Villian er loose passiv 'regular', 30/5 ca. stats, tør raise range preflop og har ikke set ham blive fanget i et move. (~800 hænder)
Effektive stacks ~$800
Folded til Villian i SB der siger $14
Jeg caller fra BB med 56s
Flop: 5♦5♥9♣ Pot: ~$28
Han siger insta $24
Jeg raiser til $74
Han insta betaler
Turn: T♠ Pot: ~$174
Han checker
Jeg siger $140
Han betaler
River: A♣ Pot: ~$454
Han skubber $575ish ind
Call?
Evt. kommentare til andre streets ville også være nice~~;
Trips, NL$400
Hmm, med de passive regulars der er på Pacific, er et riverskub her ret stærkt. Han må have 99, A9, A5 eller AA her, og du slår kun A9.
Når han insta-næstenpotbetter på floppet og ikke raiser turnen, taler det lidt imod 99.
Den model med at calle to store bets og så skubbe riveren synes jeg til gengæld kun man ser når donken har ramt noget meget stort, så det taler for imod A9.
I dunno, lidt klamt spot og jeg stemmer for at folde, med mindre der er noget der yderligere taler for et call (altså har du set ham bluffe for nyligt, er han på tilt fordi han lige et blevet stacket af, o. lign.)
Kalder hver gang. kan du ikk komme væk fra
Enig med JimNashe...
Tror jeg timer ud i denne hånd.
Meget kedelig hånd at folde... men that's poker...
Kan kun se dig smide her, hvis du har siddet meget tør, og du har tillid til, at villain har lagt mærke til, at du er rimelig tør. Hvis du har været ude og battle i raised pots før, ville jeg ikke kunne smide den her.
Hvor aggresiv er villain postflop?
Villains bet på floppet giver ikke rigtig mening. Han better næsten potsize på et knastørt flop.
Et pf raise range på 5% er cirka 99+, AJs+, KQs, AKo. Vi er kun bange for 99, TT og AA.
Jeg tror ikke 99 er sandsynligt, da de fleste fisk og passive spillere slowplayer floppet: de better aldrig potsize med et floppet overfull.
Mere sandsynligt er TT eller AA, men mon ikke TT ofte check-raiser turn. Tilbage er AA, men jeg tror du se AK, KK, QQ, A9 mv. ofte nok til at et kald er profitabelt her.
Jørn
Villian spiller noget der ligner 2.00 postflop, tror næppe han er ikke ude i sjov her trods alt næsten 150 bbs han smider ind.
Spørgsmålet er hvilke hænder jeg slår - og det er ikke mange.
Jeg ender med at folde, virkede som et nemt fold mens jeg sad i situationen selvom det fik mig lidt på tilt :s
Undskyld men det fold er i min verden helt væk. hvad mere forlanger du? strit eller hus på flop? der er jo ikk engang flush eller strit træk. meget ringe fold sys jeg
@Psykopatze
Hvilken handrange sætter du villain på der retfærdiggør et call?
Psykopatze du slår som værende en mega stor renser!
Har du evt nogle anbefalinger til bøger jeg kan læse for at opnå samme høje ekspertise?
Hvad mere kan man forlange af et flop? det fatter jeg virkelig ikke? Hvorfor overhovedet kalde preflopraise hvis man ikke er tilfreds med at floppe trips? kan da sagtens være et overpar som ikk sætter hero på en 5'er. Er fuldstændig forrykt at folde her når det ikk engang er et scary board. ingen træk på nogen måde. Fold preflop hvis du ikk tør spille floppet trips. jeg kalder preflopraise og gir gas efterfølgende.
@Psyko
Dine svar på diverse posts ser ca. således :
"Hey, du har et set. Man vinder altid med et set. All in! "
"Hey, du har JJ på et flop med underkort! All in. Overpar vinder altid!"
"Hey, fedt bluff du lavede dér. Godt spillet. Spiller den som dig. Man er vel agressiv ala Gus Hansen"
Det er fint nok, at du er overagressiv og bluffer helt vildt, men mange af dine råd er direkte hjernedøde. No offense.
Du skal da bare kalde mit spil hjernedødt. Det er da helt klar. Man hvad fanden er der hjernedødt i at kalde eller raise med floppet trips uden træk på nogen måde? Hvad mere forlanger du? Det har jo intet med bluff at gøre. Forstår bar ikk hvorfor han ikke folder preflop, hvis han ikk har tænkt sig at spille et næsten nutflop.
@Psyko
"Hvad mere kan man forlange af et flop?"
Hvad med en strit-flush ;0)
"Hvorfor overhovedet kalde preflopraise hvis man ikke er tilfreds med at floppe trips?"
Det har vel ikke noget at gøre med om han er tilfreds med at floppe trips. Man behøver ikke altid udelukkende se på sin egen hånd. Og man kan vel godt lægge sin hånd ned selvom man har trips. Mod en spiller som Villian tror jeg også jeg vil folde i denne situation med mindre der har været rigtig mange blind battle og jeg har et godt read i dette spot.
Har ikke kaldt dit spil hjernedødt. Siger bare at nogle af dine råd er _mindre_ gode.
Jeg siger jo heller ikk vi har nuts. jeg siger bar at hvis man ikk er tilfreds med det der kommer her så skal man kun spille AA. Hvis man altid skal se på hvad modstanderen har kommer man da ikk langt. I hvert fald ikke hvis man altid tror man er langt bagud og kun spiller sikkert. Er helt igennem rystet over at ingen ser et call eller skub som en mulighed. Puhadadada. Hvad siger Alex KP til den her hånd? ville elske at høre hans comments!
Og dine råd er bedre fordi hvad? Du spiller sikkert? Eller hvad du nu vil kalde det? Skal da slet ikke begynde at bedømme mig, men bedøm da emnet i stedet for.
Tal lige om at spille sine egne hole cards - og absolut intet andet.
Det jo bare ikke nogen måde at argumentere på i poker, om man er tilfreds eller ej.
Det vi skal koncentrere os om, er hvor ofte vi er slået, hvilke odds vi får og hvor mange gange vi skal være gode før det kan betale sig at calle, for at finde ud af om det er en beslutning der tjener penge ind i det lange løb...
At du blandt andet skriver han er passiv, er imo nok til at instamucke river. Ligner helt klart en AA eller lign..
Resultat coRey?
@ psyko
Selvom det virker svært at banke lidt fornuft ind, så prøv lige at tænke lidt mere over bordets tekstur.
Tror du at vi oftest er gode i denne hånd på et drawfarligt board, hvor villain kan have spillet mange draws lignende og misset, eller tror du at KNASTØRE boards generelt er der hvor Villain oftest bluffer...?
@Daniel. Er du vindende og på hvilket limit i så fald? Med din tankegang, bla ingen vurdering om hvad villian sidder med ift. hvad han spiller, har jeg svært ved at se at du kan slå bare 1/2 nl. Men slår du det tager jeg hatten af for det. Det er trods alt pengene der i det lange løb fortæller om man er en habil cashgame spiller.