uvisheden om det er gået igennem eller ej når man ikke får noget som helst på mail fra dem og pengene et trukket.

31-08-2022 15:51 #4| 0
Polen skrev:

Hejsa pn.

 

jeg har booket fly og hotel igennem travellink i søndags. De har trukket penge for det i mandags, men jeg har ikke modtaget noget fra dem på mail.

 

Jeg kan ikke umiddelbart komme i kontakt med en fysisk person derinde da alt kontakt forgår via en chatrobot.  Når jeg ringer ind til dem kan jeg ikke komme videre i telefonen fordi ar man skal bruge et bookingnummer som jeg aldrig har fået. 

 

Er der nogen som har prøvet noget lignende med travellink? Kan jeg få min bank til at tilbagetrække pengene hvis jeg fortsat ikke høre fra dem?

 

 

 

 Er du sikker på, du har angivet den rigtige mailadresse?

 

Der er ikke tvivl om, at de kan være tunge at danse med, men de gange jeg har brugt dem har jeg da fået mails med det samme.

31-08-2022 16:21 #5| 0

Har du tjekket i spammails ?

31-08-2022 16:31 #6| 1

Jeg har også brugt selskabet flere gange uden problemer, så er umiddelbart ikke et scam foretagende. 

31-08-2022 16:55 #7| 0
OP

Jeg tror da jeg har tastet den rigtige mail ind, men kan da godt være at jeg lavet et misclick?

 

Jeg tror ikke det er et scam firma, men det er bare mystisk at jeg ikke har fået nogen som helst mail fra dem, har tjekket spam.

 

 

31-08-2022 16:58 #8| 0

Jeg kan se man kan logge ind med konto på travellink... Har du evt. mulighed for at logge ind? Du burde automatisk blive oprettet som kunde i det du bestiller og alternativt anvend "Glemt adgangskode"-funktion hvis du ikke lige har overblik over hvad dine loginoplysninger er - Blot få tilsendt en kode til den samme mail du brugte til at bestille rejse.

31-08-2022 17:29 #9| 0
OP

i bagklogskabens lys så skulle jeg nok have oprettet en konto inden jeg bestilte derinde.

 

har oprettet en konto med min Gmail som jeg har brugt da jeg bestilte, men der er ingenting at se, jeg skal bruge et booking nummer for at importere bookinger derinde, men det nr har jeg ikke.

01-09-2022 07:04 #10| 0

Måske dette link kan hjælpe https://travellink.pissedconsumer.com/customer-service.html

01-09-2022 08:33 #11| 0
OP
Sanderhey skrev:

Måske dette link kan hjælpe https://travellink.pissedconsumer.com/customer-service.html

 

 Tak. Har skrevet til den danske mail,  så må vi se om de svare der.

01-09-2022 09:14 #12| 0

Når du ringer ind, så prøv at taste et random nummer ind når den spørger om booking nummer, det burde enten gå igennem eller melde fejl hvor du så kan tale med support. 

01-09-2022 09:49 #13| 0
OP
Newtood skrev:

Når du ringer ind, så prøv at taste et random nummer ind når den spørger om booking nummer, det burde enten gå igennem eller melde fejl hvor du så kan tale med support. 

 

 Har jeg prøvet, den siger at mit nr ikke findes og jeg skal taste et rigtigt nr ind, kan ikke komme videre uden et gyldigt booking nr.

 

prøver at ringe til ryanair senere idag og ser om de kan fortælle om der er lavet en booking i mit navn på det fly vi skal med.

01-09-2022 11:08 #14| 0
Polen skrev:

 

 Har jeg prøvet, den siger at mit nr ikke findes og jeg skal taste et rigtigt nr ind, kan ikke komme videre uden et gyldigt booking nr.

 

prøver at ringe til ryanair senere idag og ser om de kan fortælle om der er lavet en booking i mit navn på det fly vi skal med.

 

 Øv, det var et forsøg værd.

Hvis det er en trøst så kan jeg berette at jeg var ude for noget lignende, dog et andet selskab, men det løste sig. Det kan være alt fra en tastefejl under bestillingen til at deres automatiske system ikke har fået den sendt ud endnu. I mellemtiden så tjek gerne spam og uønsket mail, har du Gmail kan den også gemme sig under promoveringer.

01-09-2022 11:23 #15| 0
OP

Har lige snakket med hotellet og de siger at der er booket 4 værelser i mit navn. Jeg ved ikke hvordan det normalt fungere, men de sagde det ikke er betalt forud for værelserne.

 

har bedt hotellet sende mig et booking nr på mail, det kan være jeg kan spore det via det nummer hotellet har fået via travellink.

 

har tjekket alle mapper i min mail løbende.

01-09-2022 20:17 #16| 1

Fandt et gammelt booking nummer fra dem. Prøv det 4379738783

01-09-2022 21:11 #17| 0
OP
Sanderhey skrev:

Fandt et gammelt booking nummer fra dem. Prøv det 4379738783

 

 Tak det vil jeg lige prøve 🙂

07-09-2022 09:42 #18| 1
OP

Jeg har været en kæmpe skovl og lavet en stavefejl i den mail jeg har indtastet. 

 

istedet for Gmail.com har jeg fået tastet mail.com. 

 

Jeg har oprettet en mail.com konto og prøvet at få gensendt min bekræftelse,  men har ikke fået noget og har ikke fået svar på de talrige mail jeg har sendt.

 

 

Jeg har fået fat i bookingnummeret ved at kigge i min browserhistorik, der stod et nummer i adresselinjen på den sidste side jeg havde åbnet da jeg bookede rejsen som viste sig at være booking nummeret.

 

jeg har fået importeret rejsen i ryanair appen så jeg nu kan se fly afgangene.

 

Vi er 4 gutter som skal afsted, kan vi komme afsted nu uden at vi har nogle mail/papir fra travellink?

 

som jeg forstår det, så kan vi checke in via ryanair appen og få bordingpas i appen, er det rigtigt forstået, eller skal vi bruge nogle fysiske papir når vi skal flyve?

 

Redigeret af Polen d. 07-09-2022 09:50
07-09-2022 12:46 #19| 1
Polen skrev:

Jeg har været en kæmpe skovl og lavet en stavefejl i den mail jeg har indtastet. 

 

istedet for Gmail.com har jeg fået tastet mail.com. 

 

Jeg har oprettet en mail.com konto og prøvet at få gensendt min bekræftelse,  men har ikke fået noget og har ikke fået svar på de talrige mail jeg har sendt.

 

 

Jeg har fået fat i bookingnummeret ved at kigge i min browserhistorik, der stod et nummer i adresselinjen på den sidste side jeg havde åbnet da jeg bookede rejsen som viste sig at være booking nummeret.

 

jeg har fået importeret rejsen i ryanair appen så jeg nu kan se fly afgangene.

 

Vi er 4 gutter som skal afsted, kan vi komme afsted nu uden at vi har nogle mail/papir fra travellink?

 

som jeg forstår det, så kan vi checke in via ryanair appen og få bordingpas i appen, er det rigtigt forstået, eller skal vi bruge nogle fysiske papir når vi skal flyve?

 

 

Med de fleste selskaber kan man bare dukke op i lufthavnen og stille sig i den rigtige kø med et pas i hånden. De behøver ikke nødvendigvis noget papir.

Men har Ryanair ikke ry for at opkræve store gebyrer, hvis man ikke har printet sit boarding pas ud hjemmefra? Det ville jeg sørge for at få gjort.

07-09-2022 12:57 #20| 0
OP
lilleclown skrev:

 

Med de fleste selskaber kan man bare dukke op i lufthavnen og stille sig i den rigtige kø med et pas i hånden. De behøver ikke nødvendigvis noget papir.

Men har Ryanair ikke ry for at opkræve store gebyrer, hvis man ikke har printet sit boarding pas ud hjemmefra? Det ville jeg sørge for at få gjort.

 

 Jeg kan ikke umiddelbart printe boarding pas ud før jeg har checket ind med appen. 

 

Syntes at have hørt at man kun kan checke ind med app når man flyver med ryanair, ihvetfald fra Billund og så scanner de ens boarding pas igennem appen. 


 

07-09-2022 13:20 #21| 1

Jeg flyver med Ryanair ca. 2-4 gange om måneden, og du kan bruge appen som dit boarding pas. Det er ligeledes også jeg anbefaler du gør. Det er super simpelt, hvor du har en QR kode i appen når du har tjekket ind og kan derfra anvende i lufthavnen da personalet har scanner til at læse den pågældende QR kode.

07-09-2022 13:26 #22| 2
Polen skrev:

Jeg har været en kæmpe skovl og lavet en stavefejl i den mail jeg har indtastet. 

 

istedet for Gmail.com har jeg fået tastet mail.com. 

 

Jeg har oprettet en mail.com konto og prøvet at få gensendt min bekræftelse,  men har ikke fået noget og har ikke fået svar på de talrige mail jeg har sendt.

 

 

Jeg har fået fat i bookingnummeret ved at kigge i min browserhistorik, der stod et nummer i adresselinjen på den sidste side jeg havde åbnet da jeg bookede rejsen som viste sig at være booking nummeret.

 

jeg har fået importeret rejsen i ryanair appen så jeg nu kan se fly afgangene.

 

Vi er 4 gutter som skal afsted, kan vi komme afsted nu uden at vi har nogle mail/papir fra travellink?

 

som jeg forstår det, så kan vi checke in via ryanair appen og få bordingpas i appen, er det rigtigt forstået, eller skal vi bruge nogle fysiske papir når vi skal flyve?

 

 

Det skrev jeg jo for en uge siden. ;)

07-09-2022 13:26 #23| 0

Som der blev sagt tidligere, så behøver du ingen papirer fra travellink, hvis du kan finde din booking i Ryanair appen. Når du checker ind i appen får du boardingpas - så længe du har det plus dit pas, er Ryanair bedøvende ligeglade med resten :)

God tur!

07-09-2022 13:41 #24| 0
OP
TobiasM skrev:

Jeg flyver med Ryanair ca. 2-4 gange om måneden, og du kan bruge appen som dit boarding pas. Det er ligeledes også jeg anbefaler du gør. Det er super simpelt, hvor du har en QR kode i appen når du har tjekket ind og kan derfra anvende i lufthavnen da personalet har scanner til at læse den pågældende QR kode.

 

 Kan jeg også gøre det for de andre fra min app, eller skal alle der skal med gøre det hver især fra deres telefoner?

07-09-2022 13:43 #25| 0
OP
Jörn skrev:

 

Det skrev jeg jo for en uge siden. ;)

 

 Ja jeg et en kæmpe mongol! Jeg ved ikke hvad der lige et gået galt. Hvis vi siger min mail er [email protected], så har jeg tastet [email protected] .

 

Jeg opdagede det ved at prøve at booke en ny rejse, og kunne så se at den forslog den "forkerte" mail.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar